ترجمه دستخط ناخوانای پزشکان با هوش مصنوعی جدید گوگل

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.3 دقیقه

راهنماتو- بسیاری از پزشکان نسخه های خود را باعجله و بدخط می نویسند، طوری که درک آنها برای بیمار معمولا دشوار و یا غیرممکن است. این مشکل سالهاست وجود دارد و بسیاری از شرکت های فناوری تلاش کرده اند تا آن را برطرف کنند. اما این تلاش ها معمولا نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است.

به گزارش راهنماتو، اکنون گوگل در حال کار بر روی ابزار هوش مصنوعی جدیدی برای رمزگشایی دستخط پزشکان و شناسایی نسخه های غیرقابل خواندن است. این هوش مصنوعی با تمرکز بر یادداشت ها و نسخه های نوشته شده توسط پزشکان می تواند نسخه های آنها را شناسایی کند.

هوش مصنوعی مترجم دستخط پزشکان

این غول جستجو در جریان کنفرانس سالانه خود در هند که در روز دوشنبه برگزار شد، اعلام کرد که با داروسازان بر روی یک مدل یادگیری ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور رمزگشایی یادداشت های پزشکی همکاری می کند. گوگل در طول این رویداد، توانایی ابزار جدید خود را در تشخیص نسخه های دست نویس به نمایش گذاشت.

این فناوری در حال حاضر یک نمونه اولیه تحقیقاتی است و هنوز برای ارائه به عموم آماده نیست. پس از در دسترس قرار گرفتن، کاربران می توانند از نسخه خود عکس بگیرند و آن را درون برنامه آپلود کنند. پس از پردازش تصویر، این برنامه داروهای ذکر شده در یادداشت را شناسایی و برجسته خواهد کرد.   

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها