شکایت کاربران رایگان یوتیوب از تبلیغات اجباری این پلتفرم

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.9 دقیقه

راهنماتو- اگر کاربر یوتیوب باشید، قطعا تاکنون در ابتدا یا میان یک ویدئو تبلیغاتی را مشاهده کرده اید. این تبلیغات فقط برای کاربران رایگان یوتیوب پخش می شود و کاربران پریمیوم را شامل نمی شود. کاربران در طول مشاهده ویدئوهای یوتیوب یک یا حداکثر دو تبلیغ را مشاهده می کنند که معمولا می توانند بدون تماشای آگهی دوم از آن عبور کنند.

با این حال، به تازگی گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد کاربران رایگان یوتیوب اکنون ناچارند برای مشاهده یک ویدئوی یوتیوب،  حداکثر پنج آگهی غیرقابل رد شدن را مشاهده کنند. به نظر می رسد که گوگل در حال آزمایش این ویژگی در یوتیوب است و قصد دارد به زودی اجرای آن را آغاز کند. در چند روز گذشته، شکایات متعددی از سوی کاربران رایگان یوتیوب در این خصوص مطرح شده است. کاربران بسیاری شکایات خود را در دو شبکه اجتماعی توئیتر و Reddit عنوان کرده اند.

کاربران اکنون به جای دو آگهی، پنج آگهی غیر قابل چشم پوشی را به ناچار مشاهده می کنند. آنها هیچ اشاره ای به طول تبلیغات نکرده اند. یکی از کاربران توئیتر می گوید: «یوتیوب پنج آگهی طولانی غیرقابل رد شدن را به من نشان داد.» پست او این تصور را ایجاد می کند که تبلیغات جدید یوتیوب طولانی هستند. تبلیغات یوتیوب معمولاً بین 5 تا 30 ثانیه هستند و دومی به عنوان تبلیغ طولانی در نظر گرفته می شود.

یوتیوب به منظور پاسخ به این شکایات به یک توئیت این گونه پاسخ داد:« هر تبلیغ تنها 6 ثانیه طول می کشد، بنابراین 5 تبلیغی که کاربران با آنها سروکار دارند، باز هم از تبلیغات 30 ثانیه ای تجاوز نمی کنند.» این شرکت همچنین از کاربران خواسته است که بازخورد خود را مستقیماً از طریق ابزار ارسال بازخورد یوتیوب ارسال کنند.

متاسفانه هیچ کدام از تبلیغات قابل چشم پوشی نیستند و کاربران باید هر پنج تبلیغ را مشاهده کنند. با بررسی چند حساب شخصی یوتیوب، مشخص شد که دو تبلیغ معمولی که پیش از این نیز کاربران رایگان یوتیوب شاهد آن بودند، هنوز فعال هستند و همه کاربران در حال حاضر 5 آگهی را مشاهده نمی کنند. این بدان معناست که این ویژگی اکنون در حال آزمایش است و احتمالاً گوگل می خواهد پاسخ کاربران را در خصوص این تبلیغات بداند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها