(ویدئو) ویدئوی گوگل در مورد «جمنای» ساختگی از آب درآمد

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.4 دقیقه

فارس نوشت: گوگل به تازگی از هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرده و اکنون معلوم شده ویدئویی که در آن ویژگی‌های جمنای را نشان داده، ساختگی است.

 مدل جدید هوش مصنوعی جمنای گوگل پس از معرفی با استقبال متفاوتی روبرو شد، اما ظاهرا ویدئویی که در آن ویژگی های این هوش مصنوعی به تصویر کشیده می شد ساحتگی از آب درآمده است. اینکه تاثیرگذارترین نسخه نمایشی جمنای جعلی است، باعث می‌شود مردم به فناوری و راستی گوگل کمتر اعتماد کنند.

ویدئویی که برای تعامل با هوش مصنوعی چند وجهی منتشر شده بود در روز گذشته 1 میلیون بازدید داشت. این نسخه نمایشی برخی از تعاملات مورد علاقه ما با جمنای را برجسته می کرد و نشان می داد که چگونه مدل چندوجهی (یعنی زبان و درک بصری را می فهمد و آنها را ترکیب می کند) می تواند انعطاف پذیر باشد و به انواع ورودی ها پاسخ دهد.

پارمی اولسون از بلومبرگ اولین کسی بود که از این ویدئوی تقلبی خبر داد. به گفته وی، گوگل اعتراف کرده که اتفاقات ویدئو همراه با فرمان های صوتی در لحظه رخ نداده‌اند. گوگل به‌جای این‌کار، از تصاویر ثابت از فیلم خام استفاده کرده و سپس فرمان های متنی نوشته که جمنای به آن‌ها پاسخ داده است. بنابراین رویکرد گوگل با آنچه در ویدیو می‌بینیم کاملاً متفاوت است.

در واقع، این مجموعه‌ای از پیام‌های متنی با دقت تنظیم شده با تصاویر ثابت بود که به وضوح انتخاب و کوتاه شده بود تا نحوه تعامل واقعی را به اشتباه نشان دهد.

لازم به ذکر است که پیش از این اینفورمیشن، گزارش داده بود که گوگل رویداد رونمایی جمینی خود را لغو کرده و قصد دارد رقیب جی‌پی‌تی4 را در ژانویه (دی-بهمن)عرضه کند. اما این مدل پیشرفته هوش‌مصنوعی در روز چهارشنبه گذشته رونمایی شد.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها