گلکسی زد فولد 4 سامسونگ؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه که باید بدانید

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.2 دقیقه

راهنماتو- گلکسی زد فولد 4 که در کنار گلکسی زد فلیپ 4 عرضه شد، جدیدترین عضو سامسونگ از خط تاشوهای کتابی است که برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد. سری فولد یکی از محبوب ترین گوشی های تاشو برای کاربرانی است که به علت انجام کارهای متعدد به یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ و البته قدرتمند نیاز دارند.

 قیمت و در دسترس بودن گلکسی زد فولد 4 سامسونگ

 سامسونگ برچسب قیمتی 1799.99 دلار آمریکا / 1649 پوند انگلیس و 2499 دلار استرالیا را برای گوشی گلکسی زد فولد 4 تعیین کرده است که البته این قیمت پایه برای پایین ترین نسخه یعنی مدل 256 گیگابایتی است. اگر بخواهیم در این زمینه مقایسه ای با مدل قبلی داشته باشیم باید بگوییم که گلکسی زد فولد 3 نیز با همین قیمت پایه روانه بازار شد. برای نسخه 512 گیگابایتی زد فولد 4 شما باید 1920 دلار آمریکا و برای نسخه یک ترابایتی باید 2160 دلار پرداخت کنید. این گوشی از تاریخ 26 آگوست (چهارم شهریورماه) برای خرید مستقیم در دسترس است اما پیش فروش آن از هم اکنون در حال انجام است.

 طراحی و صفحه نمایش گلکسی زد فولد 4

 گلکسی زد فولد 4 فرمت تاشو «سبک کتابی» مدل قبلی خود را حفظ کرده اما سامسونگ می گوید صفحه نمایش این دستگاه، نرم ترین صفحه نمایش تا به امروز این شرکت است. این تا حدی به دلیل استفاده از شیشه فوق‌العاده نازکی است که سامسونگ ادعا می کند مقاومت بیشتری دارد. در واقع، این گوشی از بسیاری جهات قوی ساخته شده زیرا از آلومینیوم آرمور سخت برای فریم، شیشه گوریلا گلس ویکتوس پلاس برای صفحه نمایش و پوشش پشت، و گواهینامه مقاومتی IPX8 بهره می برد. با این همه، در اینجا هیچ گواهینامه مقاومتی در برابر گرد و غبار وجود ندارد، بنابراین باید مراقب آن باشید.

Samsung Galaxy Z Fold 4

صفحه نمایش بیرونی 6.2 اینچ مورب، با وضوح 2316 در 904 است با نسبت تصویر 23.1:9 و 402 پیکسل در هر اینچ. صفحه نمایش داخلی بسیار بزرگتر و 7.6 اینچ است و رزولوشن 2176 در 1812 آن نشان می دهد که نسبت تصویر 21.6:18 بسیار مربعی تر از صفحه نمایش بیرونی است. صفحه نمایش داخلی همچنین دارای 374 پیکسل در هر اینچ و پشتیبانی از HDR10+ است، در حالی که هر دو صفحه نمایش دارای نرخ رفرش 120 هرتز هستند و از AMOLED استفاده می کنند.

 دوربین ها و باتری گلکسی زد فولد 4

 در این زمینه گلکسی زد فولد 4 شاهد بیشترین ارتقا نسبت به نسل قبلی خود بوده است. برای شروع، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 وجود دارد که نسبت به مدل قبلی 12 مگاپیکسلی، ارتقای چشمگیری محسوب می شود. همچنین یک لنز اپتیکال با زوم 3 برابری وجود دارد که از زوم نمونه موجود در Fold 3 بهتر است. این دوربین همچنین زوم دیجیتال تا 30 برابر را ارائه می دهد. همچنین، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 فوق عریض وجود دارد. دوربین های جلو نیز مانند نسخه قبلی هستند که شامل لنز 10 مگاپیکسلی برای نمایشگر بیرونی و 4 مگاپیکسلی برای نمایشگر داخلی می باشد. این دومی یک UDC یا دوربین زیر نمایشگر است با این حال این دوربین در مدل Z Fold 3 عالی نبود و سامسونگ هم هیچ پیشرفتی را در اینجا ذکر نکرده است. در مورد ویدیو، می توان با کیفیت 8K با سرعت 24 فریم در ثانیه یا کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه با این گوشی فیلمبرداری کرد.

 باتری گلکسی زد فولد 4 ممکن است چندان چشمگیر نباشد، زیرا با 4400 میلی آمپر ساعت، بسیار کوچک به نظر می رسد. سیستم شارژ نیز با تنها 25 وات قدرت، در مقایسه با گوشی های چینی به هیچ وجه قابل اعتنا نیست. سامسونگ می‌گوید که این گوشی در 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود. زد فولد 4 از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند، اما این شارژر نیز یک 15 وات کندتر است.

 عملکرد و نرم افزار گلکسی زد فولد 4

 با چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، گلکسی زد فولد 4 یک گوشی فوق العاده قدرتمند است که با تمام موبایل های اندرویدی دیگر می تواند به رقابت بپردازد. با این حال، ما متوجه شده ایم که چیپست های سری 8 اسنپدراگون مشکل گرم شدن بیش از حد دارند، بنابراین اگر یک گیمر حرفه ای موبایل هستید، این هشدار را جدی بگیرید. این تراشه با 12 گیگابایت رم جفت شده است که باید گوشی را برای اهداف چندوظیفه ای سریع کند. همچنین امکان انتخاب 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی، بدون اسلات کارت microSD وجود دارد.

 سامسونگ از سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند، اما پوسته One UI خود را در بالای آن قرار می‌دهد. در زد فولد 4 نیز از سیستم عامل 12 ال استفاده می شود. Android 12L نسخه‌ای از Android 12 است که برای نمایشگرهای بزرگ‌تر طراحی شده است. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به اسکنر اثر انگشت، بلندگوهای استریو و پشتیبانی از قلم S Pen سامسونگ اشاره کرد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها