گوشی های برنده و بازنده شیائومی در سال 2022

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۵ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.2 دقیقه

راهنماتو- شیائومی سومین برند بزرگ گوشی های هوشمند در بازار جهانی محسوب می شود اما گوشی های این غول فناوری چینی در سال 2022 سال پر افت و خیزی را سپری کردند. در این مقاله ما قصد داریم تا عملکرد گوشی های شیائومی در این سال را مورد بررسی قرار دهیم و برنده و بازنده های این دوره زمانی را به شما معرفی کنیم.

گوشی های برنده شیائومی در سال 2022

شیائومی 12S اولترا

به گزارش راهنماتو، این گوشی هوشمند بلافاصله پس از ورود به بازار، قلب بسیاری را ربود. دوربین اصلی آن دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی از نوع 1 اینچی در کنار دو دوربین دیگر است که از تواناترین ها در زمینه خود هستند. این گوشی همچنین از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، صفحه نمایش فوق العاده 1440 پی و گواهی IP68 بهره می برد که برای هر کاربری ایده آل به نظر می رسد. این مشخصات پرچمدار با قیمت مناسب، به سرعت علاقمندان زیادی را به خود جلب کرد اما بزرگترین نگرانی این است که این گوشی هنوز به بازارهای بین المللی راه نیافته و فقط در چین عرضه شده است.

گوشی های موفق و ناموفق شیائومی در سال 2022

شیائومی 12 تی پرو

در سالی که شیائومی هیچ گوشی اولترایی را به بازارهای بین المللی عرضه نکرد، بهترین ها منحصر به مدلهای پرو باقی ماند. اگرچه شیائومی 12 پرو پرچم‌دار بین‌المللی این شرکت بود، اما بسیاری عاشق شیائومی 12 تی پرو مقرون به صرفه‌تر شدند که در نیمه دوم سال 2022 معرفی شد. این گوشی از چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 و دوربین 200 مگاپیکسلی بهره می برد که در هیچ گوشی دیگر شیائومی در صحنه بین المللی وجود ندارد.

گوشی های موفق و ناموفق شیائومی در سال 2022

چیزی که ما در مورد شیائومی 12 تی پرو دوست داشتیم صفحه نمایش عالی، باتری جامد با شارژ سریع 120 واتی و خروجی صدای فوق العاده است. همچنین یک نسخه محدود از این گوشی توسط دانیل آرشام نیز عرضه شد که جلوه هنری را هم به آن اضافه کرد. به وضوح این گوشی یکی از محصولات موفق شیائومی در سال 2022 است.

پوکو F4 GT

این گوشی یکی از بهترین های شیائومی به انتخاب گیمرها است. صفحه نمایش 120 هرتز، ماشه های پاپ آپ و LED های RGB در پشت، از ویژگی های جذاب کننده این گوشی محسوب می شود. تجربه کاربران و میزان فروش نشان می دهد که پوکو F4 GT یکی از برندگان شیائومی در سال 2022 است.

گوشی های موفق و ناموفق شیائومی در سال 2022

گوشی های بازنده شیائومی در سال 2022

سری ردمی نوت 11 شیائومی

خانواده ردمی نوت پرفروش ترین در مجموعه شیائومی است. آنها میان رده‌های توانمندی هستند که به لطف نسخه‌های مختلف، در جایگاه‌های قیمتی متعدد قرار می‌گیرند. با این حال، ظاهرا شیائومی این بار بیش از حد پیش رفت و در نهایت روزنامه نگاران و علاقه مندان را گیج کرد.

گوشی های موفق و ناموفق شیائومی در سال 2022

در واقع، بازارهای بزرگی مانند هند و چین نیز همین نام ها را دارند اما با مشخصات متفاوت. برای مثال برخی از آنها 5G بودند و برخی نه. بنابراین برای اینکه بفهمید کدام یک از این تلفن‌ها واقعاً برای شما در دسترس هستند و رتبه آنها چگونه است، به تحقیق گسترده تری نیاز است. این موضوع خریدارن را به ویژه در سال 2022 و مشخصا درباره سری ردمی نوت 11 دچار دردسر کرد. اغلب افراد مشخصات این سری را سرچ می کردند و پس از انتخاب گزینه مورد نظر متوجه می شدند که گزینه آنها برای مثال فقط مختص بازار هند است. به نظر می رسد شیائومی برای ادامه موفقیت های خود در برند ردمی باید از ماجرای سری ردمی نوت 11 درس بگیرد و این برند را ساده تر عرضه کند.

شیائومی میکس فولد 2

یکی دیگر از بازندگان شیائومی در سال 2022، نسل دوم تاشو این برند یعنی Mix Fold 2 است. این گوشی به شکل باور نکردنی هیچ برتری نسبت به نسخه اولیه خود نداشت و از همه بدتر اینکه هرگز نتوانست به بازارهای بین المللی راه یابد. کاربران اغلب شاکی بودند که رابط کاربری آن قابلیت‌های چندوظیفه‌ای محدودی را ارائه می‌کند، بیش از حد گرم می شود و عملکرد دوربین آن هم چشمگیر نیست. نکته قابل توجه دیگر اینجاست که این دستگاه قیمت بسیار بالایی نسبت به دیگر گوشی های تاشو دارد.

گوشی های موفق و ناموفق شیائومی در سال 2022

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها