10 اشتباه رایج آرایش چشم که تا کنون نمی دانستید!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۶ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.6 دقیقه

راهنماتو- آرایش چشم ها یکی از مهم ترین بخش های آرایش است که تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد. همین مساله موجب شده تا محصولات آرایش چشم مختلفی در بازار لوازم آرایشی تولید شوند که از جمله آنها می توان به خط چشم، مداد چشم، ریمل، سایه، فرمژه، مژه مصنوعی و کانسیلر چشم اشاره کرد.

به گزارش راهنماتو، چشم ها نقطه کانونی صورت هستند و شما می توانید به کمک تکنیک های مختلف آرایش چشم زیبایی آنها را دوچندان کنید. با این وجود، بسیاری از خانم ها در هنگام آرایش چشمان خود به طور ناخواسته و از روی ناآگاهی مرتکب اشتباهاتی می شوند که موجب می شود زیبایی چهره شان تحت تاثیر قرار بگیرد و حتی موجب بالاتر نشان دادن سن و سالشان شود. بنابراین با آگاهی و رعایت نکات مهم آرایش چشم می توان مانع از بروز اشتباهات این چنینی در حین آرایش چشم شد. امروز قصد داریم به ده نمونه از اشتباهات رایج در هنگام آرایش چشم و نحوه اصلاح آنها بپردازیم. با ما همراه باشید. 

1- آماده نکردن پوست

هر نقاشی می داند که لازمه خلق یک شاهکار هنری، بوم است. اگر پوست خود را از قبل آماده نکنید، آرایش چشمتان سخت تر خواهد شد.

نحوه اصلاح: اولین قدم پیش از آرایش چشم، تمیز کردن پوست و رطوبت رسانی به آن است.

آماده نکردن پوست

2- استفاده بیش از حد از سایه چشم

اگر در حین سایه زدن، به یک باره مقدار زیادی سایه بر روی چشمانتان بزنید، دو اتفاق می افتد؛ اول اینکه که ترکیب و محو کردن آن بسیار دشوار خواهد شد. دوم اینکه احتمالا مقداری سایه اضافه بر روی گونه هایتان می ریزد و با بقیه آرایشتان تداخل پیدا می کند.

نحوه اصلاح: پیش از استفاده از سایه، برس سایه را کاملا تمیز کنید و سپس با آن به آرامی بر روی رنگ مورد نظر ضربه بزنید تا از شر پودر اضافه خلاص شوید.

3- عدم استفاده پرایمر

آیا می دانید چرا آرایش چشمانتان تکه تکه می شود؟ به این دلیل که از پرایمر استفاده نکرده اید! میزان رطوبت در قسمت های مختلف پوست متغیر است و ممکن است بخشی از پوست مرطوب تر از بخش دیگر باشد. بنابراین در صورتی که از پرایمر استفاده نکنید، آرایش چشمانتان در نواحی خاصی از پوست جمع شده و ظاهر نازیبایی را ایجاد می کند.

نحوه اصلاح: پیش از اینکه چشمان خود را آرایش کنید، مقداری پرایمر چشم به پلکتان بزنید. با این کار آرایش چشم به طور یکنواخت تری به پوست می چسبد و دوام آرایش چشم را نیز بیشتر می کند.

4- بستن چشم ها در هنگام کشیدن خط چشم

این طبیعی است که وقتی یک وسیله نوک تیز به چشمانتان نزدیک می شود، تمایل دارید آنها را ببندید. اما در صورتی که پیش از کشیدن خط چشم این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد شاهد یک خط چشم مستقیم و بی نقص نخواهید بود.

نحوه اصلاح: ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما در صورتی که خط چشم کشیدن را بر روی چشمان باز تمرین کنید، به شما قول می دهیم که نتیجه بهتری خواهید گرفت.

خط چشم

5- استفاده نادرست از آینه

بیشتر خانم ها یک آینه کوچک درون کیف خود دارند که در حین حرکت و یا بیرون از منزل، از آن استفاده می کنند. استفاده از این آینه ها در نهایت موجب خم شدن ما به سمت آینه شده و سبب می شود تا در نهایت آرایش چشمان خود را در زاویه ای نامناسب انجام دهیم. بنابراین پس از اتمام کار می بینیم، خط چشممان آنطور که می خواستیم نشده است.

نحوه اصلاح: سعی کنید در هنگام آرایش چشم، روبروی یک آینه مربعی قرار بگیرید. این کار موجب می شود تا در یک زاویه واقعی نسبت به آینه قرار بگیرید و آرایش چشمانتان زیباتر به نظر برسد.

6- کوتاه نکردن مژه مصنوعی

استفاده از مژه مصنوعی بخش مهمی از آرایش چشم است، خصوصا برای افرادی که مژه های کوتاه و کم پشت دارند. اگرچه اکثر این مژه ها سایز یکسانی دارند، اما به گونه ای طراحی شده اند که با فرم منحصر به فرد چشم ها مطابقت داشته باشند. اگر مژه های مصنوعی را مطابق با فرم و اندازه چشمانتان کوتاه نکنید، با مژه های طبیعی تان ترکیب نمی شوند و به طرز عجیبی برجسته به نظر می رسند.

نحوه اصلاح: حتما پیش از استفاده مژه مصنوعی را مطابق با فرم و اندازه چشمانتان کوتاه کنید.

7- ریمل زدن اشتباه

به نظر می رسد ریمل زدن ساده ترین مرحله آرایش باشد. اما اشتباهاتی که در حین ریمل زدن مرتکب می شویم، می تواند با ظاهری نامناسب منجر شود.

نحوه اصلاح: هیچ گاه با ضربه های کوتاه و پشت سر هم ریمل نزنید. پیش از ریمل زدن مقادیر اضافی آن را پاک کنید و برس را به آرامی از ریشه به سمت نوک مژه ها بکشید.

ریمل

8- حالت دادن بیش از حد به ابروها

حالت دادن ابروها برای حفظ حالت و زیباتر به نظر رسیدن آنها ضروری است. با این وجود توصیه می کنیم از انجام بیش از حد این کار خودداری کنید. زیرا در نهایت با ابروهایی نازک و تکه تکه مواجه خواهید شد.

نحوه اصلاح: فرم دادن به ابرو همیشه باید در حد اعتدال انجام شود. در صورت زیاده روی از سرم های تقویت ابرو استفاده کنید.

9- استفاده از خط چشم مشکی روی پلک پایینی

آیا هنوز هم روی پلک پایین خود خط چشم می کشید؟ این کار موجب می شود چشمان شما کوچکتر به نظر برسد.

نحوه اصلاح: به جای خط چشم از سایه های تیره برای درشت تر به نظر رسیدن چشمانتان استفاده کنید.

خط چشم

10- لکه دار شدن آرایش

اگر پس از استفاده از ریمل یا خط چشم، آرایش چشمانتان لکه دار می شود، این دو نکته را رعایت کنید:

نحوه اصلاح: اولا روی یک ریمل و خط چشم ضد آب سرمایه گذاری کنید. دوما سعی کنید ریمل و خط چشم را کمی دورتر از چشمانتان بزنید تا با پلک هایتان تماس نداشته باشد. علاوه بر این ممکن است اشک چشم نیز منجر به ریزش آرایش شما شود.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها