چرا قدرت مکش جارو برقی کم می شود؟ + راه حل رفع این مشکل

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۷ شهریور ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.5 دقیقه

راهنماتو- جارو برقی یکی از لوازم ضروری در خانه های مدرن امروزی است که از سختی و دشواری نظافت منزل کاسته است. یکی از نکات مهمی که در سرعت و کیفیت تمیز کردن جارو برقی تاثیرگذار است، مکش آن است که ممکن است به مرور زمان دچار کاهش شود. در ادامه با بررسی دلایل اصلی کاهش قدرت مکندگی جاروبرقی و روش های برطرف کردن آنها با راهنماتو همراه باشید:

1- پر بودن کیسه جاروبرقی

به گزارش راهنماتو، پر شدن کیسه جارو برقی کارایی آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. از این رو باید زمان تعویض آن را جدی گرفت. برای رفع این مشکل لازم است کیسه را پیش از پر شدن، خالی کنید و یا اگر می خواهید از کیسه های یکبار مصرف استفاده کنید، حواستان به پر شدن کیسه و جایگزینی کیسه جدید باشد.

پر بودن کیسه جاروبرقی


2- مسدود شدن فیلتر

یکی دیگر از دلایل اصلی کاهش قدرت مکش جاروبرقی، گرفتگی فیلتر است. هر بار که از جارو برقی استفاده می شود، فیلتر آن بیش از پیش مسدود می شود و مکش آن ضعیف و ضعیف تر می شود. تمیز کردن فیلتر جاروبرقی یا حتی تعویض آن کمتر از یک ساعت زمان می برد. این کار در هزینه های شما صرفه جویی کرده و از خرید یک دستگاه جدید جلوگیری می کند.

مسدود شدن فیلتر


3- گرفتگی میله برس

سری مخصوص نظافت کف بسیاری از جاروبرقی ها دارای یک میله برس چرخان است که با هم زدن بهتر و بیشتر الیاف فرش هرنوع کثیفی و مو را از روی کفپوش ها تمیز می کند. مجهز بودن جارو برقی به این قطعه برای فرش‌های ضخیم و تمیز کردن موی حیوانات خانگی ضروری است. این قطعه پس از مدتی استفاده از جارو برقی، مملو از گرد و خاک می شود و عملکرد جارو برقی را دچار مشکل می کند. همچنین ممکن است موها در اطراف برس گره بخورند و از چرخش صحیح آن جلوگیری کنند. برای اینکه این برس آزادانه بچرخد، موهای بلند را با استفاده از قیچی کوتاه کنید و سپس موها و سایر کرک ها را بیرون بکشید. برای این کار حتما از دستکش استفاده کنید تا به دستانتان آسیب نرسد.

گرفتگی میله برس


4- گرفتگی لوله جارو برقی

ممکن است در زمان جارو کردن، جارو برقی شما به طور تصادفی  جسمی را بلعیده باشد و یا مقداری مو لوله آن را مسدود کرده باشد، ابتدا از خالی بودن کیسه و مسدود نبودن فیلتر مطمئن شوید، سپس به دقت لوله جارو برقی را بررسی کنید. ممکن است در نقطه اتصال شلنگ به جارو برقی و یا در طول لوله گرفتگی رخ داده باشد. جارو برقی را از برق بکشید. لوله را جدا کنید و سعی کنید به داخل آن نگاه کنید. اگر لوله مسیر مشخصی را نشان نداد، احتمالا درون آن مسدود شده است. سعی کنید یک جسم بلند مانند سیم را به لوله جاروبرقی وارد کنید و فشار دهید تا جسم گیر کرده درون آن خارج شود.

 گرفتگی لوله جارو برقی


5- گرفتگی سرپوش کف جارو برقی

علاوه بر میله برس ورودی‌های هوای سرپوش جاروبرقی نیز ممکن است با کرک و آلودگی مسدود شوند. این موضوع می تواند بر قدرت مکش جارو برقی شما تاثیر زیادی بگذارد. از این رو توصیه می شود به طور منظم سرپوش جارو برقی خود را تمیز کنید.

گرفتگی سرپوش کف جارو برقی

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها