گوشی های سری P60 هواوی معرفی شدند

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۴ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مجله سخت افزار نوشت: هواوی سرانجام در رویدادی که وعده داده بود از نسل جدید محصولات خود رونمایی کرد. گوشی های سری P60 هواوی که شامل سه عضو می‌شود، نسل جدید پرچمداران این شرکت هستند که در مراسم اخیر هواوی از آن‌ها رونمایی شد.

 این خانواده شامل Huawei P60 نسخه استاندارد، Huawei P60 Pro و Huawei P60 Art می‌شود. نسخه Art اولین بار است که در این خانواده ظاهر شده و طراحی جدید و متفاوتی را به این سری آورده است. اما بیایید نگاه دقیق‌تری داشته باشیم به مشخصات این سه گوشی و شباهت‌ها و تفاوت‌هایشان.

مشخصات گوشی های سری P60 هواوی

هر سه گوشی سخت‌افزار مشترکی دارند. نمایشگر آنها 6.67 اینچی LTPO OLED با رزولوشن 1220×2700 پیکسل (FHD+) است و نرخ نوسازی آن از 1 تا 120 هرتز متغیر خواهد بود. این پنل با پوششی تحت عنوان Kunlun محافظت می‌شود و سنسور اثر انگشت نیز در زیر آن قرار گرفته است.

مانند همیشه دوربین‌ها، نقطه قوت گوشی‌های سری پی60 به حساب می‌آیند. هر سه گوشی دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی RYYB و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) هستند. این سنسور دارای دیافراگم متغیر ده‌سرعته f/1.4-f/4.0 با سوئیچ خودکار مبتنی بر منظره است.

این تکنیک بسته به محیط عکاسی، می‌توان میزان نور را بهینه کند. تیم تبلیغاتی هواوی عملکرد سنسور جدید RYYB در جذب نور را پیشرو در این صنعت عنوان کرده است. دوربین اصلی از امکان فیلمبرداری 4K  نیز پیشتیبانی می‌کند.

P60 و P60 پرو به یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی با f/2.2 مجهز شده‌اند. در حالیکه نسخه P60 Art از سنسور 40 مگاپیکسلی با همان دیافراگم بهره می‌برد. دوربین تله فوتو P60 هم به یک سنسور 12 مگاپیکسلی با f/3.4 و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده، در حالیکه نسخه پرو و آرت دارای دوربین تله‌فوتوی 48 مگاپیکسلی با OIS هستند که تا زوم 3.5x را به صورت اپتیکال و 100x را به صورت دیجیتال ارائه می‌کند.

لنز تله P60 Pro و P60 Art دارای گشادگی دیافراگم f/2.1 بوده که می‌تواند در عکاسی شب بهتر از رقبا عمل کند. هواوی گفته است که ماژول جدید بزرگترین میزان نور را ثبت می‌کند که ادعا بزرگی به حساب می‌آید. این سنسور دارای لرزشگیر سه محوره نیز هست.

گوشی‌های سری پی 60 هواوی همچنین به موتور جدیدی تحت عنوان XD Fusion Pro مجهز شده که می‌تواند بافت اشیا را شبیه به بافتی که چشم انسان آن را درک می‌کند، بازتولید کند.

هر سه گوشی جدید هواوی دارای چیپست Snapdragon 8+ 4G کوالکام هستند که یک نسخه مخصوص از Snapdragon 8+ Gen 1 بوده که فقط از 5G پشتیبانی نمی‌کند.

ارتباط ماهواره‌ای در گوشی هواوی

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه در سری P60 امکان ارسال و دریافت پیام ماهواره‌ای Beidou است. این امکان برای زمانی وجود دارد که سیگنال‌‌های زمینی در دسترس نیستند و از طریق ماهواره امکان ارسال و دریافت پیام متنی وجود دارد.

ارتباط ماهواره‌ای که خط قرمز مسئولان وقت کشور است، می‌توانست مانعی برای عدم ورود گوشی‌های جدید هواوی به بازار ایران باشد. اما شانس با این مسئولین یار بوده و این قابلیت در حال حاضر تنها در چین در دسترس است.

نسخه استاندارد هواوی پی 60 و نسخه پرو با باتری‌های 4815 میلی‌آمپرساعتی و به ترتیب با شارژرهای 66 و 88 واتی راهی بازار خواهند شد. هر دو نسخه از شارژرهای بی‌سیم 50 وات نیز پشتیبانی می‌کنند. نسخه پرو آرت باتری 5100 میلی‌آمپرساعتی داشته و فناوری ساخت سلول‌های باتری آن نیز سیلیکون کربنی است که در مقایسه با لیتیوم یون، چگالی انرژی بالاتری دارد. هر سه گوشی دارای سیستم عامل Harmony OS 3.1 بوده از گواهینامه IP68 بهره می‌برند.

Huawei P60 و P60 Pro در رنگ‌های بنفش، مشکلی، زمردی و یک نسخه محدود سفید (Rococo White) عرضه می‌شود و نسخه آرت دارای رنگ‌بندی آبی و طلایی خواهد بود.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها