گوگل هم قربانی هوش مصنوعی می شود؟!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.7 دقیقه

راهنماتو- یک شرکت فناوری، یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته را توسعه داده است، که می تواند موتورهای جستجو را منسوخ کند.

به گزارش راهنماتو، ChatGPT، که طی هفته گذشته توسط شرکت OpenAI رونمایی شد، درحال حاضر بیش از 1 میلیون کاربر را در سراسر جهان با عملکردهای پیشرفته خود جمع آوری کرده است، که از نوشتن آنی مقالات پیچیده و کدهای کامپیوتری تا پیش نویس طرح های بازاریابی و طرح های دکوراسیون داخلی را شامل می شود و حتی می‌تواند شعرها و جوک‌هایی را هم بسازد که تا پیش از این تصور می شد فقط توسط انسان قابل تولید هستند.

چت

در واقع، قابلیت‌های ChatGPT این نگرانی را ایجاد کرده است که ممکن است گوگل به زودی انحصار جستجوی آنلاین را از دست بدهد. پاول بوچیت، توسعه‌دهنده جی‌میل، 45 ساله، اخیرا در توییتی نوشت: «گوگل ممکن است تنها یک یا دو سال با اختلال کامل فاصله داشته باشد. هوش مصنوعی صفحه نتایج موتور جستجو را حذف می‌کند، جایی که کاربران، بیشترین درآمد خود را کسب می‌کنند.»

اگر با چت بات ها آشنایی ندارید یا دوست دارید اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید، جالب است بدانید که ChatGPT  با استفاده از لایه ای از یادگیری تقویتی مبتنی بر بازخورد انسانی (RLHF) و الگوریتمی متکی به پاسخ های انسانی کار می کند تا "مدل جدیدی ایجاد کند که در یک رابط چت بصری با درجاتی از حافظه ارائه می شود."

هوس مصنوعی

بگذارید ساده تر بگوییم: ChatGPT بسیار انسانی‌تر از موتورهای جستجوی قبلی است، البته با داده‌های فراوان یک ابر رایانه.ChatGPT همچنین استعداد انسانی در تفکر انتزاعی را نشان داده است. جالب است بدانید هوش مصنوعی در چت بات ها به راحتی می تواند فرامین کاربران را اجرا کند و حتی اشعار رپ بسراید.

میشل هوانگ، کدنویس خلاق، حتی با تغذیه یک سیستم هوش مصنوعی مرتبط، GPT3، بخش‌هایی از دفتر خاطراتش و شبیه‌سازی از خود در دوران کودکی‌اش را بازسازی کرده است. توانایی‌های مافوق بشری ChatGPT به این معنی است که به طور بالقوه می‌تواند اقتصاد را با جایگزینی انسان در مشاغل مختلف از ساخت وب‌سایت تا معماری و روزنامه‌نگاری بازتعریف کند.

گفتگوی مجازی

با این حال، چت بات ها هنوز هم تا تبدیل شدن به رقبای واقعی انسان ها فاصله دارند.ChatGPTبه طور شگفت‌آوری مستعد خطا است و هنوز هم برای سیستم یادگیری ماشینی خود به همان اطلاعاتی نیازمند است که کاربران در انواع شبکه های اجتماعی و در گوگل بارگذاری می کنند.

با همه این ها، به نظر می رسد اگر گوگل قصد دارد تغییری در شرایط بدهد و با چت بات ها مبارزه کند، باید به فکر ارتقای زیرساخت های هوش مصنوعی خود باشد.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها