حالت ذخیره‌سازی حافظه و انرژی به گوگل کروم اضافه شد

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.6 دقیقه

راهنماتو- گوگل به تازگی قدیمی ترین مشکلات کروم را با ارائه دو ویژگی Memory Saver و Energy Saver در نسخه دسکتاپ گوگل کروم برطرف کرده است. دو قابلیت ذخیره‌سازی حافظه و انرژی تجربه مرور وب را برای کاربران بسیار روان تر خواهند کرد.

به گزارش راهنماتو، مانند مایکروسافت اج، گوگل کروم نیز اکنون می تواند حافظه رایانه شما را از تب های غیرفعال آزاد کند. این قابلیت در مواقعی که کاربران تعداد زیادی تب باز می کنند، موثر خواهد بود و تجربه مرور روانتری را ارائه خواهد داد. قابلیت Memory Saver این تب ها را در حالت غیر فعال نگه داشته و در صورت نیاز آن ها را مجدد بارگیری می کند.

گوگل کروم

در هنگام فعال بودن Memory Saver کاربران یک اعلان در خصوص فعال بودن این ویژگی در نوار آدرس مشاهده خواهند کرد. آنها همچنین می توانند این قابلیت را از همان قسمت خاموش کنند. گوگل حتی میزان ذخیره حافظه را نیز برحسب کیلوبایت به کاربران نمایش خواهد داد.

همچنین در صورتی که باتری لپ تاپ یا مک بوک شما به کمتر از 20 درصد برسد، کروم با تغییر صفحات وب و محدود کردن فعالیت پس‌زمینه و جلوه های بصری خاص یک وب سایت (انیمیشن ها و ویدئوها) با استفاده از قابلیت Energy Saver سبب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد. با فعال شدن این ویژگی، یک نشانگر بصری کوچک را مشاهده خواهید کرد. این یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که مدت هاست در مایکروسافت اج وجود دارد. به گفته گوگل، کاربران می توانند به طور کامل بر هر دو ویژگی نظارت داشته باشند. آنها حتی می توانند حالت ذخیره انرژی را برای برخی وب سایت ها غیرفعال کنید. برای دسترسی به این قابلیت ها، کافی است کروم خود را به آخرین نسخه بروزرسانی نمایید.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها