اولین کامپیوتر اپل به حراج گذاشته شد

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.3 دقیقه

راهنماتو- کامپیوترهای اپل 1 بهترین کالای کلکسیونی برای طرفداران اپل هستند و به دلیل کمیاب بودنشان اغلب به قیمت صدها هزار دلار به فروش می رسند.

به گزارش راهنماتو، دستگاه اپل 1 اولین محصولی بود که توسط شرکت Apple Computer فروخته شد. این شرکت در آن زمان حدود 175 دستگاه از این رایانه با قیمت 666.66 دلار (معادل 3126 دلار امروزی) به فروش رساند.

اپل 1

اکنون یک رایانه اپل 1 که توسط استیو جابز شماره گذاری شده است، با قیمت 240,000 دلار در یک حراجی به مزایده گذاشته شده است. اما پیش بینی می شود که این دستگاه در نهایت با قیمت 375,000 در این مزایده به فروش برسد. این دستگاه به تمامی اجزا و لوازم جانبی مورد نیاز برای کارکردن مجهز شده است. تنها 200 کامپیوتر اپل 1 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک در سال 1976 تولید شد که در حال حاضر تنها حدود 60 تا 70 عدد از آن باقی مانده است.

اپل 1 در ابتدا فاقد صفحه کلید و مانیتور بود و کاربران برای استفاده از آن ناچار به تهیه مانیتور و صفحه کلید بودند. این دستگاه اکنون توسط حراجی بزرگ RR Auction ارائه می شود. قابل توجه ترین ویژگی این رایانه، را می توان عملیاتی بودن آن دانست. این رایانه با یک تابلو با دست خط استیو جابز که اصالت آن را تایید می کند، ارائه می شود.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها