5 قانون طلایی برای مرتب کردن حرفه ای اتاق نشیمن که باید بدانید!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.1 دقیقه

راهنماتو- اتاق نشیمن پناهگاهی امن و آرامگاه اعضای خانواده است. این مکان معمولا فضایی چند منظوره است که برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده، تماشای تلویزیون، استراحت و حتی اتاق غذاخوری و دفترکار مورد استفاده قرار می گیرد. اینجاست که نظم و عدم به هم ریختگی آن اهمیت پیدا می کند. فضای اتاق نشیمن باید مکانی امن و آرامش بخش باشد؛ نه مکانی اضطراب آور و پر از بی نظمی. حتی اگر روزانه نیم ساعت از زمان خود را هم در اتاق نشیمن سپری می کنید، مهم است که آن را از بی نظمی و هرج و مرج دور نگه دارید. در ادامه قصد داریم به مرور 5 قانون اصلی برای سازماندهی حرفه ای اتاق نشیمن بپردازیم. با ما همراه باشید.

1- چیدمان متفکرانه لوازم

به گزارش راهنماتو، قانون سازماندهی اتاق نشیمن به هیچ عنوان استفاده از لوازم دکوری متعدد را توصیه نمی کند. در چنین شرایطی کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد. چیدمان متفکرانه اشیاء موجب می شود تا اتاق نشیمن منظم تر و گران قیمت تر به نظر برسد. بنابراین به‌جای قرار دادن تعداد زیادی لوازم تزئینی ریز و درشت سعی کنید چند وسیله زیبا و با ارزش را در معرض دید قرار دهید. می توانید از دید یک بازدیدکننده به فضا نگاه کنید. تصور کنید برای اولین بار وارد اتاق می شوید و ببینید چه چیزی توجه شما را جلب می کند. به هم ریختگی بصری تأثیر زیادی بر حس و حال اتاق دارد. بنابراین محدود کردن لوازم تزئینی می تواند به ایجاد حس و حال بهتر در فضا کمک کند. همچنین به خاطر داشته باشید که از بین بردن شلوغی ها ساده ترین راه برای بزرگتر نشان دادن فضای اتاق نشیمن است. به عنوان مثال بسیاری از افراد با وجود اینکه دیگر از دستگاه و قفسه های DVD و CD استفاده نمی کنند، اما هنوز هم آنها را در زیر و کنار تلویزیون خود جای داده اند. این لوازم منسوخ شده دیگر جایگاهی در اتاق نشیمن های امروزی ندارند.

دکوراسیون


2- در نظر گرفتن مکان مناسب برای هر وسیله

کلید تبدیل اتاق نشیمن به یک پناهنگاه آرامش بخش، در نظر گرفتن فضا برای هر وسیله است. به جای اینکه با شلوغی ها و بی نظمی ها مبارزه کنید، سعی کنید لوازمی که منجر به بی نظمی و شلوغی فضا شده اند شناسایی کنید و مکان مناسبی برای آنها در نظر بگیرید. سعی کنید از سازماندهندگان شیک و متناسب با دکوراسیون اتاق نشیمن خود برای قرار دادن لوازم خود استفاده کنید.

دکوراسیون


3- مرتب کردن روزانه اتاق نشیمن

هر روز ده دقیقه از زمان خود را صرف مرتب کردن فضای اتاق نشیمن منزلتان نمایید. این کار بسیار ساده تر از تمیز کردن به هم ریختگی ها پس از یک مدت طولانی است. برای جلوگیری از شلوغی، عادت کنید که همه چیز را در جای خود قرار دهید. لوازمی که به اتاق نشیمن تعلق ندارند، مانند انواع لباس را درون کمد و کشو قرار داده از اتاق نشیمن خارج کنید.

دکوراسیون


4- تمیز کردن سطوح مختلف

سطوح مختلف موجود در اتاق نشیمن همیشه بیش از سایر قسمت ها شلوغ می شوند. در واقع میز قهوه‌خوری، میز نهار خوری، اوپن و کانتر آشپزخانه معمولا خیلی زود با لوازم تصادفی متعدد اشغال می شوند و فضا را در هم ریخته نشان می دهند. سعی کنید سطوح مختلف را از لوازمی که به آنجا تعلق ندارند و گردوغبار پاکسازی کنید. اگر این سطوح به‌طور مداوم در هم ریخته می شوند، می توانید از کابینت های ذخیره سازی، انواع شلف و قفسه های شناور برای قرار دادن لوازم مختلف استفاده کنید.

دکوراسیون


5- استفاده از مبلمان چند منظوره

مبلمان چند منظوره کلید اصلی سازماندهی فضاهای کوچک است. اغلب افرادی که اتاق های نشیمن مرتبی دارند، از مبلمان هوشمند با فضای ذخیره‌سازی مخفی استفاده می کنند. از جمله این گونه مبلمان ها می توان به میزهای قهوه‌خوری کشودار و صندلی های عثمانی اشاره کرد. بوفه ها نیز برای قرار دادن لوازم پذیرایی، مجله و کوسن عالی هستند. می توانید از انواع قفسه ها و شلف ها نیز برای قرار دادن لوازم مختلف کمک بگیرید.

دکوراسیون

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها