چرا اولین خرید بعد عیدتان باید آبمیوه گیری باشد؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۸ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو-هوا کم کم در حال گرم تر شدن است و چه چیزی بهتر از نوشیدن آب میوه های تازه و خانگی. خرید یک دستگاه آبمیوه گیری مطمئناً یکی از انتخاب‌های پرطرفدار بین علاقه مندان به سلامت است. اما آیا می دانید انواع مختلفی از آبمیوه گیری در بازار وجود دارد؟ نگاهی به تنوع و گزینه های بسیار زیاد آبمیوه گیری کافی است تا ذهن شما را منفجر کند.

به گزارش راهنماتو،اگر به دنبال آبمیوه گیری هستید، اشتباه رایجی که می توانید مرتکب شوید این است که محصول را فقط بر اساس طرح آن انتخاب کنید. این بسیار مهم است که قبل از خرید نهایی، تمام جنبه ها و کیفیت آبمیوه گیری را بررسی کنید.

قبل از خرید آبمیوه گیری چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

خوب، صادقانه بگویم، چند نکته وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید در بین آبمیوه گیری ها در نظر گرفته شود. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید تا ببینید کدام آبمیوه گیری برای شما بهترین است.

چقدر می توانید برای خرید آب میوه گیری هزینه کنید؟

آیا به آبمیوه گیری سریع نیاز دارید یا با آبمیوه گیری فشاری مشکلی ندارید که به تلاش شما نیاز دارد؟

آیا به آبمیوه گیری نیاز دارید که بتواند حداکثر مواد مغذی را برای آب میوه شما استخراج کند؟

هنگامی که این ملاحظات ضروری را تجزیه و تحلیل کردید، پیدا کردن یک آبمیوه گیری مناسب مشکلی نخواهد بود. انتخاب مناسب از بین بهترین گزینه های موجود راحت خواهد بود.

انواع آبمیوه گیری :

به طور عمده 4 نوع مختلف آبمیوه گیری وجود دارد که عبارتند از:

آبمیوه گیری با نیروی گریز از مرکز، آبمیوه گیری جونده،آبمیوه، گیری دنده دوقلو ، آبمیوه گیری پرسی

آبمیوه گیری نیروی گریز از مرکز :

این مدل آبمیوه گیری علاوه بر مقرون به صرفه بودن، عملکرد این آبمیوه گیری بسیار ساده و بدون پیچیدگی است. میوه ها و سبزیجات مستقیماً از لوله عبور می کنند و بعداً با تیغه های تیز با سرعت چرخش بین 6000 تا 14000 RPM در تماس هستند. آب میوه با 30% جامد - ساقه، دانه و پوست، با استفاده از نیروی گریز از مرکز از کناره استخراج می شود. آب میوه به راحتی از پالپ جدا می شود و می توان آن را در لیوان جمع آوری کرد.این نوع آبمیوه گیری در استخراج آبمیوه بسیار سریع است و آن هم بدون هیچ مشکلی، به لطف لوله پهن آن، می توانید به راحتی کل میوه یا سبزی را برای استخراج در لوله قرار دهید و با طراحی عمودی خود به حداقل فضای ذخیره سازی نیاز دارد. در نتیجه می توان از این آب میوه گیری در فضاهای محدود موجود نیز استفاده کرد. 

البته گرمای تولید شده با سرعت چرخش می تواند کیفیت آب میوه را کاهش دهد و این مدل آب میوه گیری می تواند پر سر و صدا باشد این مدل آبمیوه گیری برای افرادی که ترجیح می دهند آب میوه های خود را به محض تهیه آن ها مصرف کنند، بهترین انتخاب است. همچنین خریدارانی را با بودجه محدود جذب می کند که می خواهند آب میوه را با حداقل تلاش استخراج کنند.

آبمیوه گیری جونده آهسته:

 آبمیوه گیری های جونده درست برعکس آبمیوه گیری های نیروی گریز از مرکز هستند. آنها برای استخراج آب میوه از میوه ها و سبزیجات به مکانیزم خرد کردن آهسته متکی هستند. سرعت چرخشی که آنها استفاده می کنند بین 40 تا 100 دور در دقیقه است. شیره ای که از این آبمیوه گیری گرفته می شود خمیری، کف آلود و غلیظ با طعمی تلخ است. 

آنها با اکسیداسیون کمتر در طول استخراج، آب میوه بالاتری را ارائه می دهند،همچنین برای استخراج آب از سبزیجات برگ سبز و برای میوه های یخ زده نیز بسیار مناسب است.این آبمیوه گیری نه تنها دوام زیادی دارد، بلکه می توان از این آبمیوه گیری برای تهیه شیر آجیل، کره آجیل و غذای کودک نیز استفاده کرد. این آبمیوه گیری کمی گران است و تمیز کردن آن دشوار است.این آبمیوه گیری برای کسانی مناسب است که می خواهند ارزش غذایی آبمیوه های خود را افزایش دهند.

آبمیوه گیری دنده دوقلو :

آبمیوه گیری بعدی، آبمیوه گیری دنده دوقلو است. همانطور که از نام آن پیداست، این آبمیوه گیری از 2 چرخ دنده برای چرخاندن و کشیدن انواع آب میوه ها بدون دردسر استفاده می کند. سرعت چرخش این آبمیوه گیری بین 80 تا 100 دور در دقیقه است. این نوع دستگاه از مخلوط شدن مواد ناخواسته با آبمیوه جلوگیری می کند و فقط آبمیوه با کیفیت و مغذی را تضمین می کند. شیره نهایی حاوی تقریباً 30 درصد جامد مانند ساقه، پوست و دانه است. این مدل نسبت به دو آبمیوه گیری دیگر مواد مغذی بیشتری استخراج می کندهمچنین برای تهیه غذای کودک و کره مناسب هستند.

این آبمیوه گیری بهترین انتخاب را برای افرادی است که به سلامتی حساس هستند و خواهان آبمیوه هایی با ارزش غذایی بالا هستند. همچنین از آنجایی که این آبمیوه‌گیری‌ها بی‌صدا هستند، می‌توان از آن‌ها در هر مکان و در هر زمان و بدون ایجاد مزاحمت استفاده کرد.

آبمیوه گیری پرس سرد

این مدل آبمیوه گیری بدون شک می تواند یکی از بهترین آبمیوه گیری هایی باشد که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید.

کارایی این آبمیوه گیری ها عمدتاً به این دلیل است که در دو مرحله مختلف کار می کنند. در مرحله اول، تمام میوه ها یا سبزیجات به شکل پالپ آسیاب می شوند. بعداً در مرحله دوم، تفاله موجود را به آرامی و به تدریج فشرده می کنند تا شیره خالص گرفته شود.

این مدل می تواند بهترین و حداکثر مواد مغذی را از میوه ها و سبزیجات استخراج کند. شیره استخراج شده را می توان حداکثر به مدت 5 روز بدون هیچ گونه تخریب در طعم و ارزش غذایی نگهداری کرد.آب با حداقل اکسیداسیون استخراج می شود و فاقد کف است. این مدل آبمیوه گیری بسیار گران است.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها