طراحی یک آینه هوشمند تناسب اندام با استفاده از یادگیری عمیق

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.2 دقیقه

راهنماتو- در سال‌های اخیر، دانشمندان طیف گسترده‌ای از ابزارهای فن‌آوری جدید را برای بهبود تجربه‌های تناسب اندام طراحی کرده اند که از جمله آنها می توان به ساعت‌های هوشمند، ردیاب‌های تناسب اندام، هدفون‌های مقاوم در برابر عرق، تجهیزات بدنسازی هوشمند در خانه و برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند اشاره کرد.

محققان دانشگاه برشا ایتالیا اخیراً یک سیستم بینایی کامپیوتری برای یک آینه هوشمند طراحی کرده اند که می‌تواند اثربخشی تمرینات تناسب اندام را هم در محیط‌ خانه و هم در باشگاه بدنسازی بهبود بخشد. این سیستم بر اساس یک الگوریتم یادگیری عمیق و برای تشخیص ژست های انسان از طریق فیلم های ضبط شده طراحی شده است.

«برناردو لانزا» یکی از محققان این مطالعه، می گوید:« شریک تجاری ما ABHorizon محصولی را اختراع کرده که می تواند شما را در طول تمرین تناسب اندام شخصی راهنمایی و آموزش دهد. این دستگاه می تواند بهترین راه برای تمرین را بر اساس نیازهای کاربران به آنها نشان دهد. آنها برای توسعه بیشتر این دستگاه، از ما خواستند تا قابلیت یک سیستم بینایی یکپارچه را برای ارزیابی ورزش مورد بررسی قرار دهیم.»

آینه هوشمند مفاصل درگیر در تمرین را به کاربر نشان می دهد. سیستم بینایی کامپیوتری کم‌هزینه‌ای که توسط لانزا و همکارانش توسعه داده شده است، از یک الگوریتم اسکلت‌سازی (الگوریتم یادگیری عمیقی که می‌تواند از روی تصاویر به  شکل اسکلت‌ها دست یابد) استفاده می‌کند که بر روی یک دستگاه Nvidia Jetson Nano تعبیه‌شده با دو دوربین چشم ماهی اجرا می‌شود. در بخشی از این مطالعه، محققان این سیستم را برای پردازش و تشخیص حرکات انسان در فیلم ضبط شده توسط دو دوربین چشم ماهی آموزش دادند.

لانزا می گوید:« یک سیستم بینایی، مانند سیستمی که ما توسعه دادیم، می‌تواند با استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی اطلاعات را از تصاویر استخراج کند. مزیت اصلی سیستم ما عدم وجود اشیا در تماس با کاربر است. ما با استفاده از دوربین‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی، حرکات بدن را کنترل و ارزیابی می کنیم، خطاهای وضعیتی را تشخیص می‌دهیم و تمرینات تناسب اندام ساده را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. تجزیه و تحلیل سیستم ما بر اساس متغیرهای ساده بدن (زاویه آرنج، موقعیت دست) انجام می شود. ما در تلاش هستیم تا نحوه ارزیابی را بهبود ببخشیم.»

این آینه هوشمند می تواند مانند یک مربی ورزش یا به روش‌های جامع‌تر تمرینات تناسب اندام را ارزیابی کند. تمام داده های تناسب اندامی که توسط آینه شناسایی و محاسبه می شوند، روی آن نمایش داده شده و با انجام حرکات جدید تغییر می کنند. کاربران می توانند به این اطلاعات در طول تمرین دست پیدا کنند و از آنها برای بهبود عملکرد خود در تمرینات استفاده کنند.

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها