بهترین گوشی های اندرویدی برای عکاسی حرفه ای

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 9.1 دقیقه

مایکت نوشت: تولیدکنندگان گوشی هوشمند با ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد، به دنبال ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد از عکاسی هستند. این ویژگی‌ها ممکن است شامل تکنولوژی‌های پیشرفته برای فوکوس، حساسیت به نور، یا حتی افکت‌های خلاقانه و ویرایش تصاویر باشند.

این امکانات به شما این امکان را می‌دهند که به شکل‌ها و جزئیات تصویر از دیدگاه جدیدی نگاه کنید که قبلاً قابل تصور نبوده است.

تکنولوژی‌های پیشرفته فوکوس، می‌توانند علاوه بر افزایش وضوح، برای شما امکانی فراهم کنند تا بازه خاصی از تصاویر خود را انتخاب کنید. قابلیت‌های حساسیت به نور نیز می‌توانند با بهبود کیفیت نوردهی، تصاویر شما را زنده‌تر و واقعی‌تر نشان دهند.

افکت‌های خلاقانه و ویرایش تصاویر همچنین امکان اعمال دست‌خط شخصی به عکس‌های شما را فراهم می‌کنند، که این مسئله می‌تواند تصاویر شما را به یک آثار هنری تبدیل کرده و یا جزئیاتی را به نمایش بگذارد که به سادگی با چشم عادی قابل تشخیص نیستند.

در نهایت، این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند تا با استفاده از گوشی هوشمند، عکاسی را به یک تجربه هنری و خلاق تبدیل کنید که تاثیرگذاری بیشتری در خلق و ثبت خاطرات شما داشته باشد.

با توجه به همه این ویژگی‌ها، مسئله هزینه یک نکته حیاتی است که در خرید گوشی‌های هوشمند باید مورد توجه قرار گیرد. سازندگان این گوشی‌ها در تولید محصولات خود سعی می‌کنند تعادل میان قابلیت‌ها و هزینه برقرار کنند تا گروه گسترده‌تری از کابران بتوانند به این امکانات دسترسی پیدا کنند. در نتیجه انتخاب گوش بر اساس نیاز‌ها و ترجیحات شما در کنار نظر گرفتن هزینه، تجربه عکاسی شما را به شیوه‌ای شخصی و منحصر به فرد شکل می‌دهد.

زمانی که خریداران به دنبال یک دوربین عکاسی قابل اعتماد برای انجام کار‌های اساسی خود هستند و احتیاج به یک تلفن هوشمند میان رده با توانایی‌های عالی دارند، گوگل پیکسل یک گزینه مناسب است.

این تلفن می‌تواند با کیفیت انجام دادن وظایف اساسی را فراهم کند و به صورت قابل اعتماد به عنوان یک دوربین موثر عمل کند. اما، در مقابل، توجه بیش از حد به جزئیات سخت‌افزاری دوربین، تکنولوژی‌های پیچیده، و لوازم جانبی عکاسی، ممکن است سرعت شما را کاهش دهد.

در ادامه، یک لیست از گوشی‌های اندرویدی با قیمت‌های متفاوت آماده کرده‌ایم. این گوشی‌ها به دلیل عملکرد عالی دوربین و امکان کلیک بر روی عکس‌ها بدون نیاز به دانش پیچیده، شهرت خوبی پیدا کرده‌اند.

گوگل پیکسل 8 پرو

تلفن‌های هوشمند سری پیکسل از گوگل به دلیل توانایی در ارائه عکس‌های واضح با کنترل بالا بر دقت رنگ و بهره‌گیری هوشمندانه از ترفند‌های دوربین، زبانزد هستند. از جمله این ترفند‌ها می‌توان به تقسیم‌بندی محاسبات چند مرحله‌ای اشاره کرد.

گوگل، با استفاده از حسگر با وضوح ابتدایی و بهره‌گیری از تکنیک‌های نرم‌افزاری، توانسته است کیفیت عکس‌های گوشی‌های خود را به سطح بالاتری برساند.

در مدل Pixel ۸ Pro، گوگل به جهت بهبود این تجربه، از یک جفت دوربین با قابلیت زوم ۴۸ مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض همراه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است. این اقدام جدید نشان از ارتقاء و افزایش قابلیت‌های دوربین در این مدل دارد و نشانگر تلاش گوگل برای بهبود عکاسی است.

استراتژی جدید گوگل در بهبود سخت‌افزار دوربین، نتایج مثبتی را به همراه داشته است. بررسی گوگل پیکسل ۸ پرو توسط SlashGear نشان می‌دهد که این گوشی “تجربه عکاسی را به یک سطح جدید می‌برد و گرفتن عکس‌های باکیفیت را آسان می‌کند. ” عکس‌ها به طور پیوسته با کیفیت بالا و با محدوده دینامیکی چشمگیری ظاهر می‌شوند.

گوگل در این مدل جدید پیکسل، ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهد که آن را از گوشی‌های دیگر متمایز می‌کند. به عنوان مثال، ویژگی “Face Unblur” اطلاعات گرفته شده از دوربین اصلی و دوربین فوق عریض را با هم ترکیب می‌کند تا در شرایطی که حرکتی در حین عکس‌برداری وجود داشته باشد و چهره یا جزئیات ممکن است تار شوند، جزئیات را واضح‌تر و بدون ابهام نشان دهد.

یکی از ترفند‌های معروف در علم عکاسی، تکنیک “پاک کن جادویی” است که عالی عمل کرده و به راحتی اشیاء غیرمورد نظر را از تصاویر حذف می‌کند. حالا گوگل این ترفند را گسترش داده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا حتی صدا‌های مزاحم ناخواسته را از ویدیو‌ها پاک کنند.

علاوه بر این، گوگل سیستم جدیدی به نام “Zoom Enhance” را معرفی کرده است که بهبود زوم در عکس‌ها را هدف قرار داده است. این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی مولد، به نحوی شبیه به Dall-E، در ناحیه فوکوس یک تصویر زوم ارتقاء سطح پیکسل را انجام می‌دهد. نتیجه این کار تصاویری با وضوح و دقت بیشتر است که از تکنولوژی پیشرفته و هوش مصنوعی بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

سامسونگ با معرفی گوشی پرچمدار خود از سری گلکسی اس ۲۳ اولترا، یکبار دیگر از توانمندی‌های بی‌نظیر دوربین‌های خود پرده برداری می‌کند. این گوشی با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی قدرتمند خود، قابلیت تنظیم اندازه و کیفیت تصاویر را بر اساس ترجیحات شما فراهم می‌کند.

سامسونگ همچنین از تکنیک pixel-binning نیز استفاده کرده که با ادغام یک آرایه مربعی از پیکسل‌ها، یک سوپر پیکسل بزرگتر ایجاد می‌کند. این فناوری منجر به پردازش بیشتر داده‌های نوری می‌شود و عکس‌های دقیق‌تر و با کیفیت‌تر ارائه می‌دهد.

سامسونگ به طور معمول از تقویت مصنوعی جزئی برای بهینه‌سازی تصاویر استفاده می‌کند. این فناوری به تولید تصاویر با رنگی زنده و شفاف می‌انجامد. این تکنیک باعث می‌شود تصاویر نهایی کمی اشباع‌تر و با کنتراست بیشتری ظاهر شوند.

عکس‌های گرفته شده توسط Galaxy S۲۳ Ultra به صورت دلپذیرتری نمایان می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های خیره‌کننده این گوشی می‌توان به توانایی بهبود عکس در شرایط نور کم اشاره کرد. این توانایی از حسگر دوربین عظیم و فناوری پیشرفته پیکسل‌بندی ناشی می‌شود که تصاویر با کیفیتی بالا حتی در محیط‌های بسیار تاریک تولید می‌کند.

برنامه دوربین گوشی سامسونگ با ارائه تعداد زیادی ویژگی، امکانات جالبی را فراهم کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نمای عالی کارگردان برای عکاسی همزمان از هر سنسور و Astro Hyperlapse اشاره کرد. اگر به دنبال کنترل حرفه‌ای‌تر هستید، برنامه Expert RAW به شما این امکان را می‌دهد.

اما چیزی که این گوشی را متمایز کننده می‌کند، خروجی زوم آن است. دوربین زوم ۱۰ مگاپیکسلی با استایل پریسکوپ در پشت گوشی، محدوده زوم اپتیکال ۱۰ برابری بی‌نظیری را فراهم می‌کند. خوشبختانه، تصاویری که در محدوده زوم دیجیتال ۱۰۰ برابر کلیک می‌شوند، خالی از آشفتگی هستند و نسبت به رقبای خود برتری دارند.

گوگل پیکسل 8

یکی از اختلافات بزرگ بین پیکسل ۸ و نسخه پرو آن، عدم وجود دوربین تله‌فوتو اختصاصی است. اگر به زوم دوربرد علاقه‌مند نیستید، به راحتی می‌توانید به Pixel ۸ اعتماد کنید و در عین حال چند صد دلار صرفه‌جویی کنید.

پیکسل ۸ دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی است که هر دو به نتایج فوق‌العاده‌ای منجر می‌شوند. در بررسی پیکسل ۸ توسط SlashGear آمده است: “دوربین اصلی پیکسل ۸ عملکرد بسیار خوبی در نور کم ارائه می‌دهد و کیفیت کلی تصاویر فوق‌العاده است. ”

یکی از ویژگی‌های برجسته در پیکسل ۸، توانایی بازتولید دقیق رنگ‌های طبیعی پوست است، یک ترفندی که گوگل سال‌هاست سعی بر بهبود آن داشته و به نتایج قابل توجهی دست یافته است.

عکس‌ها و ویدیو‌های ضبط‌شده توسط پیکسل ۸ دارای دامنه دینامیکی گسترده، اشباع مناسب و کنترل متمایز بر روی سطوح کنتراست هستند. جالب اینجاست که تیم گوگل به بهبود خروجی تثبیت‌کننده نیز پرداخته است که نشان‌دهنده قدرت آن بهبود عکس و فیلم در حال حرکت است.

با توجه به سنسور دوربین بزرگتر و ترفند‌های محاسباتی معتبر پیکسل، این گوشی نه تنها در شرایط نور کم عملکرد برجسته‌ای دارد، بلکه این قابلیت را با قیمتی که از ۶۹۹ دلار شروع می‌شود، ارائه می‌دهد.

پیکسل ۸ همچنین توانایی عکاسی پرتره را دارد و یکی از نقاط قوت آن، دقیق‌ترین افکت‌های جداسازی سوژه و ایجاد افکت بوکه طبیعی است. این گوشی، با ارائه ترفند‌های انحصاری در برنامه دوربین گوگل، به مرور زمان قابلیت‌های خود را گسترش داده و به کاربران تجربه عکاسی بهتری ارائه می‌دهد.

ناتیگ فون 2

دومین محصول از شرکت مستقر در لندن، به نام Nothing Phone ۲، با طراحی جذاب و جذابیت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما عملکرد دوربین این گوشی خلاف انتظارات مثبت است. برای افرادی که تمایل به داشتن یک سنسور تصویربرداری با وضوح بالا برای عکسبرداری فوق‌عریض با دوربین اصلی یکسان دارند، Phone ۲ با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پشتی خود دقیقاً این نیاز را برآورده می‌کند.

این دو دوربین توانایی گرفتن عکس‌های دقیق و با وضوح کافی را در نور روز دارند و نمایه رنگی زنده را بدون هیچگونه پردازش پس از چشم‌اندازی روی تصاویر ایجاد می‌کنند. بررسی SlashGear از Nothing Phone ۲ افزوده است: “حالت پرتره یکی از بهترین حالت‌هایی است که در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند مشاهده کرده‌ایم.

تلفن هوشمند Nothing در کل، به تمایل به گرفتن عکس‌هایی با نمایه رنگ گرم‌تر نسبت به تلفن‌های پیکسل گوگل دارد، اما در مقایسه با آنها، جزئیات کمتری در عکس‌های پیکسل‌بندی شده به نمایش در می‌آید. در عکاسی پرتره، تلفن هوشمند Nothing به نوعی در مقابل رقبا کاستی دارد. تشخیص لبه‌ها به نحوی که از یک سنسور با وضوح بالا انتظار می‌رود، ناکافی است، و افکت بوکه بسیار صاف و دارای عمق کمی نسبت به محیط تار است.

در زمینه عکاسی در شرایط نور کم، تلفن هوشمند Nothing ممکن است به بهترین تنظیمات و الگوریتم‌ها برای کاهش نویز نیاز داشته باشد و به نوعی در این زمینه نیاز به بهبود دارد. اما با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اخیر، امیدوارم که بهبود‌های ملحوظی در خروجی دوربین این تلفن حاصل شود.

گوگل پیکسل 7a

Pixel ۷a با قیمتی که دوربین قدرتمندی را ارائه می‌دهد، نسبت به گوشی‌های گران‌قیمتتر خود، مانند Samsung Galaxy S۲۳ Ultra، Google Pixel ۸ Pro، و حتی جدیدترین مدل‌های آیفون اپل، به یک انتخاب قابل اعتماد تبدیل شده است. با دارا بودن دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، Pixel ۷a نشان دهنده توانایی‌های عالی در زمینه عکاسی است. بر اساس بررسی از سوی SlashGear، گرفتن عکس با این گوشی آسان و لذت‌بخش بوده و قابلیت بازتولید رنگ‌های طبیعی، تعادل رنگ سفید و کنترل نوردهی فوق‌العاده دارد. همچنین، حالت شب این گوشی قابل توجه و در بسیاری از موارد حتی از گوشی‌های پرچمدار بهتر عمل می‌کند.

Pixel ۷a با توانایی در تخمین دقیق عمق، توانسته است پرتره‌هایی با افکت بوکه طبیعی و تمایز بالا بین سوژه و پس‌زمینه را به تصویر بکشد. این قابلیت باعث می‌شود فوکوس خودکار به سرعت و با دقت عمل کند. نکته جالب دیگر این است که در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های میان‌رده دیگر، تفاوت رنگی بین عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی و فوق‌عریض کم است و همچنین اعوجاج کمی در لبه‌ها مشاهده می‌شود.

Pixel ۷a با مدیریت مصنوعات نویز و قابلیت قفل نگه داشتن فوکوس در شرایط نوری چالش برانگیز یا در مقابل سوژه‌های متحرک عملکرد مطلوبی از خود به نمایش می‌گذارد. اگرچه در برخی شرایط نوری یا در برابر سوژه‌های متحرک ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد، اما در کل، خروجی عکس‌ها با مدیریت مناسب نویز و قابلیت حفظ فوکوس تا حد زیادی بی‌نقص است.

علاوه بر این، با توجه به ویژگی‌های انحصاری در برنامه‌های Google Camera و Photos، Pixel ۷a از امکاناتی مانند Motion Mode و Top Shot و سایر ویرایش‌های منحصر به فرد برخوردار است که تجربه عکاسی کاربر را ارتقا می‌دهد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها