خرید مینی واش مقرون به صرفه است؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۹ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3.7 دقیقه

راهنماتو_خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند یا در خانه های بسیار کوچک و نقلی زندگی می کنند با مینی واش اشنا هستند، ماشین لباسشویی های کوچک و ارزان قیمتی که توانایی های کمتری از ماشین لباسشویی های بزرگتر دارند اما همچنان پرطرفدارند.خانوارهای کوچک، با یک یا دو نفر، معمولاً از یک ماشین لباسشویی کوچک سود بیشتری می برند، زیرا خانواده های کوچک لباس های شسته شده کمتری نیاز دارند.

به گزارش راهنماتو، یک خانواده بزرگتر ممکن است از یک ماشین لباسشویی کوچک سود زیادی نبرد. معمولا خانواده های سه نفره یا بیشتر، به ویژه آنهایی که بچه دارند، بهتر است از ماشین لباسشویی بزرگ استفاده کنند.

مقایسه مینی واش و ماشین لباسشویی بزرگ

ماشین‌های بزرگ به خانواده اجازه می‌دهند تا لباس‌های بیشتری را در یک بار روشن کردن ماشین، تمیز کنند. با یک ماشین لباسشویی کوچک، ممکن است لازم باشد چند بار در روز لباس‌ها را بشویید. همچنین، از آنجایی که وان ماشین لباسشویی در یک ماشین کوچک محدود است، ممکن است کاربر نتواند اقلام بزرگ مانند روتختی را بشویید.

اگرچه این روزها تنوع زیادی بین مینی واش ها وجود دارد، اما همچنان ماشین لباسشویی های بزرگ تنوع بالاتری دارند.درواقع دامنه ویژگی ها و قابلیت های ماشین لباسشویی های بزرگ بیشتر است تا مینی واش ها.  

مینی واش ها به لحاظ کوچکی کارکرد محدودتری دارند و کمک می کنند خانواده ها با خیال راحت لباس‌های فرزندان کوچک خود را یکجا شسته و احتمال هر نوع حساسیت پوستی را در فرزندان خود از بین ببرند. 

مینی واش‌ها با وجود اینکه برنامه‌های متنوعی ندارند اما وسایلی مفید هستند. شما می‌توانید در بعضی مواقع به جای استفاده از لباسشویی اتوماتیک لباس‌هایتان را در مینی واش بشویید. کهنه شور می‌تواند به راحتی و در ظرف مدت 10 دقیقه، لباس‌های شما را پاکیزه و تمیز تحویل دهد.البته باید در نظر داشته باشید که درون این دستگاه‌ها باید حجم لباس‌های شما کم باشد. ظرفیت این دستگاه‌ها حداکثر سه ونیم کیلوگرم بوده و نوع اتوماتیک آن‌ها موتوری قوی برای شستشوی لباس‌ها دارند. 

انواع مینی واش 

مینی واش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های متفاوتی دارند. این دستگاه‌ها به انواع تکی، دوقلو، تمام اتوماتیک، دستی و مینی واش با سبد خشک‌کن تقسیم می شود. 

تفاوت مینی واش تکی با سبد خشک‌کن و مینی واش دوقلو در این است که در مینی واش تکی با سبد خشک‌کن، قابلیت شستشو، آب‌گیری و خشک‌ کردن لباس با یک موتور وجود دارد. در مینی واش‌های دوقلو دور موتور شستشو در حدود 200 دور و خشک‌کن 500 دور در دقیقه است. باید لباس‌ها را در مینی واش با سبد خشک‌کن به صورت صاف قرار داده تا عمل آبگیری به درستی انجام شود.

امکانات مینی واش‌ اتوماتیک

در این دستگاه‌ها هر سه قابلیت شستشو، آبکشی و خشک کردن وجود دارد.کهنه شور کودک اتوماتیک دارای صفحه کنترل دیجیتال است.لباسشویی سطلی اتومات، مجهز به شیر برقی مخصوص آبگیری خودکار است.دیگ این دستگاه‎‌ها استیل بوده و زنگ نمی‌زند.موتور مینی واش اتوماتیک بسیار قدرتمند است.

استفاده از مینی واش‌ها به سبب مصرف کم آب و برق، اقتصادی‌تر هستند. در صورتی که لباسشویی‌ها آب و برق بیشتری برای شستشو و خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌کنند.قیمت مینی واش‌ها نسبت به لباسشویی پایین بوده و اقتصادی‌تر هستند. تهیه یک مینی واش برای بسیاری از خانواده‌ها آسان بوده و هزینه کمی در بر خواهد داشت.یکی دیگر از تفاوت‌های کهنه شور کودک غیر اتوماتیک با لباسشویی‌ها این است که کهنه شورها لباس‌ها را خشک نمی‌کنند.

ظرفیت پایین لباسشویی کودک یکی دیگر از تفاوت‌های این دستگاه‌ها با لباسشویی معمولی است. بیشترین ظرفیت برای لباسشویی نوزاد سه و نیم کیلوگرم است.هزینه و قیمت تعمیرات کهنه شور کودک بسیار کمتر از لباسشویی است. اگر دستگاه شما دچار مشکلی در عملکرد خود شود، به راحتی عیب یابی و تعمیر می‌شود و قیمت قطعات آن‌ها نیز بسیار کمتر خواهد بود.

لباسشویی‌های درب از بالا فضای کمی را در خانه اشغال می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را جابجا کرده و در هر جای منزل خود قرار دهید. این دستگاه‌ها دارای ابعاد کوچکتری بوده و بسیار سبک‌تر از لباسشویی‌های معمولی هستند.

مزایا و معایب لباسشویی مینی واش

شستن لباس‌ها در کهنه شور کودک موجب صرفه جویی در مصرف آب و برق می‌شود.ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتر مینی واش‌ها یکی دیگر از مزایای این دستگاه‌ها نسبت به لباسشویی معمولی است.قیمت کم لباسشویی نوزاد و هزینه کمتر تعمیرات از دیگر مزیت‌های این دستگاه‌هاست.

در نوع دستی و غیر اتوماتیک مینی واش آبکشی، آبگیری و خشک کردن لباس‌ها انجام نمی‌شود.لباس‌ها در لباسشویی‌های معمولی بهتر از مینی واش‌ها شسته می‌شود.ظرفیت لباسشویی‌های معمولی بالاتر از جوراب شورهاست و حجم لباس بیشتری را شستشو می‌دهند.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها