در رویداد 11 دسامبر شیائومی چه گذشت؟ از معرفی شیائومی 13 تا مینی کامپیوتر!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- شیائومی روز گذشته (20 آذر) رویداد معرفی محصولات جدید خود را در چین برگزار کرد. دو گوشی هوشمند شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو از جمله مهم ترین محصولاتی بودند که در این مراسم رونمایی شدند. در این مطلب خلاصه ای از مشخصات محصولات معرفی شده در این رویداد را با یکدیگر بررسی می کنیم.

سری گوشی های شیائومی 13

سری گوشی های شیائومی 13 دیروز در دو نسخه معمولی و پرو ارائه شدند. این دو دستگاه که به عنوان جانشین شیائومی 12 و 12 پرو سال گذشته معرفی شده اند، چندین ارتقاء قابل توجه را به همراه دارند. هر دو این گوشی ها از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام، حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 و حافظه داخلی 256 گیگابایت UFS 4.0 پشتیبانی می کنند. شیائومی 13 و 13 پرو به ترتیب با باتری های 4500 و 4820 میلی آمپر ساعتی و شارژ سیمی 67 و 120 واتی ارائه می شوند. سری گوشی های 13 شیائومی رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 را اجرا می کنند.

شیائومی 13

 

رابط کاربری MIUI 14

پس از مدت ها انتظار، سرانجام شیائومی از جدیدترین پوسته اندرویدی سفارشی خود، MIUI 14، در کنار سری گوشی های پرچمدار خود رونمایی کرد. رابط کاربری جدید شیائومی مبتنی بر اندروید 13 است و با تغییرات بصری فراوان، چندین ویژگی جدید، کاهش سایز سیستم افزار، عملکرد و کارایی بهتر و معماری سیستم پیشرفته تر ارائه می شود. 

MIUI 14

روتر 10 گیگابایتی شیائومی

این روتر به سه کانال بی سیم 2.4 گیگاهرتز، 5.2 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز مجهز شده است. از نظر تئوری کانال 2.4 گیگاهرتز حداکثر سرعت 1376.4 مگابیت بر ثانیه، کانال 5.2 گیگاهرتز حداکثر سرعت 5764.8 مگابایت بر ثانیه و کانال 5.8 گیگاهرتز حداکثر سرعت 2882.4 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد. این روتر از یک پردازنده چهار هسته ای A73 با کلاک 2.2 گیگاهرتز کوالکام تعذیه می شود و از آنتن داخلی NFC پشتیبانی می کند.

روتر 10 گیگابایتی شیائومی

مینی کامپیوتر شیائومی

یکی از جالب ترین محصولات معرفی شده در رویداد جدید شیائومی را می توان مینی کامپیوتر این شرکت دانست. این مینی پی سی در واقع یک کامپیوتر قدرتمند است که درون یک سخت افزار جمع و جور جای گرفته است. قابل حمل است و بدنه اصلی آن تنها 437 گرم وزن دارد. این مینی پی سی از پردازنده نسل دوازدهم ntel Core i5-1240P و گرافیک Intel Iris Xe Graphic پشتیبانی می کند. این دستگاه با 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD PCIe 4.0 NVMe ارائه می شود.

مینی کامپیوتر شیائومی

 

ساعت شیائومی واچ S2

ساعت هوشمند شیائومی S2 به عنوان جانشین شیائومی واچ S1 معرفی شده در سال گذشته، وارد بازار خواهد شد. این پوشیدنی به عنوان رقیب ساعت گلکسی واچ 5 سامسونگ و ساعت های هوشمند اپل معرفی می شود. این ساعت هوشمند با ویژگی های سلامتی از جمله سنسور ضربان قلب، SpO2 و قابلیت اندازه گیری ترکیب بدن ارائه می شود. ویژگی اندازه گیری ترکیب بدن قادر است داده هایی مانند درصد چربی، توده عضلانی اسکلتی، حجم پروتئین و ... را اندازه گیری کند. این گجت همچنین می تواند مواردی همچون دمای پوست، خواب، استرس و سیکل قاعدگی بانوان را ردیابی کند و از بیش از 100 حالت ورزشی مختلف نیز پشتیبانی می کند.

 

شیائومی واچ S2

هدفون های شیائومی بادز 4

هدفون های شیائومی بادز 4 یک نسخه کوچک شده از شیائومی 4 بادز پرو است که در ماه اوت امسال در چین عرضه شد. شیائومی 4 بادز پرو نیز به عنوان جانشین شیائومی بادز 3 معرفی شده بود. شیائومی بادز 4 به قابلیت هایی حذف نویز فعال هوشمند، صدای فضایی 360 درجه و حالت شفافیت مجهز شده است. یک باتری 480 میلی آمپر ساعتی نیز انرژی آن را تامین می کند. این هدفون ها را می توان به طور همزمان به دو دستگاه متصل کرد.

شیائومی بادز 4

 

اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro

این اسپیکر هوشمند صدایی با کیفیت پرچمدار ارائه می دهد و قسمت بالایی شفای آن قادر است با ریتم موسیقی تغییر کند. علاوه بر کیفیت صدای چشمگیر، قادر است میدان صوتی همه جهته 360 درجه ارائه دهد و افراد می توانند بدون توجه به محل قرارگیری خود از صدای فوق العاده با کیفیت لذت ببرند. به طور کلی شیائومی Sound Pro یک اسپیکر هوشمند قدرتمند و چشمگیر است که صدایی با کیفیت و طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته را ارائه می دهد.

اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro

 

 

 

 

 

 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها