مهمترین ویژگی هایی که برای خرید کولر گازی باید درنظر گرفت

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.7 دقیقه

راهنماتو_همزمان با گرم تر و گرم تر شدن دمای هوا، بسیاری از افراد به دنبال خرید کولر گازی های با کیفیت هستند. درواقع به نطر می رسد، دیگر کولر آبی های قدیمی جوابگوی گرمای شدید هوا نیست. اما برعکس کولرهای آبی که بیشتر بر اساس قدرتشان انتخاب می شوند، کولرهای گازی بر اساس ویزگی های خاص تری انتخاب می شوند. 

به گزارش راهنماتو، برای خرید کولرهای گازی با کیفیت، باید ویژگی های مهمی را در نظر داشته باشید، این ویژگی ها می توانند از وضعیت قدرت دستگاه تا ابعاد خانه شما گسترده باشد. در ادامه چند مورد مهم درباره کولرهای گازی را بررسی می کنیم:

1) ابعاد اتاق های شما چقدر است و چه چیزی در آن وجود دارد؟

همه تهویه مطبوع در هر اتاقی به طور موثر کار نمی کنند، بنابراین مهم است که کولرگازی مناسب با اندازه اتاق خود پیدا کنید. همچنین مهم است که به این فکر کنید که اتاق برای چه چیزی استفاده می شود و چه تعداد دستگاه یا وسیله ای وجود دارد که گرمای اضافی ایجاد می کند. همچنین به خاطر داشته باشید که اتاق هایی مانند آتلیه نقاشی به تهویه مطبوع قوی تری نسبت به اتاق هایی با همان اندازه با پنجره های کوچک نیاز دارند.

2) دستگاه چقدر باید قدرتمند باشد؟

میزان توان یک کولر گازی بر حسب BTU یا رتبه بندی واحد حرارتی بریتانیا داده می شود. این رتبه‌بندی به شما ایده می‌دهد که دستگاه تا چه حد قادر به خنک کردن است.

BTU مقدار گرمای مورد نیاز برای افزایش دمای یک پوند آب به میزان 1 درجه فارنهایت است. وقتی صحبت از تهویه مطبوع به میان می آید، این اندازه گیری به این معنی است که هرچه رتبه BTU بالاتر باشد، اتاق بزرگتر می تواند خنک شود. این همچنین به این معنی است که هر چه BTU بالاتر باشد، هزینه اجرای آن بیشتر خواهد بود.

3) به چه نوع کولر گازی نیاز دارید؟

تهویه مطبوع به سه شکل وجود دارد: واحدهای قابل حمل، یونیت های اسپلیت دیواری و واحدهای سبک کاست سقفی. آنها هر کدام با نیازها و موقعیت های متفاوتی مطابقت دارند اما در نهایت نتایج یکسانی را ارائه می دهند.

4) به دنبال چه ویژگی هایی باشید؟

سیستم های تهویه مطبوع دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها هستند، بنابراین مهم است که بدانید به کدام یک از آنها بیشتر سود می رساند.

تنظیمات حالت: بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع دارای تنظیمات حالت های مختلفی هستند که شامل قابلیت خنک سازی، رطوبت زدایی، فن و گرم کردن یا حتی کاهش سرعت فن برای خواب راحت تر است.

ترموستات قابل تنظیم: کنترل کامل دمای اتاق خود را در دست بگیرید. راحت ترین دما را پیدا کنید و ترموستات برای حفظ دمای ثابت و بهینه در خانه یا محل کار شما کار خواهد کرد.

تایمرسیستم تهویه مطبوع خود را طوری برنامه ریزی کنید که به طور خودکار روشن و خاموش شود و به کاهش هزینه های انرژی کمک کند. دستگاه خود را روشن کنید تا بعد از کار به یک خانه خنک بیایید یا وقتی به خواب رفتید آن را خاموش کنید.

حالت خواب: هیچ چیز بدتر از این نیست که شب ها نخوابید چون هوا خیلی گرم است! خرید تهویه مطبوع با حالت خواب به معنای کاهش سطح سر و صدا و تنظیم دما برای کمک به خواب راحت است.

5) هزینه تهویه مطبوع چقدر است؟

هرکسی برای خرید تهویه مطبوع بودجه و نیازهای متفاوتی دارد. هزینه تهویه مطبوع بین نیازها و کارایی های مختلف متفاوت است.

از حداقل 200 پوند برای یک دستگاه قابل حمل و افزایش قیمت بسته به میزان قدرتی که نیاز دارید واحد باشد، مطمئناً در بودجه خود یکی را پیدا خواهید کرد.

6) آیا می توانید هوای مطبوع را تخلیه کنید؟

همه تهویه های مطبوع قابل حمل نیاز به تهویه هوا دارند، به طور ایده آل از طریق یک پنجره یا یک دیوار، اما شیلنگ هواگیری را می توان از طریق دری کمی باز به اتاق یا راهروی دیگر قرار داد. اگر قادر به تهویه هوا نیستید، می‌خواهید گزینه‌های دیگری مانند یونیت‌های اسپلیت (دیواری یا سقفی) یا کولرهای هوای تبخیری را که جایگزین مناسبی برای کولر گازی ارزان‌تر هستند، در نظر بگیرید.

سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت نیاز به نصب حرفه ای دارند و برای دفع گرما از اتاق به یک واحد خارجی نیاز دارند، در حالی که کولر هوای تبخیری نیازی به نصب ندارد اما باید در اتاق هایی با جریان هوا خوب استفاده شود و نمی توان از آن در فضای کاملا بسته استفاده کرد. اتاق ها به دلیل رطوبتی که برای کمک به خنک شدن به هوا پرتاب می کنند.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها