گوشی اقتصادی Realme 9i 5G عرضه شد

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

راهنماتو- پس از مدتها انتشار شایعات متعدد، کمپانی ریلمی سرانجام یک گوشی 5G ارزان قیمت را با نام Realme 9i 5G در بازار هند عرضه کرد. این گوشی اگرچه در رده اقتصادی قرار می گیرد اما با دارا بودن برخی مشخصات همچون صفحه نمایش 6.6 اینچی 90 هرتز فول اچ دی پلاس و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، می تواند بسیاری از خواسته کاربران این رده را تأمین کند. اکنون بیایید نگاهی دقیق تر به مشخصات اصلی Realme 9i 5G بیندازیم.

مشخصات و ویژگی های Realme 9i 5G

گوشی هوشمند 9i 5G با طراحی جذاب، پشتی صاف و لبه‌های صاف عرضه می‌شود که در قسمت پشت یک سیستم دوربین سه‌گانه زیبا که از پنل بیرون زده را در خود جای داده است. این پنل پشتی نیز دارای طراحی خاصی برای انعکاس نور به نام طراحی نور لیزری است. این گوشی در سمت راست یک دکمه پاور با حسگر اثرانگشت، در سمت چپ دکمه تنظیم صدا و در قسمت پایین درگاه USB-C، جک 3.5 میلی‌متری صدا و جلوپنجره بلندگو را جای داده است. ضخامت این گوشی 8.1 میلی متر و وزن آن 187 گرم است.

در جلوی دستگاه، یک صفحه نمایش 6.6 اینچیFHD+  با نرخ رفرش 90 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 180 هرتز وجود دارد. این پنل همچنین قادر به تولید 16.7 میلیون رنگ مختلف است که یک بریدگی قطره شبنم برای دوربین سلفی، حاشیه های نازک در سه طرف و یک چانه قابل توجه را عرضه می کند.

در زیر کاپوت، دستگاه دارای چیپست Dimensity 810 5G است که با 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی تکمیل شده است. این گوشی با استفاده از کارت میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی را افزایش می‌دهد و با استفاده از ویژگی رم مجازی، رم را تا 5 گیگابایت می توان افزایش داد. این دستگاه دارای رابط کاربری Realme UI 3.0 مبتنی بر اندروید 12 است. همچنین یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند.

در مورد قابلیت های اپتیک، این گوشی هوشمند دارای یک دوربین سه گانه است که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق است. در جلو نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار دارد. این دستگاه حالت عکاسی خیابانی 2.0 و فیلتر زیبایی هوش مصنوعی را ارائه می دهد.

قیمت و در دسترس بودن Realme 9i 5G

گوشی Realme 9i 5G قیمتی معادل 188 دلار برای نسخه 4 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی دارد. از سوی دیگر، نسخه 6 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت ذخیره سازی، با قیمت 210 دلار عرضه می شود. این دستگاه اولین فروش خود را در 24 آگوست (2 شهریور ماه) آغاز خواهد کرد. گوشی هوشمند Realme 9i 5G در دو رنگ متالیکا طلایی و مشکی راکینگ عرضه می شود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها