افشای مشخصات تبلت آینده پیکسل گوگل

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۴ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- پس از وقفه ای طولانی از بازار تبلت ها، به نظر می رسد گوگل مجدد قصد بازگشت به این بازار را دارد. در ماه می در رویداد I/O 2022، این شرکت اعلام کرد که تبلت جدیدی را عرضه خواهد کرد. با توجه به گزارش هایی که تاکنون منتشر شده است، تبلت پیکسل آینده گوگل به طور رسمی در سال 2023 راه اندازی خواهد شد.

این شرکت به تازگی جزئیاتی در خصوص تبلت جدید خود منتشر کرده است. آخرین گزارش در خصوص تبلت آینده گوگل حاکی از آن است که این دستگاه اکنون در مرحله EVT (تست اعتبارسنجی مهندسی) قرار دارد. طبق گزارش‌های قبلی، تبلت گوگل پیکسل ممکن است مانند تلفن های همراه این شرکت، با تراشه Google Tensor عرضه شود.

پس از گذراندن تایید مهندسی، گام بعدی این شرکت احتمالا تولید انبوه این محصول خواهد بود. طبق برخی گزارش ها، تبلت آینده گوگل با دو گزینه ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایتی ارائه خواهد شد. این تبلت همچنین دارای یک صفحه نمایش بزرگ 10.95 اینچی خواهد بود و از وایفای 6 و قلم USI پشتیبانی می کند. در ماه می امسال، یک تبلت گوگل با اسم رمز Tangor در وب سایت USI  مشاهده شده بود. این فهرست تایید می کند که قلم تبلت جدید گوگل دارای گواهی USI می باشد.

تبلت-پیکسل-گوگل

USI سازمانی است که مشخصات استاندارد قلم های هوشمند را ارائه می دهد. این گواهی تایید می کند که قلم‌ها با انواع دستگاه‌های صفحه لمسی از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی سازگار هستند. گوگل از سال 2018 عضو USI بوده و پشتیبانی از USI را به سیستم عامل کروم اضافه کرده است.

گوگل علاوه بر این، گزارش هایی نیز در خصوص مشخصات دوربین تبلت پیکسل گوگل منتشر کرده است. این دستگاه دارای دو سنسور 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 خواهد بود. یکی از این سنسورها در جلو و دیگری در پشت دستگاه قرار می گیرند. این سنسورها از ضبط 4K، حرکت آهسته و سایر عملکردها پشتیبانی نخواهند کرد. این تبلت سنسور مجاورت و سنسور فشارسنج را نیز ارائه نخواهد داد.

طبق آخرین گزارش ها، تبلت جدید گوگل از برد توسعه به نام Citron و نسل اول تراشه Tensor برخوردار خواهد بود. کاربران می توانند برای استفاده بهتر از این تبلت، آن را بر روی یک پایه مخصوص به نام «گوگل داک» قرار دهند.   

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها