(تصاویر) لپ تاپ مفهومی شرکت دل با قطعات جدا شونده!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

راهنماتو- حدود یک سال پیش شرکت Dell از یک لپ‌تاپ کاملاً قابل تعمیر، قابل ارتقاء و قابل تعویض از حافظه و SSD گرفته تا صفحه کلید و صفحه نمایش به نام Concept Luna رونمایی کرد.

به گزارش راهنماتو، قابلیت های این لپ تاپ به لپ تاپ ماژولار Framework با قابلیت تعویض آسان قطعات شباهت زیادی داشت. اما با گذشت یک سال، این لپ تاپ هنوز توانسته وارد قفسه فروشگاه ها شود. این شرکت اکنون ادعا می کند که به پیشرفت هایی همچون اصلاح طراحی ماژولار Concept Luna، حذف نیاز به چسب، کابل و حداقل استفاده از پیچ در طراحی این لپ تاپ دست پیدا کرده است.

Concept Luna

به گفته این شرکت، قطعات این لپ تاپ مفهومی می تواند تنها در مدت چند دقیقه از هم جدا شود. در ویدئوی منتشر شده از این لپ تاپ، یک ربات را می بینیم که قطعات آن را از هم جدا می کند. برای جدا کردن قطعات این لپ تاپ نیازی به هیچ گونه ابزار یا پیچ گوشتی نخواهیم داشت. (حتی برای جدا کردن قطعات لپ‌تاپ منحصربه فرد Framework نیز به یک پیچ گوشتی نیاز است.) می توانید به راحتی بلندگوها، باتری و فن دستگاه را جدا کنید.

Concept Luna

هر کدام از قطعات لپ تاپ، دارای یک QR Code هستند. اسکن کردن این کدها، کاربران را به صفحه خرید اینترنتی قطعات Concept Luna هدایت می کند. علیرغم نوآوری‌های مختلف، Concept Luna هنوز در حد یک مفهوم باقی مانده است و این شرکت هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان ارائه این محصول ارائه نکرده است.

Concept Luna

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها