5 گوشی پرفروش و ارزان قیمت شیائومی

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو-این روزها در هر مهمانی و دورهمی که از افراد بپرسید گوشی اندرویدی آنان از چه برندی است، احتمالا عده زیادی از آنان می گویند گوشی منتخبشان از برند شیائومی است. برند شیائومی به خاطر قیمت های مناسبش بین کاربران ایرانی پرطرفدار است.

به گزارش راهنماتو، اگر قصد خرید یک گوشی مقرون به صرفه را داشته باشید، انتخاب گوشی از بین گوشی های برند شیائومی کاملا منطقی به نظر می رسد. در ادامه پنج گوشی مقرون به صرفه این برند را انتخاب و معرفی کرده ام که بین کاربران ایرانی پر طرفدارند:

Redmi 9A M2006C3LC 64 گیگابایتی(قیمت حدودی: 2 میلیون و ششصد هزار تومان)

ردمی 9

ابعاد این گوشی۱۶۴.۹x۷۷x۹ است. وزن این گوشی نیز ۱۹۶ گرم و فناوری صفحه‌نمایش IPSاست. بازه‌ اندازه صفحه نمایش۶.۰ اینچ و بزرگتر است و تراکم پیکسلی۲۶۹ پیکسل بر اینچ است. این گوشی دو عدد سیم کارت می خورد و دارای رابط کاربری MIUI ۱۲ است.

تراشه استفاده شده در این گوشی MediaTek Helio G۲۵ است و فرکانس پردازنده‌ی مرکزی۲.۰ گیگاهرتزی است. حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت و مقدار RAMنیز دو گیگابایت است. این گوشی از کارت حافظه microSDپشتیبانی می کند. این گوشی یک دوربین پشتی دارد و از فلش LEDنیز برخوردار است. دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی نیز ۵ مگاپیکسلی است.

سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۰ است و باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی قابلیت شارژ با توان ۱۰ وات را دارد.

Redmi A1 plus 32 گیگابایتی(قیمت حدودی: 2 میلیون و 700هزار تومان)

ردمی A1

اولین و ارزان قیمت ترین گوشی در فهرست من، گوشی Redmi A1 plus 32است که در ابعاد ۹.۱×۷۶.۸×۱۶۴.۹ طراحی شده است. این گوشی با وزن ۱۹۲ گرم و فناوری صفحه‌نمایش IPSوارد بازار شده است. بازه‌ی اندازه صفحه نمایش این گوشی، ۶.۰ اینچ و بزرگتر است و از سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر) پشتیبانی می کند.

قاب جلو این گوشی از جنس شیشه و قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک است. این گوشی مجهز به حس‌گر اثرانگشت است و رزولوشن۷۲۰×۱۶۰۰ است. تراکم پیکسلی این گوشی، ۲۶۹ پیکسل بر اینچ و تعداد سیم کارت ها دو عدد است. از ویژگی‌های کلیدی این گوشی می توان به باتری قدرتمند و صفحه‌نمایش با نهایت روشنایی ۴۰۰ نیت اشاره کرد.

رابط کاربری این گوشی، MIUI ۱۲ است و تراشه Mediatek Helio A۲۲ Chipset دارد. پردازنده‌ی مرکزی این گوشی از نوع Quad-core Cortex-A۵۳ و۶۴ بیتی است.حافظه داخلی این گوشی از نوع ۳۲ گیگابایتی است و مقدار RAMنیزدو گیگابایت است. این گوشی از کارت حافظه microSDپشتیبانی می کند.

فناوری‌های ارتباطی این گوشی شامل رادیو، Wi-Fi، بلوتوث و رادیو است. دوربین‌های پشت گوشی شامل ۲ ماژول دوربین با رزولوشن عکس۸ مگاپیکسل است. دوربین سلفی هم ۵ مگاپیکسلی است. این گوشی، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا دارد. نسخه سیستم عامل این گوشی اندروید 12 است. باتری این گوشی از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است.

Poco C40  32 گیگابایتی(قیمت حدودی: 3 میلیون و چهارصد هزار تومان)

پوکو

گوشی poco C40 ابعادی برابر با۹.۲×۷۶.۶×۱۶۹.۶ دارد و از microSDXCنیز پشتیبانی می کند. وزن این گوشی ۲۰۴ گرم است و از فناوری صفحه‌نمایش IPS نیز برخوردار است. بازه‌ی اندازه صفحه نمایش۶.۰ اینچ و بزرگتر است و سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر) دارد. اندازه این گوشی ۶.۷۱ اینچی است و به حس‌گر اثرانگشت نیز مجهز است.

رزولوشن این گوشی ۷۲۰×۱۶۵۰ و تراکم پیکسلی۲۶۸ پیکسل بر اینچ است. این گوشی دو سیم کارت می خورد و از رابط کاربری MIUI ۱۳ POCOنیز پشتیبانی می کند. تراشه این گوشی  JLQ JR۵۱۰ Chipset است و از پردازنده‌ی مرکزی۴x Cortex-A۵۵ + ۴x Cortex-A۵۵ نیز برخوردار است. نوع پردازنده این گوشی۶۴ بیتی است. حافظه داخلی۳۲ گیگابایتی و مقدار RAM سه گیگابایت است. این گوشی از کارت حافظه microSDپشتیبانی می کند. درگاه‌ ارتباطی این گوشی USB Type-C ۲.۰ و نسخه بلوتوث آن ۵.۰ است.

این گوشی، دو دوربین پشتی با رزولوشن عکس ۲و۱۳ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی نیز۵ مگاپیکسلی است.خروجی صدا در این گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است و از سیستم عامل اندروید ۱۱ پشتیبانی می کند. گوشی POCO C40روی قاب پشتی، حسگر اثرانگشت دارد. باتری این گوشی از نوع لیتیوم‌-پلیمری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و قابلیت شارژ سریع با توان ۱۸ وات است.

Redmi 9C  128گیگابایتی(قیمت حدودی: 4 میلیون و سیصد هزار تومان)

گوشی هوشمند

ابعاد این گوشی 164.9 در 77 در 9 میلی متر و وزن آن 196 گرم است. این گوشی دو سیم کارت می خورد و تراشه MediaTek Helio G35  دارد. نوع پردازنده این گوشی 64 بیتی است و حافظه داخلی128 گیگابایتی دارد. مقدار رم این گوشی 4 گیگابایت است و صفحه نمایش لمسی دارد. فناوری صفحه نمایش این گوشی IPS LCD است و بازه‌ی اندازه صفحه نمایش6.0 اینچ و بزرگتر است.

اندازه این گوشی 6.53 اینچ و رزولوشن آن نیز 720 در 1600 پیکسل است. نسبت صفحه نمایش به بدنه81.1 درصد است و روشنایی 400 نیت دارد. نسخه بلوتوث این گوشی 5.0 است و درگاه ارتباطی microUSB 2.0دارد. دوربین اصلی این گوشی از نوع عریض با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل، دوربین دوم از نوع ماکرو با رزولوشن ۲ مگاپیکسل، دوربین سوم از نوع حسگر عمقی (با رزولوشن ۲ مگاپیکسل است.دوربین سلفی این گوشی دارای یک لنز با رزولوشن ۵ مگاپیکسل است.

نسخه سیستم عامل این گوشی اندروید 10 است و رابط کاربری MIUI 12 دارد. این گوشی یک حس‌گر اثرانگشت روی قاب پشتی  دارد و باتری گوشی نیز از نوع لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که قابلیت شارژ با توان ۱۰ وات را داراست.

REDMI 10A 128 گیگابایتی(قیمت حدودی: 4 میلیون و پانصد هزار تومان)

شیائومی

ابعاد این گوشی ۹×۷۷.۱×۱۶۴.۹ است. حافظه جانبی این گوشی  microSDXCو وزن آن ۱۹۴ گرم و فناوری صفحه‌نمایش IPS است. بازه‌ی اندازه صفحه نمایش۶.۰ اینچ و بزرگتر است و حس‌گر اثرانگشت دارد. رزولوشن این گوشی ۷۲۰×۱۶۰۰ است و دو سیم کارتی است.

رابط کاربری این گوشی MIUI ۱۲.۵ است و تراشهMediaTek MT۶۷۶۲G Helio دارد. نوع پردازنده این گوشی،۶۴ بیتی است و حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایتی دارد. مقدار RAMآن چهار گیگابایت است و از کارت حافظه microSDپشتیبانی می کند. این گوشی در بخش پشتی، یک ماژول دوربین دارد و رزولوشن عکس های آن ۱۳ مگاپیکسلی است.

دوربین سلفی این گوشی رزولوشن ۵ مگاپیکسلی دارد و با نسخه سیستم عامل اندروید 11 وارد بازار شده است. این گوشی یک حس‌گر اثر انگشت روی قاب پشتی دارد و از باتری لیتیوم-یون با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت نیز برخوردار است.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها