ویژگی هایی که آیفون 14 پرو را از دیگر آیفون ها متمایز می کند

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3.4 دقیقه

راهنماتو- اپل در رویداد Far Out در ماه سپتامبر از سری آیفون 14 رونمایی کرد. سری گوشی های آیفون 14 شامل چهار مدل آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و 14 پرو مکس است.

به گزارش راهنماتو، مدل های آیفون پرو مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد را ارائه می دهند. به عنوان مثال، آیفون 14 پرو و 14 پرومکس با تراشه جدید A16 Bionic اپل ارائه می شوند. در حالی که آیفون 14 و 14 پلاس پردازنده قدیمی تر Bionic A15 را در خود جای داده اند. در این مطلب قصد داریم پنج مورد از ویژگی های انحصاری گوشی آیفون 14 پرو را با یکدیگر بررسی کنیم.

آیفون 14 پرو

Always On display

قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On display) برای اولین بار توسط یک دستگاه اندرویدی ارائه شد. اکنون، نسخه های پرو گوشی آیفون به سطح بالایی از این ویژگی مجهز شده اند. این قابلیت حتی اگر بدون لمس نمایشگر، گوشی خود را در دست بگیرید نیز کار می کند. قفل صفحه همچنین لیستی از برنامه های اخیرا باز شده را نیز به شما نشان می دهد. نسخه های پرو با استفاده از فناوری Super Retina XDR کنتراست، روشنایی بالا و  گستره رنگی استاندارد سینما را ارائه می دهند. جالب است بدانید که آیفون 14 پرو و پرو مکس مشترکاً با 149 امتیاز در ماه اکتبر در رتبه اول DXOMARK قرار گرفتند.

 

آیفون 14 پرو

Dynamic Island

طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد تمام گوشی های سری آیفون 15 را به Dynamic Island (جزیره پویا) مجهز کند. در حال حاضر این ویژگی فقط در نسخه های پرو آیفون 14 ارائه شده اند. جزیره پویا سه جزء سخت افزاری دستگاه را در برمی گیرد. این ویژگی برای نمایش اعلان ها و ردیابی چندین فعالیت استفاده می شود.

 

آیفون 14 پرو

ضبط ویدئو

دو گوشی آیفون 14 پرو و پرو مکس به یک سنسور 48 مگاپیکسلی quad-pixel مجهز شده اند. این دو دستگاه می توانند ویدئوهای 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند. قابلیت های فیلمبرداری این گوشی ها، این امکان را به شما می دهد تا سکانس های مختلف را بدون هیچ گونه لرزشی ضبط کنید.

 

آیفون 14 پرو

تماس ماهواره ای

این قابلیت امکان برقراری تماس رایگان با خدمات اضطراری توسط تلفن های همراه را فراهم می کند. استفاده از این ویژگی حتی در مناطقی که اپراتورها به خوبی خدمات رسانی نمی کنند، نیز امکان پذیر است. همه مدل های سری آیفون 14 می توانند ماهواره ها را ردیابی کرده و سیگنال های SOS به آنها ارسال کنند. پس از برقراری ارتباط، نیروهای امدادی فورا برای کمک رسانی اعزام خواهند شد. اپل همچنین ادعا می کند که آیفون 14 پرو قادر به تشخیص تصادف خودرو و تماس با خدمات اضطراری است.

 

آیفون 14 پرو

تراشه جدید A16 Bionic اپل

Bionic A16 کم مصرف ترین تراشه اپل است. این چیپست 4 نانومتری در حال حاضر بهترین پردازنده طراحی شده برای گوشی های هوشمند است که در آیفون 14 پرو و 14 پرومکس به کار رفته است. 

 

آیفون 14 پرو

 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها