چگونه یک اتاق خواب مینیمال داشته باشیم؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- زمانی که صحبت از دکوراسیون داخلی می شود، بیشتر ما یک پذیرایی و آشپزخانه مجلل را در ذهنمان تصور می کنیم و یکی از مکان هایی که اغلب نادیده می گیریم، اتاق خواب است. در واقع برخی بر این باورند که چون اتاق خواب کمتر در معرض دید قرار دارد، نیاز به طراحی دکوراسیون ندارد؛ در حالی که در دنیای مدرن و پراسترس امروزی داشتن یک فضای خواب آرامش بخش برای استراحت ضروری است. متاسفانه در زندگی پرهیاهو و شلوغ امروزی بسیاری از افراد به دکوراسیون و تمیزی اتاق خواب توجه نمی کنند و پس از مدتی شاهد به هم ریختگی های غیر ضروری، ملحفه های کهنه و تختخواب های رنگ و رو رفته در این مکان ها هستیم. خوشبختانه، برای تبدیل اتاق خواب به یک مکان آرامش بخش کار زیادی لازم نیست. تنها چیزی که نیاز دارید، کمی ایده نو و مینیمالیسیتی است.

به گزارش راهنماتو، یکی از سبک های طراحی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، طراحی دکوراسیون خانه به سبک مینیمالیسم است که می توان هر قسمت از خانه را مطابق آن چیدمان کرد. این سبک به رویکردهای ساده، استفاده از لوازم کاربردی و کمینه سازی تاکید دارد. اما چگونه یک اتاق خواب مینیمال داشته باشیم؟

1- لوازم اضافی را از اتاق خواب خارج کنید

هر وسیله غیرضروری که موجب به هم ریختگی و زشت شدن ظاهر اتاق خواب شما شده است را از اتاق خارج کنید. عکس ها، دکوری ها و اقلام کلکسیونی را کنار بگذارید و فضای مناسبی برای لوازم ضروری اتاق خواب ایجاد کنید. این کار اولین اقدام برای داشتن یک اتاق خواب مینیمال است.

2- یک تختخواب مناسب خریداری کنید

از آنجایی که تختخواب به عنوان نقطه کانونی اتاق خواب معرفی می شود، انتخاب یک تختخواب مناسب تاثیر زیادی در ایجاد یک فضای مینیمالیستی دارد. تختخواب های پلت فرم، فلزی و چوبی ساده از جمله تختخواب های مناسب برای داشتن یک اتاق خواب مینیمالیستی هستند.

تخت

3- از ملحفه و روتختی خنثی استفاده کنید

رنگ های خنثی مانند بژ ملایم، کرم یا خاکستری کم رنگ دروازه ای برای دستیابی به یک حس مینیمالیستی واقعی در اتاق خواب شما هستند. الگوهای متضاد با رنگ های پرجنب و جوش موفق به ایجاد یک فضای مینیمالیستی در اتاق خواب شما نخواهند شد. علاوه بر این، می توانید با انتخاب ملحفه، تخت و دیوار خنثی، یک پس زمینه مناسب برای اضافه کردن رنگ های برجسته ایجاد کنید.

4- اجازه دهید نور طبیعی وارد اتاق شود

پنجره‌های بزرگی که معمولاً از کف تا سقف امتداد دارند، یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون مینیمال هستند که به کمک دیوارهای روشن و وسایل تزئینی حداقلی به بیشتر شدن تاثیر نور طبیعی در خانه کمک می کنند. اگر اتاق خواب شما نور گیر خوبی دارد، اجازه دهید نور طبیعی به آن وارد شود، این کار موجب می شود تا اتاق خواب شما بازتر، مدرن تر و مینیمال تر به نظر برسد.

اتاق

5- یک اثر هنری متفاوت روی دیوار نصب کنید

این ایده که ما باید هر اینچ از دیوارهایمان را با عکس یا نقاشی بپوشانیم، در زیبایی شناسی مینیمالیستی هیچ جایگاهی ندارد. یک اثر هنری متفاوت که از صمیم قلب به آن علاقه دارید، انتخاب کنید و روی دیوار بالای تختخواب نصب کنید. چیزی که هر بار با ورود به اتاق خواب از دیدن آن لذت ببرید. همانطور که تخت خواب نقش یک نقطه کانونی در اتاق خواب مینیمالیستی را دارد، آنچه در بالای آن آویزان می شود نیز همین نقش را ایفا می کند. با نصب چند اثر مختلف مانع ایجاد یک دکوراسیون مینیمال خواهید شد.

6- از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید

با انتخاب گیاهی که جلوه‌ای ساده و مرتب دارد، احساس پاکی و خلوص را در فضای اتاق خواب تقویت کرده و به مینیمالیستی شدن این فضا کمک خواهید کرد. یک گیاه آپارتمانی با ظاهر مدرن که به مراقبت چندانی نیاز ندارد، می تواند گزینه خوبی برای تزئین یک اتاق خواب مینیمالیستی باشد. فقط دقت کنید که گیاهی که انتخاب می کنید، اندازه مناسبی داشته باشد و فضا را شلوغ نکند. گیاهانی مانند فیکوس الاستیکا، فیلودندرون و فیکوس لیراتا برای نگهداری در یک اتاق خواب مینیمال عالی به نظر می رسند.

گیاه

7- از قفسه بندی کمک بگیرید

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید عکس ها و یادگاری ها را در معرض دید قرار دهید، نیازی نیست برای داشتن یک فضای مینیمالیستی آنها را کنار بگذارید. می توانید یک قفسه برای قرار دادن این لوازم در نظر بگیرید و آنها را طوری بچینید که شلوغ و به هم ریخته به نظر نرسد.

8- کمدها را مرتب کنید

هیچ چیز مانند کشو و کمدهای به هم ریخته، نمی تواند اتاق شما را از حالت مینیمالیستی خارج کند. لباس ها را به طور مرتب درون کشو و کمد قرار دهید و سعی کنید آنها را تا حد امکان از تختخواب دور نگه دارید. این کار موجب می شود تا فضای اطراف تختخواب شما ساده، مرتب و مینیمال تر به نظر برسد.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها