قابلیت جدید اندروید؛ استفاده از وای فای همزمان با حالت هواپیما

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- گوگل پیکسل به خاطر مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری اش معروف است، اما مزایایی هم دارد. یکی از آنها این است که جدیدترین به روز رسانی های اندروید را قبل از سایر گوشی ها دریافت می کند.

به گزارش راهنماتو، یکی از این مزایا، یک ویژگی جدید است به دارندگان گوشی پیکسل اجازه می‌دهد تا اتصال Wi-Fi خود را حتی زمانی که حالت هواپیما را روشن می‌کنند، حفظ کنند.

به روز رسانی جدید اندروید چیست؟

ویژگی جدیدی که به مدل‌های پیکسل گوگل با اندروید 13 ارائه می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد تا اتصال Wi-Fi خود را حتی زمانی که حالت هواپیما را روشن می‌کنند، حفظ کنند. قبلاً، روشن کردن حالت هواپیما اتصالات تلفن همراه و Wi-Fi شما را قطع می کرد. این به روز رسانی به کاربران اجازه می دهد تنظیمات خود را سفارشی کنند و اتصال Wi-Fi خود را در حالت هواپیما فعال نگه دارند.

برای فعال کردن این ویژگی در دستگاه Pixel خود، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

1.با رفتن به تنظیمات دستگاه > شبکه و اینترنت > حالت هواپیما، حالت هواپیما را روشن کنید.

2. سپس WiFi را با رفتن به تنظیمات > شبکه و اینترنت > وای فای، روشن کنید.

3. هنگامی که دستگاه شما به WiFi متصل شد، با بازگشت به تنظیمات > شبکه و اینترنت > حالت هواپیما، حالت هواپیما را خاموش کنید.

قابلیت جدید اندروید؛ استفاده از وای فای همزمان با حالت هواپیما

اگر می‌خواهید از ویژگی جدید روشن نگه داشتن وای فای پس از تغییر حالت هواپیما استفاده کنید، باید اندروید 13 را روی دستگاه پیکسل خود نصب کنید. برای بررسی اینکه در حال حاضر از کدام نسخه اندروید استفاده می‌کنید، به Settings > About Phone بروید و به دنبال گزینه «نسخه اندروید» بگردید. اگر از اندروید 13 استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با دانلود آخرین نسخه از فروشگاه Google Play یا از طریق به‌روزرسانی دستی از سازنده دستگاه خود، آن را ارتقا دهید.

این تغییر مشابه تغییری است که برای بلوتوث در اندروید 11 ایجاد شده است. قبل از اندروید 11، روشن کردن حالت هواپیما همه اتصالات بی سیم از جمله بلوتوث را غیرفعال می کرد. با این حال، با انتشار نرم افزار جدید، امکان روشن نگه داشتن بلوتوث حتی پس از تغییر حالت هواپیما وجود دارد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها