بهترین بازی‌هایی که روی کنسول فراموش‌شده سونی منتشر شدن

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۱ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.6 دقیقه

راهنماتو-سونی همیشه سعی داشته هر جایی که میتونین توش بازی کنین حضور داشته باشه و برای همین هم وقتی دیدی که نینتندو با کنسول‌های DSاش همیشه همراه گیمراست، تصمیم گرفت کنسول همراه خودش رو بسازه. با ورود PlayStation Vita سونی تونست قدرتمندترین کنسول دستی اون زمان رو روونه بازار کنه، حتی با اینکه نتونست جایگاه نینتندو رو تو کنسول‌های دستی تهدید کنه؛ ولی بازم سونی با پشتیبانی کامل و بازیهایی فوق‌العاده‌ای که از این کنسول داشت تونست خیلی سریع خودش رو محبوب دلهای خیلی از گیمرها کنه.

به گزارش راهنماتو، بدون شک کتابخونه‌ی بازی‌های ویتا یه تنوع قابل تحسینی داره، هم از نظر ژانر و هم از نظر برندها. از بازی‌های معروف پلی‌استیشن مثل Uncharted که یه نسخه‌ی جذابی هم روی این کنسول داشت، تا JRPGهای محبوبی مثل Persona 4 Golden. ویتا تونست بازیهایی رو داشته باشه که الان هم به نظر خیلی از گیمرها بهترین زمان خودشون بودن و الان هم تبدیل به بازیهای کلاسیک شدن.

Persona 4 Golden

best-games-on-sonys-psvita

Persona 4 Golden یکی از بهترین بازی‌های JRPGئه. از سری Shin Megami Tensei شرکت Atlus، سری بازیهای Persona به یک سری بازی معروف تبدیل شده که روی هر پلتفرمی موجوده. ویتا نسخه‌ی پرقدرتی و جذابی رو از Persona 4 رو با Golden ارائه داد، که داستانش دانش‌آموزی رو دنبال می‌کنه که تو یک از روستاهای آروم ژاپنی یک سری قتل‌های سریالی غم‌انگیزی رو حل می‌کنه. با وجود اینکه Persona 5 Royal بهترین عنوان معاصر این سری به حساب میاد، Persona 4 Golden به دلیل سبک انیمه‌ای کلاسیکش هنوزم جذابه. با یک گروه از شخصیت‌ها که می‌تونین باهاشون ارتباط برقرار کنین، یک داستان جذاب و الهام‌بخش از قتل‌های مرموز، و مکانیک‌های جذاب اجتماعی، Golden یک JRPG فوق‌العاده برای ویتا بودش.

Uncharted: Golden Abyss

best-games-on-sonys-psvita

Uncharted: Golden Abyss یک اسپین‌آف خوب با حضور Nathan Drake بودش.از وقتی که Nathan Drake با Drake's Fortune روی PS3 تونسته بود خیلی موفق عمل کنه، سری Uncharted از نظر اکشن و داستان، به یکی از انحصاریهای اصلی پلی‌استیشن تبدیل شده. ماجراجویی‌های نیتن یک اسپین‌آف هم برای ویتا داشت که اسمش Golden Abyss بودش توسط Bend Studio ساخته شده بود. این بازی داستان نیتن رو دنبال میکنه که برای پیدا کردن شهر گم‌شده Quivira تلاش میکنه. اگر چه این بازی اون حس و هیجان بازی‌های Naughty Dog یا حتی اسپین‌آف The Lost Legacy رو نداره، Uncharted: Golden Abyss یک داستان مستقله که تونسته خیلی خوب اسم Uncharted رو یدک بکشه. همچنین، استودیو Bend هم به خوبی تونسته بود تجربه کنسولی رو در قالب کوچیکتر روی ویتا بیاره.

Final Fantasy X/X-2 Remaster HD

best-games-on-sonys-psvita

Final Fantasy X/X-2 Remaster HD خیلی خوب تونست حس کلاسیک نسخه PS2 خودش رو حفظ کنه. همه میدونن سری Final Fantasy یکی از بهترین سری‌های JRPGئه، و ویتا تونست نسخه‌های ریمستر Final Fantasy X و X-2 رو در  قالب یک باندل دریافت کنه. اولی داستان Tidus و همراهانش در سفری برای شکست دادن هیولای پیشگویانه‌ای به نام Sin رو دنبال می‌کنه، درحالی که دومی Yuna بیشتر دنبال اینه که Tidus رو پیدا کنه. Final Fantasy X یکی از بهترین بازی‌های داستان‌محور PS2 هستش و یکی از بهترین نسخه‌های اصلی این سری هم به حساب میاد، به دلیل سیستم مبارزه نوبتی عمیق و قابل دسترس، داستانی که خیلی احساساتیه. X-2 هم به طرز جالبی به داستان پیچش جالبی میده که به نوعی یک تغییری که قبلا توی این سری ندیده بودیم. اما همچنان داستان خودش رو داره و یک زاویه دید بازتر به دنیای Final Fantasy ارائه می‌ده.

Gravity Rush

best-games-on-sonys-psvita

Gravity Rush یک ایده نابی توی بازیهای ابرقهرمانی بودش. این بازی که هم از اول برای ویتا منتشر شده و بعد توسط Bluepoint Games برای PS4 ریمستر شدش، Gravity Rush یکی از بازی‌های انحصاری خوب پلی‌استیشن به حساب میاد که به نظرم خیلی کمتر از بازیهای دیگه شناخته شده. داستان بازی درباره‌ی یک دختر با قدرت‌های فوق‌العادست که به نام "کت". او این قدرت رو داره که گرانش و جاذبه اطرافش رو تغییر بده و از این توانایی برای حفاظت از مردم در شهر Hekseville استفاده می‌کنه. Gravity Rush به خاطر این کنه سعی کرد یک نگرش تازه به موضوع ابرقهرمانی و مکانیک‌های جذاب سفر و مبارزه رو معرفی کنه، تونست استقبال خوبی رو از طرف گیمرا داشته باشه.

LittleBigPlanet PS Vita

best-games-on-sonys-psvita

LittleBigPlanet PS Vita یک بازی سرگرم‌کننده و خنده‌دار در سبک پلتفرمره. هر چند خیلی وقت میشه که میشه گفت سونی بازیهای پلتفرمرش رو دور انداخته و بیشتر رفته سراغ بازیهای اکشن و داستانی، اما همین چند وقت پیش Sackboy: A Big Adventure نشون دادش که همچنان LittleBigPlanet میتونه یکی از فرنچایزهای مطرح این ژانر باشه. نسخه ویتا گیمرها رو با مکانیک‌های پازل-پلتفرمینگ محبوب و قابلیت ساخت مراحل توسط کاربر رو آشنا کرد. این دنباله‌ای محبوب برای فرمول موفق LittleBigPlanet PS3 بودش و تازه تعامل بازیکنا و ساخت مراحل جدید تونست عمر بازی رو بیشتر کنه.

Rayman Origins

best-games-on-sonys-psvita

Rayman Origins تونست با خودش یکی از دوست‌داشتنی ترین شخصیت های یوبیسافت رو برگردونه. سری Rayman از Ubisoft یک بازی پلتفرمر دیگست که تقریبا به همه باید پیشنهادش کنین که میشه دقیقا دلیلی که من توی این لیست هم آوردمش! اما Origins میشه گفت با یک غیبت 8ساله خیلی‌هارو چشم‌انتظار خودش نگه داشته بود. پس از آزاد کردن یک نیروی اهریمنی به طور تصادفی، Rayman و دوستانش با موجودات شیطانی به نام Darktoons مبارزه می‌کنن تا بتونن این سرزمین رو نجات بدن.

Rayman Origins به خاطر بازگشت به شکل اولیه، خودش رو به عنوان یک بازی عالی پلتفرمینگ که به‌طور کامل از پتانسیل PS Vita استفاده میکنه شناخته می‌شه. گرافیک و آرت‌استایلی که داشت هم البته اینجا بی‌تاثیر نبودش و در کنار گیمپلی جذابی که داشت تونست خودش رو تو دل کوچیک و بزرگ خیلی سریع جا کنه.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها