تبلت مقرون به صرفه Honor Tab X8 در راه است

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

راهنماتو- آنر سال گذشته از آنر تب X7 با نمایشگر 8 اینچی IPS، باتری 5100 میلی آمپر ساعتی و چیپست هلیو P22T مدیاتک رونمایی کرد. این تبلت در دو مدل Wi-Fi و LTE عرضه شد و اکنون شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه جانشین تب X7 با نام آنر تب X8 در دست ساخت است و این شرکت ممکن است به زودی آن را عرضه کند.

به گفته یک منبع چینی، Honor در حال کار بر روی تبلت جدید Honor Tab X8 است. به ادعای این منبع صفحه نمایش این دستگاه از وضوح 1920 در 1200 پیکسل بهره می برد و از چیپست MediaTek Helio G80 قدرت خواهد گرفت. همچنین احتمالاً این تراشه با پردازنده گرافیکی ARM Mali-G52 یکپارچه خواهد شد. این تراشه، چیپست نسبتاً قدرتمندی است و 8 هسته CPU را ادغام می کند. تراشه مذکور دارای دو هسته سریع ARM Cortex-A75 با حداکثر 2 گیگاهرتز برای عملکرد و شش هسته کوچک ARM Cortex-A55 با حداکثر 1.8 گیگاهرتز برای کارایی بیشتر است، بنابراین اگر این داده ها درست باشد شاهد پیشرفت قابل توجهی در تبلت جدید آنر خواهیم بود.

این منبع چینی متأسفانه بجر این موارد اندک، مشخصات دیگری در خصوص Honor Tab X8 ارائه نمی دهد و ما نمی دانیم که این تبلت در مشخصات دیگر نیز نسبت به نسخه فعلی ارتقا یافته است یا خیر. با این همه اگر ما چنین الگوی پیشرفتی را در حوزه های دیگر اعمال کنیم می توانیم به برخی مشخصات بلت آینده آنر نزدیک شویم.

تبلت Honor Tab X7 که در می 2021 عرضه شد دارای صفحه نمایش 8 اینچی IPS با وضوح 1280×800 پیکسل و تراکم پیکسل 189 پیکسل در اینچ (PPI) است. همانگونه که اشاره شد Honor Tab X8 در زمینه وضوح تصویر شاهد ارتقای قابل توجه بوده است اما ما انتظار نداریم که صفحه نمایش بزرگتری را در نسخه جدید شاهد باشیم. تب X7 با اندروید 10 عرضه شد و انرژی آن از باتری 5100 میلی آمپر ساعتی تامین می شود. در اینجا نیز ما انتظار نداریم که آنر باتری بزرگتری را برای نسخه جدید خود در نظر بگیرد و احتمالا Honor Tab X8 نیز از همین باتری بهره ببرد.

اگر در مورد اپتیک صحبت کنیم، Honor Tab X7 تنها یک سنسور 8 مگاپیکسلی در پشت دارد. در حالی که در جلو، یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای سلفی و تماس‌های ویدیویی وجود دارد. متأسفانه در خصوص دوربین های Honor Tab X8 هیچ گونه اطلاعاتی وجود ندارد و ما به درستی نمی دانیم که آیا آنر تغییری در این سیستم دوربین ایجاد خواهد کرد یا خیر. تب X7 همچنین دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است که با کمک کارت microSD نیز قابل افزایش است. آنر احتمالاً باز از سیاست عرضه این سری با یک پیکربندی پیروی خواهد کرد اما شاید شاهد فضای ذخیره سازی بیشتری در نسل جدید باشیم.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها