اندروید 14 به اتصال ماهواره ای مجهز خواهد شد

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.1 دقیقه

راهنماتو- هفته گذشته، T-Mobile و SpaceX همکاری خود را در جهت اتصال مستقیم تلفن های هوشمند به ماهواره ها اعلام کردند. این موضوع در ابتدا توسط «هیروشی لاکهایمر» معاون ارشد پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های گوگل در توئیتر مطرح شد.

او اعلام کرد که این شرکت در حال کار بر روی یک سیستم ارتباط ماهواره‌ای در نسخه بعدی اندروید (نسخه 14) می باشد. سخت‌افزار رادیویی موجود در تلفن های فعلی امکان چنین کاری را فراهم می کنند، اما هنوز مشخص نیست که تلفن هایی با سیستم عامل اندروید 13 نیز می‌توانند از شبکه ماهواره‌ای استفاده کنند یا حتما باید به اندروید 14 بروزرسانی کنند؟

گرچه هنگامی که سرویس T-Mobile راه اندازی شد، دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS قدیمی نیز می توانستند به آن متصل شوند. انتظار می رود T-Mobile و SpaceX آزمایش بتا ماهواره جدید را در اواخر سال 2023، تقریبا در زمان عرضه اندروید 14 آغاز کنند. این خدمات در ابتدا در ایالات متحده ارائه خواهند شد و این دو شرکت قصد دارند این خدمات را در سراسر جهان نیز گسترش دهند.

به لطف اتصال ماهواره ای، کاربران گوشی های هوشمند دیگر نگران نقاط کور نخواهند بود. آنها  بدون توجه به اینکه در کجای کره زمین هستند، همیشه امکان ارسال پیام یا برقراری تماس های اضطراری را خواهند داشت.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها