(ویدئو) صحنه ای تأثیرگذار از اولین تجربه شکار بچه شیر

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.4 دقیقه

راهنماتو- حیات وحش آفریقا همیشه ترکیبی از شوق و حسرت است. شوق بخاطر اینکه تمام جانداران با تمام تلاش سعی دارند تا به بقای خود ادامه دهند و حسرت به این خاطر که بقای بسیاری از این جانداران به شکار گونه های دیگر متکی است.

به گزارش راهنماتو، در یکی از این صحنه های جالب توجه در پارک ملی و ذخیره گاه ماسایی مارا کنیا، گروهی از طبیعت گردان و محافظان محیط زیست در مسیر گردش خود متوجه یک شیر مادر جوان به همراه توله خود هستند که چند ماهی از به دنیا آمدن آن می گذرد. این مادر و توله در علف زارها به ناگهان متوجه چیزی می شوند و توله شیر کوچک با غریزه شکارگر خود به سمت جایی می رود که توجه او را جلب کرده است. از اینجاست که طبیعت گردان شروع به فیلمبرداری می کنند. توله شیر کوچک به مانند مادرش خود را به صحنه نزدیک می کند و ناگهان به پشت علف زار می جهد. اندکی بعد معلوم می شود غریزه او به خوبی عمل کرده و او موفق به شکار چیزی می شود. یک گوزن تازه به دنیا آمده که معلوم نیست چرا مادرش در صحنه نیست.

این صحنه ای زیبا از تضاد شوق و حسرت در آفریقاست. شوق از قدرت یادگیری توله شیری که امید را به ما می دهد که این شکارچی نادر از همین الان درس های بقا را به خوبی آموخته است و حسرت از سرنوشت بچه گوزنی که تنها چند ساعت از به دنیا آمدنش می گذرد. او تنها چند ساعت کوتاه توانست دنیا را ببیند و دیگر هم موفق به دیدن مادرش نشد. اما در آن سمت شیر مادر نیز خوشحال از اینکه فرزندش برای بقا و مبارزه آماده می شود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها