راهنمای انتخاب بین جاروبرقی رباتیک و جاروبرقی معمولی

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۸ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.7 دقیقه

راهنماتو-ورود ربات ها به خانه های امروزی خیلی ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. درواقع شما به راحتی می توانید با خرید یک جاروبرقی رباتیک، یک ربات هوشمند را وارد خانه خود کنید. رباتی که در زمان صرفه جویی می کند و خانه شما را تمیز می کند، اما یک جاروبرقی رباتیک چگونه کار می کند؟

به گزارش راهنماتو،خرید جاروبرقی های رباتیک می تواند تبدیل به یکی از بهترین خریدهای زندگی شما شود، البته مشروط بر آن که فضای خانه شما مناسب استفاده از این نوع جاروبرقی باشد و البته با دقت و بر اساس نیاز خود جاروبرقی رباتیک بخرید.

جاروبرقی های رباتیک بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند زیرا مردم سعی می کنند راه هایی را برای تمیز کردن خانه های خود با تلاش کمتر بیابند. آنها در زمان و تلاش برای کسانی که نمی خواهند آخر هفته خود را صرف تلاش برای تمیز کردن خود کنند، صرفه جویی می کنند.

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، ممکن است تعجب کنید که این دستگاه های مفید چگونه کار می کنند. خوب، من به شما پاسخ می دهم:

جاروبرقی رباتیک چیست؟

جاروبرقی رباتیک یک کف شوی خودکششی است که از برس ها و یک برس چرخان یا یک توربین هوا محور برای جمع آوری خاک و زباله از فرش ها و کف های سخت استفاده می کند. این نوع جاروبرقی رباتیک به تنهایی و بدون دخالت انسان کار می کنند.

جاروبرقی های رباتیک دارای حسگرهایی برای تشخیص موانع سر راه مانند مبلمان، درها و پله ها هستند تا بتوانند در اطراف آنها حرکت کنند. این نوع جاروبرقی ها برای کسانی طراحی شده اند که می خواهند کارهای خانه کمتری انجام دهند اما همچنان نظافت را در خانه خود حفظ کنند.

جاروبرقی های رباتیک یا با سیم یا بی سیم هستند، انواع برس های مختلفی برای سطوح مختلف دارند و با برق یا باتری های قابل شارژ کار می کنند.

جاروبرقی رباتیک چگونه کار می کند؟

جاروبرقی های رباتیک فرش و کف خانه شما را به همان روشی که جاروبرقی های سنتی انجام می دهند تمیز می کنند: نظافت و کشیدن خاک به داخل محفظه. با این حال، جاروبرقی رباتیک می تواند این کار را بدون هیچ گونه دخالت انسانی از طریق حسگرها انجام دهد.

جاروبرقی‌های رباتیک پیشرفته از لیزرهای مادون قرمز برای حرکت در فضاها استفاده می‌کنند، در حالی که مدل‌های ارزان‌تر با استفاده از نوارهای مرزی فیزیکی، کف خانه را رصد می‌کنند.جاروبرقی های جدیدتر با استفاده از سنسورها، می‌توانند موانع را شناسایی کنند، مسافتی را که طی کرده‌اند اندازه‌گیری کنند، خطرات را شناسایی کنند و مناطق جدیدی برای تمیز کردن پیدا کنند.

حسگرهایی که یک جاروبرقی رباتیک استفاده می کند و نحوه عملکرد آن به سازنده و مدل دستگاه بستگی دارد، اما آنچه رایج است استفاده از حسگرها برای حرکت در فضاهای خالی است.

جاروبرقی های رباتیک برای کسانی که در استفاده از جاروبرقی های سنتی مشکل دارند یا می خواهند در زمان تمیز کردن خانه خود صرفه جویی کنند، ضروری است.

3 مزیت جاروبرقی رباتیک

بیایید به دلایلی نگاه کنیم که چرا ممکن است به یکی از این جاروبرقی های رباتیک برای خود نیاز داشته باشید!

جاروبرقی های رباتیک در زمان تمیز کردن صرفه جویی می کنند

یکی از مهمترین مزایای داشتن جاروبرقی رباتیک این است که زمان صرف شده برای تمیز کردن خانه را آزاد می کند. با یکی از این جاروبرقی ها در خانه خود، می توانید زمانی را صرف انجام کارهایی کنید که برای شما مهم است و همچنان مطمئن باشید که خانه شما تمیز است. علاوه بر این، از آنجایی که می‌توانید برنامه زمان‌بندی تمیز کردن جاروبرقی ربات را برنامه‌ریزی کنید، وقتی می‌خواهید کارهای دیگر را انجام دهید، مانعی برای شما ایجاد نمی‌کند.

جاروبرقی های رباتیک می توانند زیر مبلمان را تمیز کنند

تمیز کردن خانه هرگز سرگرم کننده نیست، اما زانو زدن یا بلند کردن مبلمان برای تمیز کردن زیر آن، تجربه تمیز کردن خانه را بسیار بدتر می کند. جاروبرقی های رباتیک در این مواقع مفید هستند.اندازه کوچک جاروبرقی های رباتیک به این نوع جاروبرقی امکان مانور عالی را می دهد، به طوری که می توانند به راحتی زیر تخت و مبل ها را تمیز کنند.

می توان از این نوع جاروبرقی برای تمیز کردن اضطراری استفاده کرد

همه ما روزهایی را داشته ایم که حوصله تمیز کردن نداشتیم. که معمولاً به این ختم می‌شود که وقتی مهمان‌های غیرمنتظره‌ای داریم، تصور بدی از خودمان ایجاد می‌کنیم. یک جاروبرقی رباتیک می تواند در چنین مواقعی باعث حفظ اعتبارمان شود!

محدودیت جاروبرقی های رباتیک

درست است که ثابت شده جاروبرقی های رباتیک ابزار ارزشمندی برای افراد مبتلا به مشکلات حرکتی و کسانی است که از جاروبرقی به تنهایی متنفر هستند. اما این نوع جاروبرقی ها به همان اندازه که مفیدند، بدون محدودیت نیستند.

قیمت بالای جاروبرقی های رباتیک

جاروبرقی های رباتیک گران تر از جاروبرقی های استاندارد هستند. این قیمت بالا به این دلیل است که جاروبرقی های رباتیک برای عملکرد به فناوری بیشتری مانند حسگرها، رایانه و سیستم تمیز کردن پیچیده نیاز دارند.یک جاروبرقی رباتیک می تواند بین 200 تا 1000 دلار باشد، در حالی که می توانید یک جاروبرقی معمولی مناسب را با کمتر از 100 دلار انتخاب کنید. جاروبرقی های رباتیک به دلیل فناوری پیچیده ای که در آنها وجود دارد، هزینه تعمیر بالاتری نیز دارند.

روی سطوح فرش شده خوب کار نمی کنند

برخی جاروبرقی های رباتیک روی سطوح فرش شده چندان موثر نیستند زیرا نمی توانند راحت حرکت کنند و به راحتی سر بخورند. برخی از مدل ها نیز در بافت فرش گیر می کنند که باعث از کار افتادن جاروبرقی های رباتیک می شود.

جاروبرقی های رباتیک به خوبی یک جاروبرقی سنتی نظافت نمی کنند

جاروبرقی های رباتیک به اندازه یک جاروبرقی استاندارد کثیفی و زباله را جمع نمی کنند. آنها معمولاً ورودی کمتری دارند، به این معنی که مقدار زیادی گرد و غبار را از کف نمی مکند. علاوه بر این، بسته به شکل اتاق شما، جاروبرقی ربات شما به برخی گوشه ها نمی رسند.

 ممکن است مبلمان را خراب کنند

جاروبرقی های رباتیک طوری برنامه ریزی شده اند که پس از برخورد با موانع به عقب برگردند و در صورت برخورد مکرر با مبلمان ممکن است رنگ را از لبه های در و مبلمان جدا کنند.

جاروبرقی معمولی در مقابل جاروبرقی رباتیک: کدام را باید بخرید؟

مزایا و معایب جاروبرقی های رباتیک را برای شما نوشتم. اطلاعاتی که دادم تقریباً تمام آنچه شما نیاز دارید را پوشش می دهد تا تصمیم بگیرید کدام یک از دو جاروبرقی برای شما منطقی تر است.

تطبیق مزایا و معایب با عواملی مانند برنامه و اندازه خانه شما به تعیین اینکه کدام یک از این دو نوع جاروبرقی برای شما بهتر است کمک می کند.

اگر برنامه شلوغی دارید یا خانه ای بزرگ با مبلمان زیاد و موانع دیگر دارید، ممکن است ارزش خرید جاروبرقی روباتیک را داشته باشد زیرا می تواند راحت تر در آن فضاها حرکت کند. با این حال، اگر فردی هستید که استفاده از جاروبرقی معمولی برایتان دشوار نیست، بهترین گزینه برای شما یک جاروبرقی معمولی خواهد بود. 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها