بهترین گوشی های هوشمند گیمینگ 2022

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو- از زمانی که بازی ها به گوشی های هوشمند راه یافت، این دستگاه ها روز به روز تغییرات جدیدی به خود دیدند تا بیشتر و بهتر بتوانند تجربه بازی جذابی را به کاربران ارائه دهند. این تغییرات تا حدی پیش رفت که ما اکنون شاهد گوشی های مخصوص بازی هستیم و گیمرها حالا به این دستگاه های هوشمند روی آورده اند.

به گزارش فرارو، انتخاب یک گوشی گیمینگ مناسب اگرچه تا حد زیادی به بودجه و هزینه افراد مربوط می شود اما دانستن اینکه بهترین دستگاه ها در این عرصه کدامیک هستند، می تواند برای علاقمندان به این گوشی ها بسیار مهم باشد. در اینجا ما قصد داریم تا بهترین گوشی های گیمینگ عرضه شده در سال 2022 را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

ایسوس ROG Phone 6 و ROG Phone 6D

ایسوس یک سازنده رایانه های شخصی شناخته شده است اما همچنین یک برند فرعی بازی اختصاصی خود را به نام Republic of Gamers یا ROG دارد. این برند تایوانی، تاکنون سری گوشی های هوشمند گیمینگ ROG Phone را عرضه کرده است. جدیدترین این گوشی ها شامل دو مدل ROG Phone 6 و ROG Phone 6D است که هر دوی آنها در سال جاری میلادی عرضه شدند.

بنابراین اجازه دهید ابتدا با اولی شروع کنیم. ROG Phone 6 و 6 پرو دارای نمایشگرهای 6.78 اینچی AMOLED هستند که نرخ تازه سازی 165 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 720 هرتز را ارائه می دهند که به دستگاه کمک می کند هنگام بازی بسیار نرم و سریع باشد.

علاوه بر این، هر دوی این دستگاه‌ها دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 هستند که آن‌ها را به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی که در حال حاضر در بازار موجود است تبدیل می‌کند. این چیپست همچنین با حداکثر 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. به این معنی که لکنت به دلیل کمبود حافظه در اجرای عناوین فشرده مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

بهترین گوشی های هوشمند گیمینگ 2022

از لحاظ ظاهر این گوشی، طراحی شیک و زاویه‌دار با نورپردازی RGB را ارائه می‌دهد که ماهیت بازی آن را بیشتر تثبیت می‌کند و کناره‌ها نیز مناطق حساس به فشار یا محرک‌های بازی را در خود جای داده‌اند. این نیز آن را برای گیمرها بسیار جذاب می کند زیرا آنها مجبور نیستند لوازم جانبی اختصاصی بخرند.

علاوه بر این، ایسوس سری جدید ROG Phone 6D را نیز به فروش می رساند که از یک مدل پایه و یک مدل Ultimate تشکیل شده است. برخلاف سری ROG Phone 6، مدل‌های Phone 6D به تراشه مدیاتک Dimensity 9000+ مجهز هستند که آن هم یک تراشه پرچمدار است. مشابه سری قبلی، تنها تفاوت بین ROG Phone 6D و 6D Ultimate در حافظه است که دومی حداکثر 16 گیگابایت است در حالی که اولی 12 گیگابایت رم دارد.

بهترین گوشی های هوشمند گیمینگ 2022

جدای از تفاوت‌های داخلی جزئی، این سری نیز کاملاً شبیه به گوشی قبلی است. بنابراین همچنان می‌توانید انتظار داشته باشید که نورپردازی RGB و یک صفحه نمایش کوچک به زیبایی بازی اضافه کند. شما همچنین به لوازم جانبی مختلف و همچنین محرک های بازی داخلی دسترسی پیدا می کنید. سری ROG Phone 6 از حدود 999 دلار آمریکا شروع می شود، در حالی که سری ROG Phone 6D با قیمتی در حدود 917 دلار آمریکا به فروش می رسد.

سری Red Magic 7S

ردمجیک نیز برندی است که به گیمرهای موبایل اختصاص داده شده است. شرکت چینی ردمجیک در حال کار بر روی مدل جدید Red Magic 8 Pro است که به زودی عرضه خواهد شد، اما در حال حاضر، سری Red Magic 7S را داریم که از یک مدل پایه و پرو تشکیل شده است.

هر دو مدل دارای صفحه نمایش بلند 6.8 اینچی AMOLED با نوع استاندارد با نرخ رفرش 165 هرتز هستند در حالی که نوع Pro فقط نرخ تازه سازی 120 هرتز را ارائه می دهد. اگرچه دومی از فناوری Red Magic x Qualcomm LTM نیز پشتیبانی می کند.

بهترین گوشی های هوشمند گیمینگ 2022

دو گوشی Red Magic 7S و Red Magic 7S Pro مجهز به اسنپدراگون 8+ نسل 1 کوالکام هستند که چیپست پرچمدار سال 2022 این سازنده تراشه است. این تراشه با حداکثر 16 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی برای خط تولید جفت شده است.

 در خصوص طراحی، می توانید طرح های زاویه دار و سیستم خنک کننده قدرتمند را در این گوشی ببینید. این شامل یک فن توربو با قابلیت RGB است که برای خنک کردن قسمت داخلی دستگاه استفاده می شود. بله این سری دارای فن خنک کننده اختصاصی با دریچه هوا می باشد. با چنین مشخصات رده بالایی و برای کسانی که مدت زمان طولانی تری بازی می کنند، یک سیستم دفع حرارت اختصاصی کمک می کند تا عملکرد دستگاه پایین نیاید. قیمت Red Magic 7S از حدود 600 دلار آمریکا شروع می شود در حالی که گوشی هوشمند بازی Red Magic 7S Pro با قیمت 729 دلار آمریکا عرضه شد.

سری آیفون 14

در حالی که ممکن است تعجب کنید که سری آیفون 14 اپل در لیست گوشی های هوشمند بازی چه می کند، باید به خاطر داشته باشید که این شرکت یکی از بزرگترین بازیگران در صنعت گوشی های هوشمند است. جدای از این، سری آیفون یکی از توانمندترین و بهینه ترین گوشی های موجود در بازار است. این پلتفرم آنقدر قابل اعتماد است که افرادی هستند که iPad را فقط برای بازی می خرند.

بهترین گوشی های هوشمند گیمینگ 2022

در مورد آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، این دو مدل همچنان از تراشه A15 Bionic سال گذشته بهره می برند. با این حال، این به هیچ وجه به این معنی نیست که آنها از هر یک از رقبای اندروید در این لیست عقب تر هستند. تراشه‌های اپل در اندروید از همتایان خود جلوتر بوده‌اند، بنابراین می‌توان انتظار عملکرد عالی در بازی را داشت. اما وقتی به سراغ مدل‌های پیشرفته‌تر پرو می‌رویم، اینجا جایی است که قدرت را پیدا می‌کنید، یعنی چیپست A16. علاوه بر این، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای صفحه نمایش 120 هرتزی هستند که هم روان و هم پاسخگو است.

این تراشه‌ها حتی به‌خاطر بازدهی انرژی‌شان نیز مورد تحسین قرار گرفته‌اند. بنابراین برای کسانی که به دنبال بازی با گوشی های خود هستند اما از زیبایی گوشی های گیمینگ خوششان نمی آید، این تلفن ها ممکن است برای آنها مناسب باشند. قیمت آیفون 14 از 795 دلار آمریکا شروع می شود در حالی که مدل های پیشرفته Pro از 999 دلار شروع می شوند.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها