خاص ترین هدایا برای روز برنامه نویس

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.8 دقیقه

راهنماتو- 13 سپتامبر مصادف با 22 شهریور روز برنامه نویس است. در این روز از برنامه نویسان و مبتکرانی که با نوآوری و طراحی برنامه ها زندگی ما را آسان می کنند، تجلیل می شود. خرید هدیه برای یک برنامه نویس، کسی که خلاقیت را با منطق در هم می آمیزد، می‌تواند چالش برانگیز باشد. به ویژه زمانی که شما اطلاعاتی چندانی درخصوص این رشته نداشته باشید. خرید هدایای مرتبط با برنامه نویسی می تواند انگیزه ای برای ادامه دادن این حرفه جذاب در فرد موردنظرتان ایجاد کند. در ادامه با معرفی بهترین هدایا برای برنامه نویسان با راهنماتو همراه باشید.

1- لیوان هوشمند

به گزارش راهنماتو، بسیاری از برنامه نویسان عاشق قهوه هستند. اساسا هر نوشیدنی گرم حاوی کافئین می تواند به تقویت تمرکز آنها کمک کند. لیوان هوشمند می تواند گزینه جالبی برای هدیه دادن به یک شخص برنامه نویس باشد که هم قهوه را گرم نگه می دارد و هم با کمک برنامه کنترل می شود.

 لیوان هوشمند


2- میز لپ تاپ جلو مبلی

یک میز لپ تاپ جلو مبلی برای افرادی که به میز کامپیوتر دسترسی ندارند، می تواند هدیه مناسبی باشد. این میزها اغلب دو کاره هستند و هم می توانند به عنوان میز لپ تاپ و هم میز پذیرایی مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از این میز از آسیب های ناشی از تماس لپ تاپ با بدن و حالت بد نشستن بدون میز جلوگیری می کند.

میز لپ تاپ جلو مبلی


3- کیبورد ارگونومیک

برنامه نویسان ساعت زیادی کار می کنند و باید از یک کیبورد ارگونومیک مناسب برای کار خود استفاده کنند. داشتن یک صفحه ‌کلید مناسب برنامه‌ نویسی می ‌تواند به افزایش بازدهی، راحتی و سلامتی آنها کمک کند. یک کیبورد مناسب برنامه نویسی می تواند تفاوت بین شکست یا پیروزی در تولید یک کد خوب را بیان کند و بر سلامت مفاصل انگشتان تاثیر جدی بگذارد. راحتی و چیدمان کلید ها، امکان سفارشی سازی تنظیمات و ارگونومیک بودن از جمله ویژگی های یک کیبورد مناسب برای برنامه نویسی هستند.

کیبورد ارگونومیک


4- میز سازمان دهنده

یک میز کوچک برای سازماندهی فلش ها، هاردهای اکسترنال یا SSD، کلیدها، خودکارها و دیگر لوازم می تواند ایده خوبی برای هدیه دادن به یک فرد برنامه نویس باشد.

 میز سازمان دهنده


5- چراغ مطالعه ال ای دی دارای پورت شارژ

چراغ مطالعه ال ای دی با تامین نور موردنیاز برای مطالعه و دیگر کارها درد و خستگی چشم را کاهش می دهد و در صورت داشتن پورت شارژ USB به شارژ کردن تلفن همراه نیز کمک می کند. این وسیله پرکاربرد نیز قطعا یک برنامه نویس را خوشحال می کند.

چراغ مطالعه ال ای دی دارای پورت شارژ


6- ماوس ارگونومیک عمودی

ماوس ارگونومیک عمودی برای استفاده عمومی مناسب نیست. این ماوس می تواند هدیه ای عالی برای مهندسان کامپیوتری باشد که ساعات طولانی از رایانه استفاده می کنند. طراحی ارگونومیک این ماوس ها طوری است که از زاویه عمودی برای کاهش کشیدگی عضلات مچ دست استفاده می کند و از آسیب دیدگی مچ دست در اثر استفاده مکرر از ماوس جلوگیری می کند.

 ماوس ارگونومیک عمودی


7- هدفون با قابلیت نویز کنسلینگ

هدفون های نویز کنسلینگ از به گوش رسیدن سروصدای محیط اطراف جلوگیری کرده و هیچ گونه صدای خارجی به جز موزیک در حال پخش را به گوش شما نمی رساند. این هدفون ها هدیه مناسبی برای برنامه نویسان هستند که به بهبود تمرکز حین کار و جلوگیری از حواس پرتی آنها کمک می کنند.

 هدفون با قابلیت نویز کنسلینگ


8- نوت بوک هوشمند

برای برنامه نویسانی که زیاد نکته برداری و یادداشت می کنند، اما نمی خواهند با استفاده از کاغذ به محیط زیست آسیب برسانند، یک نوت بوک هوشمند می تواند هدیه مناسبی باشد. این نوت بوک ها با قلم های دیجیتالی شان اطلاعات دست نویس را به فرم دیجیتالی تبدیل می کنند.

نوت بوک هوشمند


9- مانیتور

برنامه نویسی به یک مانیتور حرفه ای نیاز دارد. زیرا استفاده طولانی مدت از یک مانیتور نامناسب می تواند عوارضی همچون سردرد، سوزش چشم و یا گاها افسردگی را برای آنها به دنبال داشته باشد. برنامه نویسان معمولا از مانیتورهای گیمینگ در حرفه خود استفاده می کنند.

 مانیتور


10- هارد SSD قابل حمل

برنامه نویسان و توسعه دهندگان اغلب با فایل های زیاد و حجیم کار می کنند. از این رو یک هارد SSD قابل حمل با حافظه کافی می تواند گزینه مناسبی برای هدیه دادن به آنها باشد. می توانید یک هارد SSD قابل حمل 512 گیگابایتی، 1 ترابایتی، 2 ترابایتی یا 4 ترابایتی را برای هدیه دادن به فرد مورد نظرتان انتخاب کنید.

هارد SSD قابل حمل

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها