چگونه بدون نگرانی برای کودکم گوشی بخرم؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.9 دقیقه

راهنماتو_یشتر کودکان در حال بررگ شدن و به خصوص پس از مدرسه رفتن احتمالاً موبایل یا گوشی هوشمند خود را درخواست می کنند و البته والدین هم می خواهند که بتوانند زمانی که کودکان وارد نوجوانی می شوند یا زمان بیشتری را دور از خانه می گذرانند، با آنها در تماس باشند.

به گزارش راهنماتو، تلفن‌های هوشمند به کودکان این امکان را می‌دهند که در هر کجا که هستند به اینترنت متصل شوند، بنابراین باید به دقت در نظر بگیرید که کودکان چه زمانی آماده استفاده از تلفن همراه هستند و احتمالا از این که بدانید می‌توانند به صورت آنلاین چه کاری انجام دهند خوشحال خواهید بود.

مواردی که باید در نظر بگیرید:

از آنجایی که شما احتمالاً پرداخت کننده صورتحساب فرزندان خود هستید، مهم است که بدانید داده‌های مرور اینترنت اغلب دارای محدودیت‌هایی هستند و در صورت تجاوز از آن، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند. پس مراقب مصرف اینترنت فرزند خود باشید.

در مواردی که داده‌ها را در قرارداد تلفن فرزندتان لحاظ می‌کنید، مهم است که بدانید این موضوع خارج از هرگونه نظارت یا محدودیتی است که به‌عنوان بخشی از دسترسی به اینترنت Wifi خانگی خود تنظیم کرده‌اید. خوشبختانه، بیشتر شبکه‌های تلفنی کنترل‌هایی را برای محدود کردن داده‌هایی که کودکان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و از دیدن محتوای بزرگسالان اجتناب کنند، ارائه می‌کنند.

در نهایت، با افزایش هزینه‌های گوشی‌های هوشمند، باید پیامدهای آسیب‌دیدگی یا سرقت آن‌ها را در نظر بگیرید. یک قاب محافظ تلفن برای جوانان ضروری است و بیمه می تواند ایده خوبی باشد در صورت انداختن گوشی باشد.

راه اندازی ایمن دستگاه های فرزندانتان یکی دیگر از بخش های کلیدی خرید اولین تلفن فرزندتان است! این موضوع به شما کمک می کند مطمئن شوید که آنها بهترین بهره را از دستگاه خود می برند. در اینجا یک چک لیست برای تنظیم دستگاه فرزندانتان قبل از اینکه آن را در اختیار آنها قرار دهید، وجود دارد تا بدانید به محض شروع بازی، آنها در فضای آنلاین ایمن هستند:

از فرزندتان بخواهید با شما دوره PhoneSmart را تکمیل کند، جایی که می تواند یاد بگیرد که چگونه آنلاین رفتار کند و از چه چیزهایی اجتناب کند. این موضوع به شما و فرزندتان اطمینان می دهد که برای اولین گوشی هوشمند خود آماده هستند

کنترل‌های والدین را روی پهنای باند خود تنظیم کنید تا از دیدن چیزهایی که نباید توسط فرزندانتان جلوگیری کنید. همچنین بررسی کنید که کنترل‌های والدین در شبکه تلفن همراه گوشی هوشمند تنظیم شده است

از تنظیمات دستگاه استفاده کنید تا بتوانید فقط برنامه‌ها و بازی‌های مناسب سن را دانلود کنید

کنترل رمز عبور را تنظیم کنید یا خرید درون‌برنامه‌ای را غیرفعال کنید تا صورت‌حساب‌های بزرگ تصادفی اجرا نشود و برنامه‌های نامناسب بارگیری نشوند.

خدمات موقعیت مکانی را غیرفعال کنید تا فرزندتان ناخواسته مکان خود را با دیگران به اشتراک نگذارد

برنامه‌های متناسب با سن فرزندتان را دانلود کنید تا در هنگام سرگرمی فقط روی همین برنامه ها متمرکز شود.

از مسائل کلیدی و نحوه بحث در مورد آنها با فرزندان خود آگاه باشید تا بدانند چگونه در فضای آنلاین ایمن بمانند

اگر فرزندتان از برنامه‌های شبکه اجتماعی استفاده می‌کند مشخصات و تنظیمات حریم خصوصی او را بررسی کنید، مطمئن شوید که اطلاعات شخصی یا خصوصی را با افرادی که نمی‌شناسند به اشتراک نمی‌گذارد.

نگرانی اصلی ما این است که شما را با چیزهایی که در دسترس است آشنا کنیم و به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که با فرزندتان خرید خوبی داشته باشید. تمرکز ما بر ارائه اطلاعات صحیح به شما برای ایمن نگه داشتن آنها به صورت آنلاین در هنگام استفاده از دستگاه های مختلف است.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها