آیفون 15 هیچ حفره و درگاه شارژی نخواهد داشت!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- مدتی پیش تحلیلگر معروف اپل «مینگ-چی کو» اعلام کرد که آیفون 15 با طراحی «بدون حفره» ارائه خواهد شد. این نوع طراحی به حذف تمام دکمه های فیزیکی آیفون و تبدیل آنها به دکمه های لمسی اشاره دارد. 

به گزارش راهنماتو، اپل برای ایجاد حس واقعی تر، قصد دارد از دکمه های لمسی ارتعاشی مانند دکمه Home لمسی آیفون 7 و آیفون 8 استفاده کند. همانطور که می دانید هر تغییری که اپل ایجاد کند، می تواند به یک تغییر بالقوه در صنعت تلفن همراه تبدیل شود. به عنوان مثال، این شرکت چند سال پیش جک هدفون گوشی آیفون را حذف کرد و ایرپاد را جایگزین آن کرد. در نهایت ایرپادهای ضدآب معرفی شدند.

حذف دکمه های فیزیکی پاور و صدا هیچ جای نگرانی ندارد. به دلیل که این فناوری ها اکنون به بلوغ رسیده اند. با این حال پرسشی که مطرح می شود این است که اپل قصد دارد از چه جایگزینی برای درگاه شارژ استفاده کند؟ این شرکت در سری گوشی های آیفون 12 فناوری شارژ بی سیم مغناطیسی Magsafe خود را معرفی کرد. این فناوری با استفاده از یک دایره آهنربایی به سیم  پیچ شارژ بی سیم تعبیه شده در پشت گوشی چسبیده و دستگاه را شارژ می کند. اکنون برخی نگرانند که این روش تنها گزینه شارژ گوشی های آینده اپل باشند. این فناوری مزایا و معایب مختلفی به همراه خواهد داشت. در ادامه آنها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

آیفون 15

 

مزایا

روش القای مغناطیسی بی سیم از تاثیر تراز ضعیف سیم پیچ شارژ بر راندمان شارژ جلوگیری می کند. این روش می تواند تجربه ای مشابه شارژ سیمی ارائه دهد. Magsafe نکات مثبت دیگری مانند کیف پول مغناطیسی، نگهدارنده مغناطیسی تلفن همراه و برخی لوازم مغناطیسی دیگر را نیز به همراه دارد.

معایب

سرعت شارژ بی سیم گوشی آیفون 12 تنها 15 وات است و در صورت داغ شدن دستگاه، این سرعت به 5 الی 7.5 وات کاهش خواهد یافت. این سرعت شارژ سبب کاهش قدرت گوشی خواهد شد. همچنین در صورت استفاده از تلفن همراه در حین شارژ به دلیل فرکانس های گرمایشی مکرر، شارژ دستگاه سریع تر کاهش خواهد یافت.    

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها