برای عید سر اتاق خوابت این بلاها رو نیاز لطفا!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.4 دقیقه

راهنماتو- وقتی حرف از تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب به هنگام خانه تکانی شبِ عید به میان می‌آید، دوست داریم با اضافه کردن اکسسوری‌هایی جذاب یا اعمال ایده‌هایی خلاقانه، اتاق خوابی متفاوت و عیدانه برای خود بسازیم. اما، چقدر با اصول تغییر دکوراسیون اتاق خواب برای عید آشنا هستیم؟ به عنوان مثال اگر امسال پوسترهای پرزرق‌وبرق مد شده باشد، باید از آن برای اتاق خواب استفاده کنیم؟ در ادامه راهنماتو به شما می‌گوید که چه بلاهایی را نباید به سر اتاق‌خوابتان برای تغییر دکوراسیون آن برای عید بیاورید.

1. پوستر سه بعدی نزن!

1

به گزارش راهنماتو، یکی از بدترین کارهایی که می‌توانیم برای تغییر دکوراسیون اتاق خوابمان در عید انجام دهیم، نصب پوسترهای سه بعدی است. برخی می‌گویند حالا که عید و فصل بهار در راه است، بهترین کار ارتباط برقرار کردن با طبیعت و نصب پوسترهای سه بعدی با طرح گل و گلدان و شکوفه‌های بهاری است. اما، سخت در اشتباه هستید، این پوسترها فضای اتاق خواب شما را مصنوعی می‌کنند. به جای نصب پوسترها با شکوفه‌های بهاری از گلدان‌ها با گل‌های طبیعی استفاده کنید. گلدان‌ها با گل همیشه بهار، سانسوریا و حتی شمعدانی (اگر اتاقتان پنجره بزرگ دارد) بهترین گزینه هستند.

2. روتختی دلمرده ننداز!

1

با آمدن فصل بهار و فضای شاد عید، بهتر است به جای استفاده از روتختی‌هایی با پالت رنگ‌های خنثی، به سراغ روتختی‌هایی برویم که فصل بهار را تداعی می‌کنند. این مساله کاملا به سلیقه شما مربوط می‌شود و نمی‌توان برای آن نسخه‌ای کلی پیچید. ممکن است رنگ مشکی برای یک نفر بسیار دلمرده به حساب آید ولی برای فردی دیگر رنگی بسیار جذاب باشد. بنابراین، ابتدا رنگ مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، سپس هر رنگی که بیشتر با فصل بهار همخوانی داشت را به عنوان رنگ برگزیده برای روتختی انتخاب کنید.

3. پالت رنگ زمستانه را کنار بگذارید!

1

در بخش پیش درباره رنگی که برای روتختی در فصل بهار و عید انتخاب کرده‌ایم حرف زدیم. حالا وقت آن رسیده که درباره پالت رنگی که به طور کلی برای اتاق در نظر گرفته‌ایم حرف بزنیم. هر عنصر از اتاق خواب یک رنگ خاص دارد و این نشان می‌دهد که رنگ یک مساله کلیدی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. اما، بهترین کار این است که ما از دو الی سه رنگ به عنوان پالت رنگ اتاق خواب برای عید استفاده کنیم که طراوت را به آن هدیه می‌کنند. بهترین پالت رنگ اتاق خواب برای عید، پالتی است که از طبیعت الهام گرفته شده باشد. به‌عنوان مثال استفاده از رنگ سبز بهاری یا رنگ زرد به عنوان رنگ اصلی در پالت می‌توانند نشاط و آرامش را برای شما به همراه داشته باشد. تلفیق رنگ سبز با صورتی پاستلی نیز می‌تواند تداعی کننده فصل بهار و بشارت دهنده عید نوروز باشد.

4. اکسسوری‌های زمستانی را کنار بگذارید!

1

شاید باور نکنید اما برخی از اکسسوری‌ها و لوازم تزئینی می‌توانند تنها برای فصل زمستان مناسب باشند و برخی دیگر برای فصل بهار. به ‌عنوان مثال دیدن پرندگانی رنگارنگ که در حال آواز خواندن هستند ما را به یاد فصل بهار می‌اندازند، همانطور که ممکن است پرستوها ما را به یاد زمستان بیاندازند. بنابراین استفاده از اکسسوری‌هایی که رنگارنگ هستند یا اشاره‌ای به فصل بهار دارند می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب به هنگام عید باشند. استفاده از تابلو‌هایی با رنگ‌وبوی عید، مجسمه‌ها و یا حتی کاغذدیواری‌هایی که عید را مژده می‌دهند، همگی می‌توانند اکسسوری مناسبی برای عید باشند که در اتاق خواب قرار می‌دهیم.

5. کوسن‌ها را داخل انبار نگذارید!

1

ممکن است حین خانه تکانی، کوسن‌های روی تخت را وسیله‌ای اضافی ببینیم و فورا آن‌ها را به انبار منتقل کنیم. دست نگه دارید! اگر طرح کوسن‌ها شما را دلزده کرده است می‌توانید چند روبالشی و روکوسنی جدید پیدا کنید و شکلی جدید به کوسن‌ها بدهید، اما بهتر است که آن‌ها را پنهان نکنیم. فراموش نکنید که گذاشتن 4 الی 6 کوسن و بالش بر روی تخت کاملا اصولی و مرسوم است که در اکثر ست‌های روتختی نیز موجود است. بنابراین در تغییر دکوراسیون عیدانه اتاق خوابتان حتما از کوسن‌های بهاری استفاده کنید تا اتاقتان بشارت‌دهنده طراوت و شادی باشد.

6. نشانه‌های عید را در اتاق خواب فراموش نکنید!

1

عید نوروز پر است از نشانه‌ها، آداب و رسوم خاص که یکی از آن‌ها سفره هفت سین است. چرا فکر می‌کنیم که باید حتما یک سفره هفت‌سین آن هم در اتاق نشیمن بچینیم؟ چرا فکر می‌کنیم جای هفت سین داخل اتاق خواب نیست؟ در حالی که در روزهای تعطیل عید، به‌هنگام استراحت، ساعت‌ها در اتاق خواب هستیم؟! بنابراین اگر فضای کافی دارید، یک هفت‌سین کوچک برای اتاق‌خوابتان بچینید یا چند عنصر مربوط به عید نوروز را از در و دیوار آویزان کنید. می‌توانید با گذاشتن چند شاخه سنبل در اتاق خوابتان عید نوروز را به اتاق خوابتان بیاورید!

7. جلوی نور را نگیرید!

1

اگر در فصل زمستان، برای مسدود کردن هوای سرد به اتاق خوابتان، از پرده‌هایی ضخیم استفاده می‌کردید، حالا وقت آن رسیده که پرده‌های ضخیم را کنار گذاشته و از نور و هوای بهاری لذت ببرید. حالا وقت آن است که بیشترین استفاده را از پنجره کنید. پس ابتدا جای پرده‌های ضخیم را به پرده‌های نازک، مثل حریر بدهید و اگر در اتاق خوابتان فضای کافی دارید، زیر پنجره، برای خود یک شاهنشین بسازید، درباره شاه نشین در مقاله «نکاتی جذاب درباره شاه نشین زیر پنجره در دکوراسیون داخلی منزل» توضیحات کاملی داده شده است.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها