گوشی های آینده سری گلکسی اس سامسونگ هیچ دکمه فیزیکی نخواهند داشت

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

راهنماتو- سامسونگ همچنان پیشروترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان است و دستگاه‌های سری گلکسی اس این شرکت یکی از پریمیوم‌ترین محصولات این برند هستند. اما، سال‌هاست که ما شاهد تغییرات عمده ای در طراحی در سری گلکسی اس نبودایم.

اکنون، به نظر می رسد که غول فناوری کره جنوبی قصد دارد با حذف یک ویژگی مهم از این گوشی های هوشمند خود، یک جهش انقلابی را در طراحی این سری عرضه کند و یک تجربه کاملاً متفاوت را در اختیار کاربران خود قرار دهد. طبق یک گزارش جدید، گوشی های هوشمند سری گلکسی اس قرار است تمام دکمه های فیزیکی خود را از دست بدهند و به طور کامل فاقد هر گونه دکمه فیزیکی باشند.

این گزارش ادعا می‌کند که گوشی‌های هوشمند بدون دکمه سری گلکسی اس سامسونگ به احتمال زیاد از سال 2025 راهی بازار می شوند، به این معنی که سری گلکسی S25 می‌تواند اولین گوشی با چنین تغییر بزرگ باشد. باید دید که این شرکت چگونه قصد دارد عملکردهای کلیدهای تنظیم صدا و دکمه پاور را بدون استفاده از دکمه به گوشی های آینده خود اضافه کند. همچنین باید راه حلی برای خاموش کردن یا راه اندازی مجدد تلفن، در صورت نیاز وجود داشته باشد. بی شک سامسونگ به این موارد فکر کرده و احتمالاً راه‌حل‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته است.

در گذشته ای نه چندان دور، اپل با معرفی نوار لمسی لپ تاپ، کلید Escape را از صفحه کلید فیزیکی خود حذف کرد. با این حال، این شرکت در نهایت پس از یک واکنش شدید کاربران، تسلیم شد و دکمه فیزیکی کلید Escape را مجدداً در دستگاه های خود قرار داد. اچ تی سی نیز تلاش کرد تا کاری مشابه انجام دهد، اما این شرکت نیز نتوانست دکمه های فیزیکی را به طور کامل حذف کند. باین شرکت با گوشی HTC U12+، دکمه‌های غیر مکانیکی را ارائه داد، با این حال، بازخورد کاربران خوب نبود و این موضوع یکی از بدترین بخش‌های این گوشی بود.

اکنون این چالش نیز وجود دارد که کاربران ممکن است از این تغییر انقلابی استقبال نکنند زیرا معمولا راحتی استفاده یکی از اولویت های اصلی در انتخاب تلفن های همراه است. سامسونگ نیز حتماً با این چالش آشناست و تجربه ناموفق چند برند در حذف دکمه های فیزیکی را مشاهده کرده است. گزارش جدید ادعا می کند که سامسونگ می خواهد این ریسک بزرگ را بر روی مهمترین گوشی های خود یعنی سری پرچمدار گلکسی اس اجرا کند. حال این سوال بزرگ مطرح است که این شرکت چه راه حل هایی را برای حذف کامل دکمه های فیزیکی از گوشی های پرچمدار خود در نظر گرفته که محبوبیت آنها را نیز به خطر نیندازد؟ این پرسش مهمی است که برای یافتن پاسخ آن باید منتظر گزارش های بعدی بود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها