شیائومی 13 یا شیائومی 13پرو؛ مقایسه مشخصات و قیمت

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3.6 دقیقه

راهنماتو- شیائومی سرانجام سری گوشی های شیائومی 13 خود را رسما معرفی کرد. این سری گوشی هوشمند شامل دو نسخه شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو بوده و در حال حاضر فقط در چین ارائه می شوند. هر دو این گوشی ها، در دسته گوشی های پرچمدار قرار می گیرند، اما در برخی از مشخصات آنها تفاوت هایی به چشم می خورد. در این مطلب قصد داریم مشخصات این دو گوشی هوشمند را با یکدیگر مقایسه کنیم.

طراحی

دو تفاوت در طراحی شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو را از یکدیگر متمایز می کند. اولین تفاوت به ابعاد آنها مربوط می شود؛ شیائومی 13 یکی از جمع و جورترین گوشی های پرچمدار عرضه شده در سال جاری است، زیرا نمایشگر آن از حد متوسط کوچکتر است. تفاوت دوم را نیز می توان در انحنای نمایشگر دانست؛ نسخه پرو با یک نمایشگر خمیده در طرفین و نسخه وانیلی با یک نمایشگر تخت ارائه می شوند. سایر بخش های طراحی این دو دستگاه تقریبا شبیه به یکدیگر است. یک گزینه رنگی خاص با پشت سرامیکی در نسخه پرو با ظاهر زیباتری نسبت به مدل وانیلی ارائه می شود. هر دو گوشی اولین پرچمداران این برند هستند که به گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار مجهز شده اند.

شیائومی 13

نمایشگر

یکی از تفاوت های اصلی شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو، نمایشگر آنهاست. نسخه پرو دارای پنل OLED بهتری است و می تواند حداکثر یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. این پنل 6.73 اینچی با وضوح 1440 در 3200 پیکسل اچ دی پلاس، نرخ تازه سازی 120 هرتز با فناوری LTPO، پشتیبانی از دالبی ویژن، +HDR10 و اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر ارائه می شود. نسخه وانیلی به یک نمایشگر کوچکتر 6.36 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس، نرخ تازه سازی 120 هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن، +HDR10، و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز شده است. این گوشی ها به بلندگوهای استریو مجهز شده اند و هر دو فاقد جک 3.5 میلی متری صدا هستند.

مشخصات و نرم افزار

این دو گوشی هوشمند هر دو از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام قدرت می گیرند. این پردازنده تحت فرآیند تولید 4 نانومتری ساخته شده است. اسنپدراگون 8 نسل 2 یک چیپست هشت هسته ای است که از یک پردازنده Cortex X3 با حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتز، دو پردازنده Cortex A715 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، دو هسته Cortex A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و سه هسته Cortex A510 با فرکانس 2 گیگاهرتز تشکیل شده است. این دو گوشی از پردازنده گرافیکی Adreno 740، حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5x و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 بهره می برند. هر دو دستگاه MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 را اجرا می کنند.

دوربین

مزیت اصلی شیائومی 13 پرو را می توان دوربین آن عنوان کرد. زیرا تمام سنسورهای عقب این دستگاه توسط سازنده برتر دوربین، شرکت لایکا طراحی شده اند. این گوشی هوشمند با یک دوربین اصلی 50.3 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری و OIS، یک لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.2 برابر و یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی ارائه می شود. نسخه وانیلی نیز به یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS، یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.2 برابر و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی مجهز شده است.

شیائومی 13 پرو

باتری

شیائومی 13 پرو به یک باتری بزرگتر با ظرفیت 4820 میلی آمپر ساعت مجهز شده است. از آنجایی که این دستگاه نمایشگر بهتری نسبت به نسخه وانیلی دارد، عمر باتری بیشتر را نمی توان در آن مطرح کرد. اما به لطف شارژ سریع 120 واتی سریعتر شارژ می شود.

 قیمت

در بازار چین قیمت شیائومی 13 پرو از 900 دلار و نسخه وانیلی از 584 دلار آغاز می شود.

مزایا و معایب

شیائومی 13 پرو

مزایا

باتری بزرگتر

شارژ سریعتر

نمایشگر عالی

دوربین های بهتر

 معایب

ابعاد

قیمت

 

شیائومی 13

مزایا

اندازه کوچکتر

همان چیپست پرو

نمایشگر تخت

نازک تر و سبک تر 

معایب

دوربین ضعیف

نمایشگر ضعیف

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها