گوگل پلی دست سارقان اطلاعات را رو می کند

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو-گوگل پلی یک گزینه جدید را به بخش امنیت خود افزوده است که این ویژگی از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که نحوه جمع‌آوری، اشتراک‌گذاری و ایمن کردن داده‌های کاربر را در برنامه‌ها افشا کنند.

به گزارش راهنماتو، گوگل روز سه شنبه بخش «ایمنی داده ها» را در گوگل پلی راه اندازی کرد. این ویژگی به منظور نشان دادن دستورالعمل‌های ایمنی و حریم خصوصی افراد قبل از دانلود یک برنامه است(مانند نحوه جمع‌آوری، محافظت و استفاده از داده‌ها).

گوگل در پستی در این خصوص اعلام کرد: "ما از کاربران و توسعه دهندگان برنامه شنیدیم که نمایش داده هایی که یک برنامه جمع آوری می کند، کافی نیست. به همین دلیل بخش ایمنی داده را طراحی کردیم تا به توسعه دهندگان این امکان را بدهد که به وضوح مشخص کنند چه داده هایی جمع آوری می شوند و برای چه هدفی استفاده می شوند."

گوگل پلی

این بخش جدید نشان می دهد:

1.آیا توسعه‌دهنده در حال جمع‌آوری داده‌ها است و برای چه هدفی؟

2.آیا توسعه دهنده، داده ها را با اشخاص ثالث به اشتراک می گذارد؟

3.شیوه‌های امنیتی برنامه، مانند رمزگذاری داده‌های در حال انتقال مشخص شود و البته شفاف سازی شود که آیا کاربران می‌توانند درخواست حذف داده‌ها را داشته باشند؟

4.آیا یک برنامه واجد شرایط متعهد به پیروی از خط ‌مشی خانواده گوگل پلی است که برای محافظت بهتر از کودکان در گوگل پلی طراحی شده است؟

5.آیا توسعه‌دهنده، رویه‌های امنیتی خود را در برابر یک استاندارد امنیتی جهانی (به طور خاص، ارزیابی امنیت برنامه‌های تلفن همراه) تایید کرده یا خیر؟

نصب برنامه های جدید

گوگل بخش ایمنی داده ها را در ماه جولای معرفی کرد که توسعه دهندگان برنامه های شخص اول و شخص ثالث را پوشش می دهد. این ویژگی شبیه به nutrition labels اپل برای برنامه ها است.همچنین اکنون کنترل بیشتری بر روی داده هایی که برنامه های دانلود شده می توانند به آن دسترسی داشته باشند، دارید.

به عنوان مثال، اگر برنامه‌ای از شما درخواست دسترسی به موقعیت مکانی شما را داشته باشد، می‌توانید اجازه دهید برای یک بار این دسترسی وجود داشته باشد، نه برای همیشه، برای بررسی سطح دسترسی برنامه‌ هاف نیز امکان ورود  به داشبورد حریم خصوصی اندروید وجود دارد.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها