همزن برقی ایستاده بهتر است یا دستی؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

راهنماتو_همزن های دستی و همزن های پایه دار برخی از عملکردهای یکسانی را انجام می دهند، اما تفاوت های اساسی بین آنها وجود دارد. دانستن اینکه کدام میکسر برای هر کار بهتر است کارها را هنگام ایجاد و تمیز کردن آسان تر می کند.

به گزارش راهنماتو، در اصطلاح اولیه، همزن دستی یک همزن برقی است که در دست خود روی یک کاسه نگه می دارید. استفاده از همزن دستی نسبتاً ساده است و می تواند به شما در ایجاد سریع دستور العمل های زیادی کمک کند. آنها برای کارهای کوچک عالی هستند، اما در صورت نیاز به مخلوط کردن طولانی مدت یا داشتن دسته ای بزرگتر یا سفت تر، دست و بازوی شما ممکن است خسته شود.

 میکسر پایه یک همزن برقی سنگین است که به پایه ای که روی یک میز قرار می گیرد متصل می شود. میکسرهای پایه همچنین می‌توانند اتصالات مختلفی داشته باشند که آنها را به یک وسیله همه کاره تبدیل می‌کند، از تهیه و برش ماکارونی گرفته تا پوره کردن سیب‌زمینی و بریدن کره برای تهیه بیسکویت ، تا سبزیجات مارپیچ یا چرخ کردن گوشت.

استفاده از هر یک از این وسایل در هر آشپزخانه مزایایی دارد. سرآشپزهای آماتور و حرفه ای به طور یکسان از همزن دستی و هم از میکسرهای ایستاده استفاده می کنند که بسته به اینکه بهترین نتیجه را برای کارشان ایجاد می کند.

میکسر دستی در مقابل میکسر پایه دار: چرا هر دو نه؟

هم میکسرهای دستی و هم میکسرهای ایستاده جای خود را در هر آشپزخانه ای دارند و در انجام کارهای خاصی عالی هستند. سبک آشپزی و فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید، سپس مخلوط کن را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و علایق خاص شما را فعال کند. 

بسیاری از مردم هم یک همزن دستی برای سهولت و راحتی و هم یک همزن پایه برای تطبیق پذیری و دسته های بزرگتر در آشپزخانه خود دارند. هر مخلوط کن را که انتخاب کنید، مطمئناً امکانات جدیدی را کشف خواهید کرد.

اگر هنوز در تلاش هستید که تصمیم بگیرید کدام نوع میکسر می تواند به بهترین شکل ممکن در آشپزخانه شما را حفظ کند، سوالات متداول زیر را بخوانید تا در مورد نقاط قوت هر نوع میکسر بیشتر بدانید و بدانید چه زمانی از همزن دستی در مقابل یک همزن استفاده کنید. 

همزن های دستی دارای لیسک برای مخلوط کردن مواد خشک هستند، در حالی که مخلوط کن های غوطه ور دارای تیغه ای برای تهیه سوپ و پوره هستند. کشف کنید که کدام ابزار دستی برای شما بهترین است.

به طور کلی همزن در خانه کاربرد زیادی دارد. به خصوص خانه ایرانی ها. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند همزن فقط به درد پخت کیک می خورد، اما این طور نیست و از همزن می توان در بسیاری از برنامه های پخت و پز استفاده کرد.

اگر تازه شروع به آشپزی کرده اید، احتمالا می دانید که برای افزایش سرعت آشپزی خود می توانید از انواع غذاساز و میکسر استفاده کنید. همزمن ها با سرعت های مختلف خود می توانند برای تهیه انواع خوراکی استفاده شوند. درواقع همزن های حرفه ای در آشپزخانه می توانند در نقش کمک آشپز ظاهر شوند و آشپز نیمه حرفه ای را به آشپز حرفه ای تبدیل کنند. 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها