شیک ترین وسایل آشپزخانه که امسال مد شده

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۹ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.4 دقیقه

راهنماتو- چیدمان، تعویض و زیبایی‌بخشی به وسایل آشپزخانه همواره می‌تواند تحولی عظیم در دکوراسیون داخلی منزل به وجود آورد چراکه آشپزخانه، قلب خانه ما است. از این رو برای اینکه بدانیم امسال چه وسایلی باعث می‌شوند آشپزخانه‌مان شیک‌تر به نظر برسد و چه لوازمی امسال ترند شده‌اند بد نیست با این نوشتار از راهنماتو همراه شده و در اندک زمانی شیک‌ترین وسایل آشپزخانه را مهمان خانه‌هایمان کنیم.

1. آشپزخانه‌های اُپن؛ شیک‌ترین وسایل آشپزخانه

1

به گزارش راهنماتو، اگر آشپزخانه ما اُپن باشد و ما با اجرای یک الی دو جزیره فضای آشپزخانه را تقسیم‌بندی کرده و آن را جزوی از اتاق نشیمن به حساب بیاوریم، نه تنها خانه‌ای دلبازتر خواهیم داشت بلکه می‌توانیم شیک‌ترین وسایل آشپزخانه‌مان را در معرض دید قرار دهیم. اگر نمی‌دانید جزیره‌ها و اُپن‌ها چه کارایی‌هایی می‌توانند داشته باشند حتما مقاله «5+1 ایده کاربردی برای اُپن آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل» را بخوانید. علاوه‌بر آن ایده‌ها، باید در نظر داشته باشید که شما با آشپزخانه‌های اُپن امکان پرواز خلاقیت را از خودتان دریغ نمی‌کنید و در خانه‌تان هیچ مانعی ندارید.

2. نصب لوازم آشپزخانه همسطح با کابینت‌ها

1

یکی از زیباترین ایده‌ها برای انتخاب شیک‌ترین وسایل آشپزخانه، نصب لوازم و کابینت‌ها به شکل همسطح است. برای این منظور کافی است که از انواع پنل‌ها استفاده کنید. در برخی موارد می‌توان با درب‌های کشویی، پس از اتمام کار با لوازمی مثل ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرفشویی، گاز و غیره روی لوازم را بپوشانیم و از جزیره‌ها به‌عنوان میزی برای مطالعه استفاده کنیم. فراموش نکنید که برای نصب وسایل آشپزخانه به صورت همسطح با کابینت‌ها حتما باید عمق کابینت و حجم لوازم را در نظر بگیریم. عموما لوازم باید از قسمت پشت چند سانت با کابینت فاصله داشته باشند و روی کار بدون هیچ خطی و دقیقا همسطح با کابینت دیده شوند. اگر می‌خواهید شیک‌ترین وسایل آشپزخانه را داشته باشید، بهتر است رنگ تمام آن‌ها را یکسان انتخاب کنید و سپس کابینت‌ها را نیز با طیف رنگی مشابهی در نظر بگیرید.

3. اجاق گازهای برقی؛ شیک‌ترین وسایل آشپزخانه

1

یکی از شیک ترین وسایل آشپزخانه که پس از مدتی، امسال، مجددا مورد توجه قرار گرفته‌اند، اجاق گاز‌های القایی یا برقی هستند. این اجاق گازهای شیک به وسیله نیرو الکترومغناطیسی و با برق کار می‌کنند. درواقع، شما با خرید اجاق گاز برقی، با شعله‌های آتش روبه‌رو نیستید و این مساله باعث می‌شود که بتوانید اجاق گازتان را بر روی یکی از جزیره‌ها تعبیه کنید بدون اینکه نگران تاثیر منفی حرارت به لوازم خانه‌تان باشید. این ایده یکی از شیک‌ترین وسایل آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منازل است که امسال به شدت مُد شده.

4. فرهای دو در؛ شیک ترین وسایل آشپزخانه

1

یکی دیگر از شیک ترین وسایل آشپزخانه که امسال دل بسیاری از افراد باسلیقه‌ را برده‌اند، فرهای دو در هستند. این فرها دو کوره مجزا داشته و با دو درب مجزا از یکدیگر جدا می‌شوند. فراموش نکنید که تهیه فرهای دو در تنها برای شیک‌تر به نظر رسیدن آشپزخانه نیست. مهمانی‌های فراوان و تعداد نفرات بالا یکی از اصلی‌ترین سنت‌های ما ایرانیان است که باعث می‌شود گاهی اجاق گاز و فر کم بیاوریم. اما اگر دو فر داشته باشیم می‌توانیم داخل یکی از آن‌ها ماهی شکم‌پُرمان را باز بذاریم و در فر دیگر کیک عصرانه‌مان را.

5. یخچال بطری؛ شیک‌ترین وسایل آشپزخانه

1

انواع خوارک‌های ایرانی پر هستند از انواع چاشنی‌های خوشمزه مثل آبلیمو و آبغوره. بعلاوه، هر ایرانی حتما از مادربزرگش طرز تهیه مربا و شربت‌های میوه‌های متفاوت را فراگرفته است. نظرتان درباره یک یخچال بطری شیک در میان وسایل آشپزخانه چیست؟ می‌توانید تمامی آبمیوه‌ها، مرباها، چاشنی‌ها، ترشی‌ها و حتی انواع عرقیجاتتان را داخل یخچال بطری قرار دهید. درب یخچال بطری عموما شیشه‌ای است و این مساله باعث می‌شود که همه با شیشه‌هایی رنگارنگ و زیبا روبه‌رو شوند. بهترین مکان برای قرار دادن یخچال بطری‌ها پیشخوانی است که روی آن تخته آشپزیتان را قرار داده‌اید.

6. لوازم استنلس استیل؛ شیک ترین وسایل آشپزخانه

1

در میان وسایلی که امسال ترند شده‌اند، همواره لوازم آشپزخانه‌ای که از جنس استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ هستند مورد توجه قرار می‌گیرند. دلیل این مساله نیز کلاسیک بودن این جنس و خنثی بودن رنگ آن است که باعث می‌شود هرگز از مُد نیافتد. اگر فکر می‌کنید رنگ طوسی با روحیه شما هماهنگ نیز یا نگران رد انگشتانتان بر روی وسایل آشپزخانه هستید به برندهایی فکر کنید که شیک ترین وسایل آشپزخانه را از جنس استنلس استیل و با روکش‌های متفاوت می‎سازند.

7. لوازم سیاه و سفید؛ شیک‌ترین لوازم آشپزخانه

1

بازی با رنگ‌ها نه تنها به شخصی‌سازی سبک آشپزخانه شما کمک می‌کنند بلکه می‌توانند روحیه و زیبایی آشپزخانه را نیز به کلی تغییر دهند. امسال در میان شیک‌ترین وسایل آشپزخانه، لوازم سفید و مشکی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته. برای این منظور اکثرا وسایلی مثل اجاق گاز، فر، یخچال، هود و غیره را به رنگ مشکی تهیه می‌کنند و رنگ کابینت‌ها را دقیقا برعکسِ رنگ مشکی، یعنی به رنگ سیاه انتخاب می‌کنند. تناقض به وجود آمده بین شیک‌ترین وسایل آشپزخانه و کابینت‌ها باعث می‌شود که برند، شیکی و زیبایی هر یک به شدت به چشم آمده و سطح جذابیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه ما را بالا ببرند.

8. لوازم هوشمند؛ شیک‌ترین وسایل آشپزخانه

1

بحث بر سر هوش مصنوعی و پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که روزبه روز زندگی ما بیشتر با لوازم هوشمند گره بخورد. در این میان، وسایل آشپزخانه هوشمند کم نیستند. برخی از لوازم مثل فر به راحتی با یک اپلیکیشن به تلفن‌های همراه ما وصل می‌شوند و به ما پیام می‌فرستند که «اوه! غذات داره می‌سوزه. یالا بیا بردارش». از این رو، در میان شیک‌ترین وسایل آشپزخانه، لوازم هوشمند به شدت به چشم می‌خورند چراکه نه تنها کاربردی هستند و زندگی را برای ما آسان‌تر می‌کنند، بلکه کلاس آشپزخانه ما را از نظر پیشرفت با تکنولوژی بالا می‌برند.

9. لوازم چندمنظوره؛ شیک‌ترین وسایل آشپزخانه

1

استفاده از میکسرها، پلوپز، هواپز و بسیار دیگر از لوازم این چنینی که همزمان چند کار را انجام می‌دهند برای آشپزخانه ما بسیار مفید هستند. به همین دلیل امسال یکی از شیک ترین وسایل آشپزخانه می‌تواند لوازم چند منظوره باشد. یکی از دلایلی که باعث می‌شود لوازم چندمنظوره آشپزخانه ما را شیک‌تر کند، کم شدن لوازم و در نتیجه کاستن از شلوغی پیشخوان‌ها است. در برخی موارد برای چشم‌گیر بودن وسایل چندمنظوره، رنگ آن را در تناقض با سایر وسایل آشپزخانه در نظر می‌گیرند تا زیبایی آن چندبرابر شود. (یک همزن چندمنظوره قرمز رنگ را در آشپزخانه‌ای خنثی تجسم کنید!)

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

 بزرگ‌ترین پرچم ایران به رنگ سیاه درآمد
اخبار

بزرگ‌ترین پرچم ایران به رنگ سیاه درآمد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .7 دقیقه
تصویری از امیرعبداللهیان در کنار دو پسرش
چهره ها

تصویری از امیرعبداللهیان در کنار دو پسرش

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
هر آنچه در مورد «فستینگ» باید بدانید اینجاست!
دانستنی ها

هر آنچه در مورد «فستینگ» باید بدانید اینجاست!

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 4.5 دقیقه
باقلا قاتق | طرز تهیه “باقلا قاتق” گیلانی با نکات و راز و رمزها
آشپزی

باقلا قاتق | طرز تهیه “باقلا قاتق” گیلانی با نکات و راز و رمزها

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.7 دقیقه
(ویدیو) لحظه استقبال پدر آیت الله آل هاشم از پسر شهیدش
اخبار

(ویدیو) لحظه استقبال پدر آیت الله آل هاشم از پسر شهیدش

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
رهبری پنج روز عزای عمومی اعلام کردند
اخبار

رهبری پنج روز عزای عمومی اعلام کردند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.7 دقیقه