به روز رسانی های جدید واتساپ در حوزه حریم خصوصی

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

راهنماتو- شبکه اجتماعی واتساپ WhatsApp اخیراً بسیاری از ویژگی‌های جدید متمرکز بر حریم خصوصی مانند تأیید ورود و اشتراک‌گذاری شماره تلفن در گروه‌ها را در نسخه آزمایشی خود آزمایش کرده است. این پلتفرم حتی محدودیت زمانی برای حذف پیام های شما را برای همه در آخرین به روز رسانی تمدید کرده است. با این حال، به نظر می رسد که ارتقاهای جدید واتساپ در حوزه حریم خصوصی هنوز به پایان نرسیده است.

مارک زاکربرگ روز گذشته اعلام کرده است که پلتفرم پیام‌رسان واتساپ به زودی ویژگی‌های حریم خصوصی پیشرفته‌تری را دریافت خواهد کرد. این قابلیت ها به شما این امکان را می دهد که وضعیت آنلاین خود را مخفی کنید، بی سر و صدا گروه های واتساپ را ترک کنید و از گرفتن اسکرین شات در جریان بحث های خاص جلوگیری کنید. بنابراین بیایید نگاهی دقیق تر به این ویژگی های آینده بیندازیم.

ویژگی‌های حریم خصوصی جدیدی که به واتساپ می‌آیند، شما را قادر می سازند از چت‌های گروهی بدون اطلاع همه خارج شوید، کنترل کنید چه کسی می‌تواند زمان آنلاین بودن شما را ببیند، و از گرفتن اسکرین‌شات در هنگام مشاهده پیام‌ها جلوگیری کنید. زاکربرگ در پستی در فیسبوک گفت: ما به ساخت راه‌های جدید برای محافظت از پیام‌های شما و حفظ آن‌ها به عنوان یک داده خصوصی و ایمن مانند مکالمات رو در رو ادامه خواهیم داد.

در آینده ای نزدیک، کاربران بدون هشدار دادن به کسی یا گذاشتن دنباله ای در تاریخچه چت این امکان را خواهند داشت که به صورت بی صدا از گروه ها خارج شوند. کاربران همچنین می‌توانند از اسکرین‌شات روی پیام‌های یکبار مشاهده شده جلوگیری کنند، که این ویژگی مدت‌هاست از سوی کاربران این شبکه اجتماعی مورد درخواست قرار گرفته بود.

به روز رسانی آخر نیز مدتها مورد انتظار کاربران بود. این ویژگی در واقع توانایی انتخاب افرادی است که می خواهید وضعیت آنلاین خود را با آنها به اشتراک بگذارید. گفته می شود قابلیت مخفی کردن وضعیت آنلاین در ماه سپتامبر قابل دسترس خواهد بود، اما پیش‌بینی می‌شود که قابلیت ترک گروه‌های واتساپ در اواخر این ماه در دسترس قرار گیرد. در سمت دیگر، مسدود شدن اسکرین شات پیام ها تا تاریخ آینده که واتساپ هنوز اعلام نکرده است در دسترس نخواهد بود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها