اولین خبرهای رسمی از گوشی پرچمدار شیائومی 13 اولترا

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۷ شهریور ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- لی جون، بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی اعلام کرد که این شرکت چینی در حال توسعه یک گوشی هوشمند پرچمدار جدید از خانواده اولترا است که به طور منطقی باید آن را Xiaomi 13 Ultra دانست.

این غول فناوری چینی، در سال جاری گوشی قدرتمند شیائومی 12 اس اولترا را معرفی کرد. این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی E5 Super AMOLED با رزولوشن 3200 × 1440 پیکسل و نرخ تجدید تا 120 هرتز است. پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 با فرکانس کلاک تا 3.2 گیگاهرتز به این گوشی قدرت می دهد. در پشت، یک دوربین سه گانه با سنسور بزرگ 1 اینچی سونی IMX989 با 50 مگاپیکسل قدرت به همراه دو سنسور 48 مگاپیکسلی وجود دارد. برق دستگاه را نیز یک باتری قابل شارژ 4860 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 67 وات و شارژ بی سیم 50 وات تامین می کند.

شیائومی 12 اس اولترا به بازارهای جهانی نیز راه یافته است و با توجه به بیانیه لی جون که گفته پرچمدار بعدی نیز به بازارهای جهانی راه خواهد یافت، حدس زده می شود این گوشی اخیر باید شیائومی 13 اولترا باشد. اطلاعات در مورد مشخصات فنی این دستگاه آینده هنوز در دسترس نیست. شاید این گوشی هوشمند دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد که هنوز معرفی نشده است. این تراشه باید دارای معماری چهار خوشه ای در پیکربندی 1 + 2 + 2 + 3 باشد. طبق شایعات، این محصول ترکیبی از یک هسته قدرتمند (Cortex X3 (Makalu-Elp، دو هسته (Cortex A720 (Makalu، دو هسته Cortex A710 Matterhorn و سه هسته (Cortex A510 (Klein-R1 خواهد بود.

همچنین در کنار شیائومی 13 اولترا، شیائومی گوشی هوشمند معمولی شیائومی 13 را نیز عرضه خواهد کرد. به گفته یک منبع آگاه که با نام مستعار Digital Chat Station شناخته می شود، پرچمدار آینده شیائومی 13 صفحه نمایش تخت خواهد داشت. آخرین پرچمدار صفحه تخت این شرکت، شیائومی Mi 9 بود.

اینکه چرا شیائومی به نمایشگرهای تخت بازگشته، اعلام نشده است اما همه کاربران از نمایشگرهای منحنی که بسیار مستعد لمس تصادفی هستند راضی نیستند. طبق گزارشات، صفحه نمایش شیائومی 13 یک پنل 6.36 اینچی خواهد بود. این مقدار کمی بیشتر از صفحه نمایش 6.28 اینچی فعلی در Xiaomi 12 است. در مورد وضوح، این پنل از فول اچ دی پلاس پشتیبانی می کند اما منطقی تر است که آن را با وضوح حداقل 1.5K تصور کنیم.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها