گوگل با ویژگی جدید Simple Search نتایج جستجو را به‌شکلی ساده‌تر به شما نشان می‌دهد

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۷ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیجیاتو نوشت: ویژگی جستجوی ساده گوگل به‌صورت گزینه‌ای در بالای نتایج جستجوی گوگل خواهد بود. با فعال‌کردن آن، نتایج به‌شکلی ساده به شما نشان داده خواهد شد.

گوگل درحال بررسی ویژگی جدیدی به نام جستجوی ساده (Simple Search) است که برای ارائه تجربه جستجوی ساده‌تر به کاربران طراحی شده. اگرچه هنوز چیزهای زیادی از این ویژگی مشخص نشده است، اما احتمالاً این ویژگی با هدف پاسخگویی سریع به سؤالات کاربرانی ارائه می‌شود و اسنیپت‌ها و رابط SGE را حذف می‌کند.

براساس گزارش MSPowerUser، قابلیت جستجوی ساده به‌صورت گزینه‌ای در بالای صفحات نتایج جستجوی دسکتاپ و موبایل نمایش داده می‌شود. پس از کلیک روی این گزینه، حالت نتایج جستجوی قدیمی به مجموعه‌ای دقیق‌تر و مختصر تبدیل می‌شوند که پاسخ‌های مستقیم و فهرستی از گزینه‌های مرتبط در آن اولویت‌بندی شده است. این ویژگی می‌تواند برای برخی کاربران بسیار جذاب و برای برخی دیگر بلااستفاده باشد؛ چون کاربرانی هستند که از نتایج متنوع گوگل برای تحقیق و افزایش اطلاعات خود بهره می‌برند.

1

ویژگی جدید جستجوی گوگل؛ نتایج را ساده و مختصر ببینید

1

ویژگی جستجوی ساده یک گزینه عالی برای کاربرانی است که به کارایی، دقت و ارتباط در نتایج جستجوی خود اهمیت می‌دهند. سادگی این ویژگی، آن را برای کسانی که فقط می‌خواهند به‌سرعت اطلاعات موردنیاز خود را بیابند، بدون اینکه تحت تأثیر اسنیپت‌ها و قابلیت‌های «تجربه مولد جستجو» (SGE) قرار گیرند، ایده‌آل می‌کند.

از سوی دیگر، اما این ویژگی برای کاربرانی که به‌دنبال اطلاعات عمیق در مورد موضوعات پیچیده، دیدگاه‌های متنوع، یا جستجو و کشف اطلاعات جدید هستند، گزینه مناسبی نخواهد بود. محدودیت در ارائه نتایج توسط قابلیت جستجوی ساده ممکن است منجر به دیدی جانبدارانه یا یک‌طرفه از اطلاعات شود و امکان دارد برای کاربرانی که به‌دنبال گسترش دانش یا به چالش‌کشیدن باورهای موجود خود هستند، گزینه‌ خوبی نباشد.

پیشرفت ویژگی جستجوی ساده، مطمئناً بر رفتار و ترجیحات کاربر تأثیر خواهد گذاشت. تعادل بین آسان‌شدن استفاده و جامعیت، احتمالاً یکی از محورهای اصلی تلاش‌های گوگل خواهد بود که آینده موتور جستجوی وب را شکل می‌دهد.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها