بهترین گوشی های هوشمند مناسب سالمندان در سال 2022

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.8 دقیقه

راهنماتو- گوشی های هوشمند به بخشی ضروری از زندگی همه ما تبدیل شده اند. این به ما امکان می دهد تا با دوستان و خانواده در تماس باشیم و مستقیماً از کف دست خود به دنیای آنلاین دسترسی داشته باشیم. در حالی که برای اکثر مردم، گوشی هوشمند تنها یک وسیله جانبی برای کار و سرگرمی است، برای سالمندان و افراد دارای تحرک محدود، تلفن های هوشمند دریچه اصلی ارتباط با دنیای خارج هستند. این دستگاه‌های دستی به آن‌ها اجازه می‌دهد با عزیزان خود صحبت کنند، در مواقع اضطراری با پرسنل مربوطه تماس بگیرند یا حتی با برنامه‌های تلویزیونی یا کانال‌های خبری مورد علاقه خود به‌روز شوند. بعلاوه، حتی گوشی‌های هوشمند ویژه‌ای در بازار وجود دارند که به جمعیت سالمند کمک می کند تا به سادگی از کمک‌های پزشکی و اورژانسی بهره ببرند.

با این همه، وجود تعداد زیاد گوشی‌های هوشمند در بازار، پیدا کردن دستگاهی ایده‌آل برای افراد سالمند را می‌تواند پیچیده کند. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب گوشی مناسب برای این گروه سنی کمک کنیم. البته باید توجه داشته باشید که ملاک انتخاب این گوشی ها، استفاده جهانی و میزان رضایت کاربران بین المللی از گوشی های هوشمند است، با این همه این ملاک ها برای سالمندان ایرانی نیز می تواند یکسان باشد.

برای آگاهی بیشتر باید گفت که بهترین گوشی هوشمند برای سالمندان باید دارای دکمه‌های بزرگ (فیزیکی یا مبتنی بر UI)، نرم‌افزار با کاربرد آسان که از فونت‌های بزرگ پشتیبانی و حتی برخی عملکردهای اضطراری باشد. همچنین، این گوشی ها نباید تعداد قابل توجهی نرم افزار باشند که سبب سردرگمی کاربر سالمند می شود. اعلان های گوشی نیز باید محدود باشد تا کاربر را دچار استرس نکند. اکنوت بیایید تا برخی از این گوشی های هوشمند مناسب سالمندان در سال 2022 آشنا شویم.

Galaxy A32 5G

گوشی هوشمند گلکسی A32 5G سامسونگ

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید یک گوشی هوشمند بپردازید، اما همچنان می‌خواهید بهترین تجربه را داشته باشید، به سراغ Galaxy A32 5G بروید. این گوشی نسل جدید شبکه 5G را با طراحی زیبا، محافظ گوریلا گلس 5، صفحه نمایش 6.5 اینچی LCD 720p و شارژر USB-C ارائه می دهد. کیفیت تماس این دستگاه خوب ​​است و در حذف نویز محیط نیز بسیار خوب عمل می کند. اسپیکر نیز ناامید کننده نیست و می توان صداها را با کیفیت مناسب شنید. دوربین‌ها نیز بسیار خوب هستند که برای تماس‌های ویدیویی و عکس‌های معمولی می تواند یک امتیاز مثبت باشد. در نهایت، یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با یک بار شارژ، چند روز امکان استفاده را به شما هدیه می دهد.

Moto G Power 2022

گوشی هوشمند Moto G Power 2022

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که چند روز دوام بیاورد، Moto G Power 2022 می‌تواند برای افراد مسن بهترین گزینه باشد. نرم افزارهای این گوشی همه چیز را به خوبی اجرا می کنند و با وجود باتری نسبتا بزرگ آن، وزن زیادی ندارد. دوربین های این گوشی هم برای تماس های ویدیویی بسیار مناسب هستند. بهترین بخش در مورد تلفن این است که طراحی ساده و رابط کاربری نسبتاً ساده‌تری دارد که استفاده روزانه از این دستگاه را برای سالمندان آسان‌تر می‌کند.

Nokia 2720 Flip

گوشی هوشمند نوکیا 2720 فلیپ

برخی از سالمندان دوست دارند همه چیز گوشی آنها بسیار ساده باشد و برای آنها تلفن های با دکمه های بزرگ کاملاً منطقی است. نوکیا 2720 فلیپ یکی از گوشی هایی است که تجربه ای بسیار ساده و در عین حال بادوام از گوشی هوشمند را به شما ارائه می دهد. اگرچه ممکن است استایل برای سالمندان اولویتی برای انتخاب گوشی‌های هوشمند نباشد، اما هنوز باید تاکید کنیم که تلفن‌های تاشو هرگز از مد خارج نشده‌اند. این تلفن تماس‌های واضح، صفحه نمایش آسان و دکمه‌های صفحه کلید بزرگ را ارائه می‌دهد که کار کردن با تلفن را بسیار ساده می‌کند. این گوشی روی KaiOS اجرا می شود، بنابراین شما به برنامه هایی مانند WhatsApp و Facebook دسترسی دارید. حتی دارای نقشه های گوگل برای ناوبری و دستیار گوگل است که گزینه های تایپ صوتی را ارائه می دهد. در نهایت، این تلفن دارای عمر باتری بسیار طولانی است، که با یک بار شارژ چند هفته دوام می آورد. برای سالمندانی که به دنبال تجربه ای ساده و در عین حال آشنا از دوران قدیم هستند، Nokia 2720 Flip انتخاب خوبی است.

Nokia 105

گوشی هوشمند نوکیا 105

ما نمی‌توانیم این لیست را بدون ذکر تلفنی مانند نوکیا 105 به پایان برسانیم. برخی از سالمندان فقط دستگاهی می‌خواهند که بتوان با آن تماس برقرار کرد، برای همین نوکیا 105 می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای چنین ویژگی باشد. با این گوشی شما چیزهایی مانند ماشین حساب، مبدل، رادیو FM و چند بازی ساده دریافت خواهید کرد. این گوشی بسیار سبک وزن است که حمل آن برای شما را بسیار راحت می کند. بلندگوهای قدرتمند، دکمه های بسیار مناسب و باتری که چند هفته دوام می آورد، برخی از ویژگی های مناسب دیگر است. بعلاوه، این گوشی بسیار مقرون به صرفه است برای همین همواره جزو گزینه های مناسب برای سالمندان خواهد بود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها