هدست واقعیت ترکیبی اپل با دستور تیم کوک معرفی می‌شود

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل هستیم و حالا گزارشی جدید می‌گوید این هدست با فشار و دستور مدیرعامل این شرکت، «تیم کوک» و برخلاف خواسته تیم طراحی معرفی خواهد شد.

 فایننشال تایمز در گزارشی گفته است که زمان معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل باعث شکل‌گیری مشاجره سنگینی در این شرکت شده. تیم طراحی صنعتی این کمپانی نگران عدم آمادگی این دستگاه برای معرفی است و می‌خواهد معرفی‌اش را تا زمان توسعه یک عینک واقعیت افزوده سبک به تعویق بیندازد، اما تیم کوک و تیم عملیاتی اپل به‌ویژه مدیر این بخش، یعنی «جف ویلیامز» مخالف هستند.

تیم عملیاتی اپل می‌خواهد این هدست به‌صورت یک عینک با تمرکز روی واقعیت مجازی معرفی شود و به کاربران اجازه دهد که ویدیوهای سه‌بعدی ببینند، ورزش کنند و امکان برقراری تماس از طریق فیس‌تایم و با آواتارهای مجازی را داشته باشند.

فشار تیم کوک به تیم طراحی

تیم کوک که پیش از مدیرعاملی اپل، مدیر تیم عملیاتی این شرکت بود، ظاهراً در این جدال به نفع ویلیامز عمل کرده و به تیم طراحی فشار آوره است تا دستگاه زودتر معرفی و به‌صورت محدود روانه بازار شود. یکی از مهندسان سابق اپل به فایننشال تایمز گفته است که فشار بسیار زیادی برای عرضه این محصول وجود دارد.

هوش مصنوعی

پس از جدایی جانو آیو از اپل در سال 2019، تیم طراحی کوپرتینویی‌ها به‌صورت مستقیم به ویلیامز گزارش می‌دهد. درحالی‌که در زمان مدیریت استیو جابز تیم طراحی مسیر محصولات اپل را مشخص می‌کرد، کارمندان می‌گویند در زمان مدیریت تیم کوک چنین کاری را تیم عملیات انجام می‌‌دهد.

طبق گزارش‌ها، سال‌هاست هدست اپل در مرحله توسعه قرار دارد و حتی این زمان به 7 سال می‌رسد؛ یعنی بیش از دو‌برابر زمان توسعه آیفون اولیه پیش از معرفی رسمی. به‌نظر می‌رسد هدست اپل به میراث تیم کوک در زمان مدیریتش در این شرکت تبدیل می‌شود؛ چرا که تنها محصولی است که به‌صورت کامل در زمان مدیرعاملی‌اش توسعه می‌یابد.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها