بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار از 7 میلیون تا 50 میلیون تومان

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۸ مرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 13.7 دقیقه

گجت نیوز نوشت؛ خرید گوشی با توجه به برندها و مدل‌های گوناگون گوشی که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند، شاید کار سختی باشد. ما در این مطلب بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار در بازه قیمتی ۷ تا ۵۰ میلیون تومان را به شما معرفی می‌کنیم.

وقتی صحبت از خرید گوشی گیمینگ می‌شود، احتمالا خرید گوشی سامسونگ یا رفتن به سراغ خرید گوشی شیائومی با توجه به اینکه در بازه‌های قیمتی بسیار زیادی می‌توان گزینه مناسبی پیدا کرد، اولین فکر شما خواهند بود. ما در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از بهترین گوشی‌هایی را که می‌توان بازی‌های موبایلی را در آن‌ها، از گرافیکی‌ترین و سنگین‌ترین تا سبک‌ترین اجرا کرد به شما معرفی می‌کنیم.

شما می‌توانید محصولات پیش‌رو را در فروشگاه گوشی‌شاپ با بهترین قیمت و البته، شرایط فروش اقساطی استثنایی بدون نیاز به ضامن و در مدت زمانی طولانی برای پرداخت، تهیه کنید.

گوشی موبایل گلکسی S23 اولترا 5G

گوشی موبایل گلکسی S23 اولترا سامسونگ را می‌توان یکی از بهترین پرچمداران و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار دانست که از پس هر برنامه و بازی سبک و سنگینی بر می‌آید.

گلکسی S23 اولترا سامسونگ به صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی از نوع داینامیک آمولد X2 با نرخ نوسازی‌ ۱۲۰ هرتزی و فناوری HDR10+ مجهز شده که روشنایی بیش از ۱۲۰۰ نیت آن، نوید یک نمایشگر فوق‌العاده و کم‌نظیر را می‌دهد. البته وضوح ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل این نمایشگر با تراکم ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ، وضوح خیره‌کننده‌ای را در هنگام انجام بازی‌های مورد علاقه‌تان ارائه می‌دهد.

در قلب این ابرپرچمدار سامسونگ، ما تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل دوم را با لیتوگرافی ۴ نانومتری داریم که در کنار هشت هسته پردازشی پرقدرت و واحد گرافیکی Adreno 740، می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی را با نهایت وضوح و تنظیمات گرافیکی در فریم ریت‌های بالا اجرا کند. البته وجود ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، خیال شما را از بابت اجرای چندین برنامه یا بازی‌های سنگین راحت می‌کند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی موبایل پرچمدار با شارژر ۴۵ وات پر می‌شود که البته به شارژر بی‌سیم ۱۵ واتی هم مجهز است.

یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد پرچمداران سامسونگ، قابلیت سامسونگ DeX است که به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت بی‌سیم یا کابلی، گوشی موبایل خود را به نمایشگرهای مختلف یا کامپیوتر و لپ‌تاپ‌های ویندوزی یا مک متصل کنید و با اجرای برنامه سامسونگ DeX در آن‌ها، رابط کاربری دسکتاپ، مانند چیزی که در ویندوز می‌بینید، راه‌اندازی کنید. به واسطه این قابلیت، شما می‌توانید نه تنها برنامه‌ها یا محتوای فیلم و موسیقی گوشی موبایل خود را از طریق این دستگاه‌ها اجرا کنید، بلکه بازی‌های مختلف را می‌توانید در صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر و واضح‌تر به اجرا در بیاورید و در عمل، گوشی موبایل شما به یک کنسول دستی هیبریدی با قابلیت اتصال به تلویزیون برای اجرای بهتر و گسترده‌تر بازی‌های موبایلی تبدیل می‌شود.

گوشی موبایل گلکسی S23 پلاس

دلیل انتخاب گلکسی S23+ به جای مدل استاندارد گلکسی S22، صفحه‌نمایش کمی بزرگ‌تر و حجم بیشتر باتری است که همین دو ویژگی کافی است تا این گوشی گزینه مناسب‌تری برای علاقه‌مندان به موبایل گیمینگ باشد. این گوشی پرچمدار قدرتمند از تراشه پرقدرت اسنپ‌دراگون 8 نسل دوم، واحد گرافیکی Adreno 740 پر توان در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ تا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد تا خیال شما را از بابت اجرای هر گونه برنامه و بازی سبک و سنگین راحت کند.

نمایشگر فول‌اچ‌دی ۶.۶ اینچی این گوشی از نوع داینامیک اولد 2X با حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت است و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن، یکی از بهترین نمایشگرهای موبایلی را برای انجام بازی‌های گوناگون آماده کرده است.

مدل پلاس گلکسی S23 از مدل استاندارد باتری حجیم‌تری دارد که آن هم به خاطر نمایشگر بزرگ‌تر است، با این حال توانایی شارژدهی باتری در طول روز یا کارایی سنگین مانند اجرای بازی‌های گرافیکی مثال زدنی است و این باتری می‌تواند خیال شما را برای ساعت‌ها اجرای بازی راحت می‌کند. همچنین توان شارژ سریع ۴۵ واتی سیمی یا ۱۵ واتی بی‌سیم، امکان شارژ باتری را در کمترین زمان به کاربر می‌دهد.

یکی از مزیت‌های بزرگ گوشی‌های پرچمدار گلکسی سامسونگ، پشتیبانی از قابلیت سامسونگ DeX است که در گوشی گلکسی S23 اولترا این قضیه به اوج خود می‌رسد. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید گوشی خود را به صورت سیمی یا بی‌سیم به تلویزیون یا هر نمایشگر دیگری متصل کنید، رابط کاربری DeX را که کاملا شبیه دسکتاپ ویندوز است اجرا کنید و از با اتصال ماوس و صفحه کلید یا کنترلر، بازی‌های مورد علاقه خود را روی نمایشگر بزرگ‌تر اجرا کنید. با این کار، گوشی شما عملا به یک کنسول بازی تبدیل شده است.

گوشی

سامسونگ گلکسی S22 اولترا

اگر یک قدم به عقب بیایید و به جای گلکسی S23 اولترا، به سراغ مدل سال گذشته بروید، هم مبلغ کمتری را پرداخت می‌کنید و هم چیز زیادی را از دست نمی‌دهید. گلکسی اس22 اولترا، بیشتر مشخصه‌های نسل جدید را در خود دارد و از سخت‌افزاری همچنان قدرتمند بهره می‌برد که بی‌دغدغه و به راحتی، از پس هر برنامه یا بازی سنگین و گرافیکی بر می‌آید.

این گوشی یکی از اسنپ‌دراگون ۸ نسل اول، یکی از قوی‌ترین چیپ‌ست‌های اندرویدی حال حاضر دنیا استفاده می‌کند و در کنار آن ۸ تا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی بسته به انتخاب کاربر در دسترس قرار دارد. البته سامسونگ در این نسل از پرچمداران خود، مدل مجهز به پردازنده اختصاصی اگزینوس ۲۲۰۰ را هم راهی بازار کرد که آن هم از توان پردازشی همسان با اسنپ‌دراگون برخوردار است. با وجود این مشخصات سخت‌افزاری، کاربر هیچ دغدغه‌ای از بابت اجرای بازی‌های گرافیکی نخواهد داشت.

گوشی هوشمند قدرتمند گلکسی S22 اولترا دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند شارژدهی فوق‌العاده‌ای را در طول یک روز شلوغ داشته باشد و از طرفی، برای انجام بازی‌های سنگین گرافیکی بسیار مناسب است. همچنین امکان شارژ سریع ۴۵ واتی سیمی یا ۱۵ واتی بی‌سیم، باتری گوشی را با سرعت بالایی در کمترین زمان ممکن شارژ می‌کند.

به مانند همه گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس22 اولترا یکی از بهترین تجربه‌ها را در استفاده از قابلیت سامسونگ DeX در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید گوشی خود را به صورت سیمی یا بی‌سیم به تلویزیون یا هر نمایشگر دیگری متصل کنید، رابط کاربری DeX را که کاملا شبیه دسکتاپ ویندوز است اجرا کنید و از با اتصال ماوس و صفحه کلید یا کنترلر، بازی‌های مورد علاقه خود را روی نمایشگر بزرگ‌تر اجرا کنید.

گوشی موبایل آیفون ۱۳ اپل

آیفون‌های اپل همیشه به لحاظ سرعت و قدرت پردازشی و گرافیکی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و اکوسیستم منسجم iOS، باعث می‌شود تا سنگین‌ترین و گرافیکی‌ترین بازی‌ها، به راحتی اجرا شوند. گوشی موبایل آیفون 13 اپل، یکی از بهترین گزینه‌های بازار برای داشتن تجربه‌ای فوق‌العاده از گیمینگ در کنار امکانات ایده‌آل یک گوشی پرچمدار است.

آیفون 13 اپل به نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع سوپر رتینا XDR اولد، فناوری HDR10 و روشنایی تا ۱۲۰۰ نیت مجهز است و وضوح تصویر در آن به ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل می‌رسد. این نمایشگر با کیفیت بالایی که دارد، جزئیات خیره‌کننده‌ای را در هنگام انجام بازی‌های سنگین و گرافیکی ارائه می‌دهد.

گوشی موبایل iPhone 13 اپل به تراشه بایونیک A15 با لیتوگرافی ۵ نانومتری مجهز است که هشت هسته قدرتمند در کنار واحد گرافیکی اختصاصی چهار هسته‌ای اپل در اختیار دارد که در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، به راحتی می‌تواند هر برنامه یا بازی سنگینی را در اکوسیستم iOS با بهترین کیفیت ممکن اجرا کند.

باتری ۳۲۴۰ میلی‌آمپر ساعتی آيفون ۱۳ اپل می‌تواند تا یک روز عادی را دوام بیاورد و شما می‌توانید با شارژر بی‌سیم مگ سیف ۱۵ واتی، آن را بدون نیاز به کابل شارژ کنید.

گوشی موبایل گلکسی S21 FE 5G سامسونگ

قاتل پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی S21 FE 5G همچنان می‌تواند یک گزینه عالی برای کسانی باشند که به دنبال ویژگی‌های پرچمداران سامسونگ اما در قالب قیمتی مناسب هستند. این گوشی که در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان هم در دسترس است، از قدرت سخت‌افزاری کاملا قابل اتکایی برای اجرای تمامی بازی‌های سبک و سنگین موبایلی برخوردار است. تراشه اسنپ‌دراگون 888 5G که زمانی قدرتمند‌ترین چیپ اندرویدی دنیا محسوب می‌شد، هنوز هم می‌تواند جواب‌گوی همه نیازهای شما باشد. همچنین ۶ تا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بسته به انتخاب کاربر در دسترس قرار دارد. اگر صفحه‌نمایش بزرگ برایتان دغدغه نیست، احتمالا نمایشگر ۶.۴ اینچی داینامیک آمولد X2 این گوشی که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است و وضوح فول اچ‌دی‌ دارد، به خاطر کیفیت فوق‌العاده بالایی که دارد برای انجام بازی‌های موبایلی یا تماشای هر محتوایی یک انتخاب ایده‌آل است.

با اینکه باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی S21 FE نسبت به بسیاری از گوشی‌های این روزها حجم کمتری دارد، اما با توجه به سایز کامپکت گوشی، می‌توان از آن انتظار عملکرد متعادلی را داشت و اگر به قصد انجام بازی‌های سنگین و گرافیکی می‌روید، با داشتن شارژ بالا یا کامل، خیال‌تان برای چندین ساعت بازی مستمر می‌تواند راحت باشد. فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی سیمی و ۱۵ واتی بی‌سیم هم با توجه به حجم باتری تقریبا معقول است، اگر چه در رقبایی مانند شیائومی ما با سرعتی چند برابر روبه‌رو هستیم.

گلکسی S21 FE از امکانات خوبی مانند اسپیکرهای استریو باکیفیت، حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر، گواهی IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و وزن و ابعاد بسیار جمع‌وجور و کامپکت برخوردار است که آن را به یک گوشی به شدت باکیفیت، خوش‌دست و با ارگونومی فوق‌العاده تبدیل کرده است. همچنین قابلیت سامسونگ DeX در این گوشی هم وجود دارد و شما می‌توانید با اتصال سیمی یا بی‌سیم گوشی به تلویزیون یا هر نمایشگری، از رابط کاربری دسکتاپ شبه ویندوز استفاده کنید و برنامه‌ها و بازی‌ها را روی صفحه‌نمایش بزرگتری به نمایش بگذارید.

گوشی موبایل شیائومی بلک شارک ۵ پرو

بلک شارک ۵ پرو، گزینه‌ای تخصصی و یک گوشی موبایل همه فن حریف گیمینگ است که می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را از بازی‌های اندرویدی به شما تقدیم کند. اولین مشخصه این گوشی، طراحی پر نقش و نگاری است که ظاهری از آینده را به محصول داده است. اما بزرگ‌ترین ویژگی این گوشی که آن را از محصولات دیگر جدا می‌کند، وجود تریگرهای مغناطیسی ردی لبه گوشی است که می‌توان از آنها در بازی‌های گوناگون استفاده کرد و حس یک کنسول دستی مجهز را به مخاطب القا می‌کنند.

این گوشی گیمینگ از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل اول در کنار واحد گرافیکی Adreno 730، ۸ تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. با وجود این سخت‌افزار، شما می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های سنگین گرافیکی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.

اما شما وقتی می‌توانید قدرت سخت‌افزاری را به بهترین شکل لمس کنید که گوشی به نمایشگر باکیفیت و مدرنی مجهز باشد. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی شیائومی بلک شارک 5 پرو از نوع OLED و با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی است که به خوبی با سخت‌افزار گوشی همگام شده و شما می‌توانید بازی‌ها را با نرخ نوسازی بسیار بالا و به شکلی روان و منحصر به فرد اجرا کنید.

وجود قابلیت شارژ فوق‌سریع ۱۲۰ وات برای چنین گوشی که قابلیت‌های گیمینگ دارد، یک موهبت بزرگ است. شما می‌توانید با استفاده از این شارژر سریع، باتری ۴۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی بلک شارک ۵ پرو را در کمتر از یک ربع صفر تا صد شارژ می‌کند.

یکی از ویژگی‌های کاملا منحصر به فرد این گوشی، استفاده از سیستم خنک‌کننده آبی در آن است که باعث می‌شود شما حتی در طول ساعت‌ها بازی مستمر، هیچ گرمای آزاردهنده‌ای از گوشی خود حس نکنید و همین مسئله باعث می‌شود تا راندمان و عمر سخت‌افزار داخلی بیش از پیش شود. برخلاف سایر گوشی‌های شیائومی که از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنند، شیائومی بلک شارک 5 پرو از رابط کاربری اختصاصی JOYUI 13 که مخصوص گیمینگ و بهینه‌سازی بازی‌ها ساخته شده، استفاده می‌کند.

گوشی موبایل شیائومی 12X 5G

ارزان‌قیمت‌ترین پرچمدار سری 12 شیائومی، یعنی شیائومی 12X می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب و به صرفه با قدرت پردازشی بالا برای انجام بازی‌های گرافیکی بدون هیچ مشکلی باشد. این گوشی به تراشه اسنپ‌دراگون 870 5G مجهز است و واحد پردازشی Adreno 650 در کنار ۸ تا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آن را همراهی می‌کنند.

شیائومی 12X در واقع یک گوشی کامپکت بسیار جمع‌و‌جور با ارگونومی عالی و طراحی خوش‌دست است که نمایشگر ۶.۲۸ اینچی از نوع AMOLED در اختیار دارد. بزرگترین ویژگی این نمایشگر، پشتیبانی از ۶۸ میلیارد رنگ است که باعث می‌شود ما با صفحه‌نمایشی خوش‌کیفیت با غنای رنگ بالا رو‌به‌رو شویم. همچنین نرخ نوسازی تصویر در این نمایشگر به ۱۲۰ هرتز می‌رسد.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی شیائومی 12X از شارژدهی خوبی در طول روز برخوردار است و اگر از افرادی باشید که استفاده مداوم و سنگین از گوشی دارید، این محصول می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد. وجود شارژ سیمی ۶۷ واتی هم باعث می‌شود تا مدت زمان کوتاه‌تری را صرف شارژ مجدد باتری خرج کنید.

گوشی

گوشی موبایل شیائومی پوکو X5 پرو

خانواده پوکو Xهای شیائومی همیشه جزو گوشی‌های به‌صرفه اما قدرتمندی بوده‌اند که می‌توانند بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به راحتی اجرا کنند. نسل جدید این خانواده به نام پوکو X5 پرو، بازگشتی شکوهمند به دوران اوج این گوشی‌ها به لحاظ قدرت و امکانات محسوب می‌شود.

شیائومی پوکو X5 پرو مجهز به چیپ اسنپ‌دراگون 778G 5G است که در دسته تراشه‌های میان‌رده قوی قرار می‌گیرد. واحد گرافیکی بهینه Adreno 642L در کنار ۶ تا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، همه برای انجام امور روزانه و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های پیچیده آماده هستند.

این گوشی به یک نمایشگر خوش‌کیفیت ۶.۶۷ اینچی آمولد با توانایی نمایش یک میلیارد رنگ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز است و از فناوری‌های دالبی‌ ویژن و HDR10+ بهره می‌برد. وضوح فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ، از نمایشگر پوکو X5 پرو یک نمونه عالی از کیفیت و وضوح را ارائه داده است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پوکو X5 پرو به فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی مجهز است تا کاربر در زمان کوتاهی بتواند باتری را شارژ مجدد کند. شارژدهی باتری هم استاندارد است و می‌توان یک روز کاری شلوغ را روی آن حساب کرد. اگر هم به دنبال اجرای طولانی مدت بازی روی این گوشی هستید، خیال‌تان از بابت نگه‌داشت شارژ تا چندین ساعت متمادی راحت باشد.

گوشی موبایل گلکسی A54 5G سامسونگ

میان‌رده‌های امسال گلکسی A از برند سامسونگ آنقدر خوب و خوش‌کیفیت هستند و قیمت بسیار مناسبی دارند که می‌توانند به راحتی هر کسی را جذب خود کنند. گلکسی A54 5G سامسونگ به صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی سوپرآمولد ۱۲۰ هرتزی با فناوری HDR10+ و روشنایی ۱۰۰۰ نیت مجهز است که در کنار وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی، خیال شما را از بابت کیفیت و وضوح راحت می‌کند.

در قلب این گوشی موبایل، تراشه اگزینوس 1380 سامسونگ با لیتوگرافی ۵ نانومتری قرار دارد که پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای و واحد گرافیکی Mali-G68، شما را برای اجرای بازی‌های سبک و سنگین به شکلی مناسب همراهی می‌کند. وجود ۶ یا ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هم تضمین‌کننده اجرای روان و بدون مشکل بازی‌ها و برنامه‌های سنگین است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی A54 5G برای یک روز کامل شارژدهی و انجام بازی‌های موبایلی عالی است و شارژر ۲۵ واتی آن می‌تواند در کمتر از یک ساعت و نیم، باتری را صفر تا صد شارژ کند.

گوشی موبایل گلکسی A34 5G سامسونگ

یک قدم عقب‌تر می‌رویم اما قرار نیست چیز زیادی را از دست بدهیم. گلکسی A34 5G سامسونگ با برچسب قیمتی حیرت‌انگیز خود، حتی برای گلکسی A54 هم شاخ و شونه می‌کشد. نمایشگر فول اچ‌دی سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی با بیش از ۱۰۰۰ نیت روشنایی و سایز ۶.۶ اینچی، کیفیتی عالی و مثال‌زدنی را در حد و اندازه‌های پرچمداران ارائه می‌دهد.

در قلب این گوشی میان‌رده خوش قیمت، تراشه ۶ نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 1080 را داریم که با ۸ هسته قدرتمند و واحد گرافیکی Mali-G68 MC4، می‌تواند بازی‌های سنگین گرافیکی را روی تنظیمات مشخص اما خوب و لذت‌بخش اجرا کند. وجود ۶ یا ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هم می‌تواند برای انجام بازی‌های موبایلی کافی باشد.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۲۵ واتی این گوشی موبایل برای یک روز شارژدهی و شارژ نسبتا سریع یک ساعته کافی است و می‌توان به خوبی روی آن حساب کرد.

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها