با ده میلیون تومان چه گوشی بخریم؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.8 دقیقه

راهنماتو-اگر شما هم قصد دارید یک گوشی هوشمند بخرید اما نمی خواهید بیش از ده میلیون تومان هزینه کنید راهنماتو برای شما یک فهرست ویژه دارد. در این فهرست 5 گوشی تا سقف ده میلیون را گلچین کرده ام.

به گزارش راهنماتو،در فهرست راهنماتو5 گوشی از برندهای مختلفی را انتخاب کرده ام که هر یک از این گوشی ها می توانند طرفداران خود را داشته باشند و مدافعانی برای خرید جلب کنند. در ادامه به این فهرست می پردازیم:

گوشی Redmi Note 11SE (قیمت حدودی: 10 میلیون تومان)

گوشی هوشمند

ابعاد این گوشی ۸.۹×۷۵.۳×۱۶۱.۸ است و از کارت حافظه جانبی برخوردار است. وزن این گوشی ۱۹۰ گرم است و از فناوری صفحه‌نمایش IPSبرخوردار است. بازه‌ی اندازه صفحه نمایش۶.۰ اینچ و بزرگتر است و از سیم کارت نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر) برخوردار است.

این گوشی به حس‌گر اثرانگشت مجهز است و برای عکاسی مناسب است چرا که رزولوشن۱۰۸۰×۲۴۰۰ دارد. تراکم پیکسلی این گوشی ۴۰۵ پیکسل بر اینچ است و یک گوشی دو سیم کارتی محسوب می شود. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه۸۳.۷ است و صفحه‌نمایش با نرخ به روزرسانی ۹۰ هرتزی دارد.

از سایر قابلیت‌ها می توان به رابط کاربری MIUI ۱۲.۵ اشاره کرد. تراشه این گوشی از نوع MediaTek Dimensity ۷۰۰ Chipset است و پردازنده‌ی مرکزی۲x Cortex-A۷۶ + ۶x Cortex-A۵۵ دارد. نوع پردازنده۶۴ بیتی است.

حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت و مقدار RAM هشت گیگابایت است. درگاه‌های ارتباطی این گوشی هوشمند USB Type-C ۲.۰ و نسخه بلوتوث۵.۱ دارد. این گوشی دو عدد ماژول دوربین در بخش پشتی دارد. دوربین ۴۸+۲ مگاپیکسل. دوربین سلفی هم از نوع ۸ مگاپیکسلی است. سیستم عامل این گوشی از نوع اندروید 11 است. این گوشی باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی قابلیت شارژ سریع باتری با توان ۱۸ وات است.

گوشی گلکسی A23 سامسونگ (قیمت حدودی: 9 میلیون و هفتصد هزار تومان)

گوشی هوشمند

ابعاد این گوشی ۸.۴×۷۶.۹×۱۶۴.۵ و وزن آن ۱۹۵ گرم است. این گوشی از فناوری صفحه‌نمایش PLS IPSبرخوردار است و بازه‌ی اندازه صفحه نمایش۶.۰ اینچ و بزرگتر است. این گوشی از سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر) پشتیبانی می کند.قاب جلو گوشی از جنس شیشه و قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک است.

از ویژگی‌های خاص این گوشی می توان به مجهز بودن به حس‌گر اثرانگشت اشاره کرد. این گوشی مناسب عکاسی است و رزولوشن۱۰۸۰×۲۴۰۸ دارد و تراکم پیکسلی۴۰۰ پیکسل بر اینچ دارد. این گوشی از نوع دو سیم کارتی است. تراشه این گوشی از نوع Qualcomm SDM۶۶۵ Snapdragon ۶۶۵ Chipset است و پردازنده‌ی مرکزی۴x Kryo ۲۶۰ Gold + ۴x Kryo ۲۶۰ Silver و از نوع ۶۴ بیتی است.

پردازنده‌ی گرافیکی Adreno ۶۱۰ و حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت است.مقدار RAMچهار گیگابایت است و دارای چهار حسگر دوربین با رزولوشن ۵۰+۵+۲+۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل است. سیستم عامل این گوشی از نوع اندروید 12 است. باتری این گوشی از نوع لیتیوم‌پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع با توان ۲۵ وات است.

گوشی اوپوA96 (قیمت حدودی: 9 میلیون و پانصد هزار تومان)

گوشی اوپو

ابعاد این گوشی ۸.۴×۷۵.۷×۱۶۴.۴ و وزن آن ۱۹۱ گرم است. فناوری صفحه‌نمایش IPS و بازه‌ی اندازه صفحه نمایش۶.۰ اینچ و بزرگتر است. این گوشی سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر) دارد. قاب جلو از جنس شیشه و قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک است. این گوشی که مناسب عکاسی و بازی است به حس‌گر اثرانگشت مجهز است.

رزولوشن۱۰۸۰×۲۴۱۲ و تراکم پیکسلی۴۰۱ پیکسل بر اینچ است. این گوشی دو عدد سیم کارت دارد. تراشه این گوشی Qualcomm Snapdragon ۶۸۰ ۴G Chipse و پردازنده‌ی مرکزی۴x Kryo ۲۶۵ Gold + ۴x Kryo ۲۶۵ Silver و نوع پردازنده۶۴ بیتی است. حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت و مقدار RAMهشت گیگابایت است.

این گوشی دارای دوربین‌هایی با رزولوشن ۵۰+۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل است. از مشخصات باتری می توان به باتری لیتیوم‌پلیمر با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی M32(قیمت حدودی: 9 میلیون تومان)

گوشی سامسونگ

ابعاد این گوشی ۱۵۹.۳x۷۴x۸.۴ و وزن گوشی ۱۸۰ گرم است. فناوری صفحه‌نمایش Super AMOLED و بازه‌ی اندازه صفحه نمایش۶.۰ اینچ و بزرگتر است. سایز سیم کارت این گوشی سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر) و قاب جلو از جنس شیشه فریم و قاب پشتی تهیه شده از پلاستیک است.

از ویژگی‌های خاص این گوشی می توان به حس‌گر اثرانگشت اشاره کرد. این گوشی دارای بدنه مقاوم و مناسب عکاسی است. رزولوشن این گوشی ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی۴۱۱ پیکسل بر اینچ است و دو عدد سیم کارت دارد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه۸۳.۹ است.

تراشه این گوشی Mediatek Helio G۸۰ (۱۲ nm) Chipset و پردازنده‌ی مرکزی Dual-Core Cortex-A۷۵ + Hexa-Core Cortex-A۵۵ CPU و از نوع ۶۴ بیتی است. این گوشی دارای پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G۵۲ MC۲ GPU و حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایتی است. مقدار RAMشش گیگابایت است. این گوشی دارای ۴ دوربین پشتی۶۴ مگاپیکسل + ۸ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسل + ۲ مگاپیکسل است. دوربین سلفی از نوع ۲۰ مگاپیکسلی است.

نسخه سیستم عامل این گوشی اندروید 11 است. باتری این گوشی از نوع  لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و قابلیت شارژ سریع باتری با توان ۲۵ واتی را دارد.

گوشی موبایل آنر مدل X8 (قیمت حدودی: 8 میلیون و هشتصد هزار تومان)

گوشی

ابعاد این گوشی ۷.۵×۷۴.۷×۱۶۳.۴ و وزن آن ۱۷۷ گرم است. فناوری صفحه‌نمایش IPS و بازه‌ی اندازه صفحه نمایش۶.۰ اینچ و بزرگتر است. سایز سیم کارت این گوشی سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر) و اندازه آن ۶.۷ اینچ است. قاب جلو از جنس شیشه و قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک است.

این گوشی مجهز به حس‌گر اثرانگشت است و برای عکاسی  و بازی مناسب است. رزولوشن این عکس ۱۰۸۰×۲۳۸۸ است و تراکم پیکسلی۳۹۱ پیکسل بر اینچ است و دو عدد  سیم کارت دارد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه۸۹.۱ است و قابلیت RAM Turbo را دارد که ۲ گیگابایت فضای بیشتری از رم را در اختیارتان قرار می‌دهد (۶+۲ گیگابایت) تراشه این گوشی Qualcomm SM۶۲۲۵ Snapdragon ۶۸۰ ۴G Chipset و پردازنده‌ی مرکزی۴x Kryo ۲۶۵ Gold + ۴x Kryo ۲۶۵ Silver است و پردازنده۶۴ بیتی دارد.

حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت و مقدار RAMشش گیگابایت است. این گوشی دارای دوربین چهارگانه با رزولوشن ۶۴+۵+۲+۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی است.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها