چگونه در ایام نوروز با دوربین گوشی بهترین عکس ها را بگیرم؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۹ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 6.3 دقیقه

راهنماتو-یک ضرب المثل بین عکاسان رایج است که می گوید: بهترین دوربین، دوربینی است که همراه شما باشد و پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر ثابت کرده است که این گفته اکنون بیش از هر زمان دیگری حقیقت دارد. عکاسی از طریق گوشی های هوشمند به یک اولویت برای سازندگان گوشی تبدیل شده است و هر سال یک قدم به تجهیزات دوربین حرفه ای نزدیک تر می شود. در نتیجه، آماتورها و حرفه ای ها به طور یکسان از تلفن های خود برای گرفتن عکس استفاده می کنند. بسیاری از شما در حال حاضر تلفن خود را همیشه با خود حمل می کنید، از آن برای گردش در شبکه های اجتماعی و حتی مدیریت وب سایت عکاسی خود، استفاده می کنید. اما علیرغم آنچه بازاریابان ممکن است بخواهند شما باور کنید، گرفتن عکس های برجسته با گوشی هوشمند به این راحتی نیست و برای این که از دوربین گوشی خود نهایت استفاده را ببرید، ابتدا باید بر برخی موانع غلبه کنید.

به گزارش راهنماتو، برای کمک به شما برای تبدیل شدن به یک حرفه ای در این زمینه، من چند نکته آسان عکاسی با گوشی های هوشمند را گردآوری کرده ام که تمام آنچه را که نیاز دارید به شما می آموزد تا از دوربین قدرتمندی که همیشه همراه خود دارید استفاده کنید.

از حالت دستی استفاده کنید

درست مانند هر نوع دوربین دیگری ، در صورت امکان باید در حالت دستی از گوشی هوشمند عکاسی کنید. انجام این کار به شما امکان کنترل بسیار بیشتری بر نتیجه تصویر می دهد و به شما امکان می دهد دید خود را واقعاً زنده کنید. علاوه بر گزینه‌های اساسی مانند استفاده از فلاش و نسبت تصویر، این حالت به شما امکان می‌دهد تنظیمات مختلف مثلث نوردهی ، تعادل رنگ سفید، فوکوس، نورسنجی و موارد دیگر را انتخاب کنید.

به ترکیب فکر کنید

احتمالاً با جمله معروف عکاسی انسل آدامز آشنا هستید که می‌گوید: «این عکاس است که ابزار عکاسی می شود،نه دوربین». یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که کاملاً به عکاس مربوط می‌شود ترکیب بندی است، یک عامل تعیین‌کننده در میزان جذب افراد به سمت تصویر شما. بنابراین دانش قوانین ترکیب عکاسی خود را بررسی کنید و تصور کنید که چگونه هر صحنه را قبل از فشار دادن شاتر کادر بندی کنید.

بر برنامه دوربین خود مسلط شوید

برای این که از ماجراجویی عکاسی گوشی هوشمند خود نهایت استفاده را ببرید، باید ابزارهای خود را مانند کف دست خود بشناسید. زمانی را صرف آزمایش تنظیمات مختلف دوربین دستگاهتان کنید، به پیمایش های گوشی عادت کنید و همه میانبرها را یاد بگیرید. این موضوع نه تنها به شما امکان می‌دهد از دستگاه خود نهایت استفاده را ببرید، بلکه به شما کمک می‌کند تا نوردهی کامل را سریع‌تر تنظیم کنید.

لنز خود را تمیز نگه دارید

محافظت از انواع مختلف لنزهای دوربین شما یک اولویت مطلق به عنوان یک عکاس است. با این حال، دوربین گوشی شما به طور مداوم در معرض عناصر مضر مانند گرد و غبار، پرز و اثر انگشت قرار می گیرد. از آنجایی که وقتی از آن استفاده نمی‌کنید نمی‌توانید آن را در مکانی امن نگهداری کنید یا با درپوش لنز از آن محافظت کنید، قبل از شروع عکس‌برداری به سادگی مطمئن شوید که کاملاً تمیز است. در غیر این صورت، ممکن است با عکس های تار یا تصاویری با عناصر ناخواسته بی پایان مواجه شوید.

ضبط فایل های RAW

همانطور که تلفن‌ها از نظر فناوری بیشتر و بیشتر پیشرفت می‌کنند، قابلیت‌های عکاسی آن‌ها به دوربین‌های واقعی نزدیک‌تر می‌شود. اکنون اکثر تلفن‌ها به شما امکان می‌دهند با فرمت RAW عکاسی کنید، که مخصوصاً هنگام عکاسی در شرایط کم نور مانند پرتره‌های داخلی یا عکاسی از غذا بسیار ارزشمند است . برای استفاده حداکثری از عکاسی با گوشی هوشمند، روی یک کارت حافظه خوب سرمایه گذاری کنید و همه تصاویر خود را به صورت RAW ثبت کنید.

در حالت پشت سر هم عکس بگیرید

یکی از نگرانی‌های اصلی عکاسی با گوشی‌های هوشمند، تاخیر شاتر است، به طوری که کسری از ثانیه بین لحظه ضربه زدن روی شاتر و تصویر واقعی ثبت شده می‌گذرد. در حالی که ممکن است در هنگام عکاسی از موقعیت‌های ایستا مانند عکاسی پرتره، مشکلی پیش نیاید ، سوژه‌های متحرک می‌توانند چالشی جدی ایجاد کنند. تنظیم تلفن خود بر روی حالت پشت سر هم و گرفتن چندین عکس می تواند به شما کمک کند در آزمایش مهارت های خود در مورد کودکان یا عکاسی از حیوانات خانگی صرفه جویی کنید .

روی خرید سه پایه سرمایه گذاری کنید

سه‌پایه‌ها یکی از با ارزش‌ترین وسایل تقریباً در تمام حرفه‌های عکاسی هستند و عکاسی با گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیست. سرمایه گذاری روی یک سه پایه خوب که بتوانید آن را به راحتی حمل کنید، می تواند تفاوت زیادی در نتیجه کار شما ایجاد کند. علاوه بر این که به شما امکان می دهد تکنیک های خلاقانه ای مانند عکاسی با نوردهی طولانی را کشف کنید ، همچنین می تواند به شما کمک کند تا از سرعت خود کم کنید و تصاویر عکاسی منظره کاملاً ترکیبی و متمرکز را ثبت کنید.

لوازم جانبی مناسب را پیدا کنید

با افزایش محبوبیت عکاسی با گوشی های هوشمند، تعداد لوازم جانبی دوربین موبایل موجود در بازار نیز افزایش می یابد. از لنزهای قابل اتصال و چراغ‌های led گرفته تا پرینترها، تقریباً می‌توانید هر چیزی را که قلب شاتر شما می‌خواهد به دست آورید. به جای خرج نیمی از حقوق خود به محض شروع به کار، صبر کنید تا به اندازه کافی تمرین کنید و متوجه شوید کدام یک از این لوازم جانبی عکاسی از گوشی های هوشمند واقعاً می تواند بر کار شما تأثیر بگذارد.

ژانرهای مختلف را کاوش کنید

وقتی به عکاسی با گوشی هوشمند فکر می کنیم، اولین تصاویری که به ذهن می رسد احتمالا عکس های خیابانی، پرتره یا عکاسی در سفر است . با این حال بسیاری از انواع دیگر عکاسی وجود دارند که می توانند از انعطاف پذیری و سهولت استفاده از عکاسی با گوشی هوشمند بهره مند شوند. برای مثال، می‌توانید با نشان دادن استفاده روزمره به شیوه‌ای طبیعی، کار عکاسی محصول خود را به سطح بالاتری ببرید، یا با عکاسی هنری زیبا، خلاقیت خود را تقویت کنید .

تصاویر خود را ویرایش کنید

#NoFilter ممکن است یکی از محبوب‌ترین هشتگ‌های عکاسی باشد ، اما باید بدانید که این سختی‌های پس از پردازش تصاویر چیزی جز یک افسانه عکاسی نیست . به خاطر داشته باشید که لایت روم و فتوشاپ برای عکاسی دیجیتال همان اتاق تاریک برای عکاسی فیلم هستند. بنابراین قبل از اینکه هر یک از تصاویر خود را به اشتراک بگذارید، از یک نرم افزار ویرایش عکس رایگان برای بهبود ظاهر و احساس آنها استفاده کنید.

ذخیره کپی های پشتیبان

نگه داشتن تمام عکس های خود در گوشی بسیار عالی و راحت است. یعنی تا زمانی که دزدیده نشود، گم شود یا در دریاچه نیفتد (گاهی اتفاق می افتد.) برای جلوگیری از فاجعه از دست دادن منبع اصلی سرگرمی و نمونه کارهای عکاسی خود ، حتما یک نسخه پشتیبان داشته باشید. سایت‌های میزبانی تصویر رایگان متعددی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، که علاوه بر نجات شما از یک فاجعه، سازماندهی کتابخانه عکس شما را بسیار آسان‌تر می‌کند .

عکس، ویرایش، اشتراک گذاری، تکرار

تمرین باعث پیشرفت می شود، به خصوص زمانی که نوبت به توسعه یک مهارت جدید می رسد. هرچه زمان بیشتری را برای عکاسی با گوشی هوشمند صرف کنید، تصاویر شما بهتر خواهد بود. هر تصویر به شما کمک می کند جهان را از منظر متفاوتی ببینید، که مستقیماً بر سبک عکاسی شما تأثیر می گذارد . علاوه بر این، با کشف بیشتر این زمینه، می توانید الهام بخش عکاسی را در مکان ها و سوژه های جدید بیابید.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها