خیلی ساده کولر آبی پوشالی رو به کولر سلولزی تبدیل کن!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهنماتو- با پیشرفت روز افزون فناوری، لوازم سرمایشی نیز نسبت به قبل ارتقاء پیدا کرده اند. از مهم ترین و معروف ترین سیستم های سرمایشی می توان به کولرهای آبی اشاره کرد که اتفاقا از این قاعده نیز مستثنی نیستند. این کولرها به دو دسته کولرهای آبی پوشالی (معمولی) و سلولزی تقسیم می شوند. کولرهای آبی سلولزی را می توان به نوعی جایگزین کولرهای آبی معمولی دانست. در ادامه با معرفی ویژگی ها و مزایای کولرهای آبی سلولزی و نحوه تبدیل کولرهای آبی پوشالی به سلولزی با ما همراه باشید:

کولر آبی سلولزی چیست ؟

به گزارش راهنماتو، کولرهای آبی سلولزی نسل جدیدی از کولرهای آبی هستند که در ساختار آنها به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده شده است.

کولر

مزایای کولر آبی سلولزی

1- پدهای سلولزی نسبت به پوشال های مصرفی در کولرهای آبی معمولی مقاومت بیشتری دارند و به دلیل ساختار همگون و یکنواخت بر خلاف کولرهای آبی معمولی (که پوشال هایی با ساختار ناهمگون و متغیر دارند) قدرت خنک کنندگی بیشتری نسبت به کولرهای آبی پوشالی دارند.

2- به دلیل منسجم بودن پدهای سلولزی، امکان شکستن در آنها وجود ندارد و همین موضوع از رشد باکتری ها در کولرهای آبی سلولزی جلوگیری می کند.

3- پوشال های کولر آبی معمولی باید سالیانه تعویض شوند. اما عمر مفید پدهای سلولزی بین 3 الی 5 سال است و دیرتر نیاز به تعویض دارند.

4- پدهای سلولزی قابل شستشو هستند و شستشوی آنها هیچ گونه آسیبی به بافت پدها وارد نمی کند.

5- پدهای سلولزی به دلیل ساختار خاصی که دارند، سرعت عبور هوای گرم را کاهش داده و راندمان خنک سازی را افزایش می دهند.

6- پدهای سلولزی بر خلاف پوشال ها گرد و غبار و آلودگی ها را به خود جذب می کنند و از توزیع آلودگی در هوا جلوگیری می کنند. در واقع می توان گفت در نقش یک فیلتر هوا عمل می کنند.

7- احتمال ایجاد بوی نامطبوع توسط پوشال های استفاده شده در کولرهای آبی معمولی وجود دارد. اما کولرهای آبی سلولزی از ایجاد هر گونه بوی نامطبوع جلوگیری می کنند.

8- پدهای سلولزی دارای شیارهای منظمی می باشند که با جلوگیری از انتقال آب به محیط خارجی کولر از ایجاد مشکلات احتمالی مانند رسوب آب و کپک زدی جلوگیری می کنند.

9- در شرایطی که رطوبت نسبی هوای بیرون در تابستان ها کمتر از 15 درصد باشد، پدهای سلولزی می توانند دمای هوای خروجی را تا 15 درجه سانتی گراد کاهش دهند. همین مساله موجب کاهش میزان برق مصرفی و هزینه انرژی خواهد شد.

10- قیمت پدهای سلولزی نسبت به پوشالی گران تر است. اما بر خلاف پوشال، می توان از پدهای سلولزی به مدت چند سال متوالی استفاده کرد.

کولر

آیا می توان کولر آبی پوشالی را به سلولزی تبدیل کرد؟

بله. برای این کار کافی است پدهای سلولزی متناسب با ابعاد کولر خود را خریداری کرده و بر روی دریچه های کولر نصب نمایید. این کار به سادگی تعویض پوشال های کولر آبی است و به مهارت و ابزار خاصی نیاز ندارد. از آنجایی که سایز بندی پدهای سلولزی و پوشال ممکن است یکسان نباشد، برای خرید پد سلولزی متناسب با کولر خود، یکی از درب‌های کولر را بردارید و طول و عرض آن را اندازه بگیرید و طبق آن اندازه اقدام به خرید پد سلولزی نمایید.  

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها