بزرگترین سوتی‌هایی که توی Suicide Squad Kill The Justice League متوجهشون نشدین

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه

راهنماتویکی از فرنچایزهای جدیدی که دنیای DC تونست با اون به صحنه فیلمهای ابرقهرمانی برگرده Suicide Squad هست، گروهی که تشکیل شده از خلافکارهای DC که بنا به دلایلی مجبور میشن کارای خوبی رو انجام بدن و نشون بدن که همچنان ذاتشون پاکه. حالا توی جدیدترین بازی مرتبط به این شخصیتها، توی Suicide Squad: Kill The Justice League داستانش همون گروه که باید اعضای لیگ عدالت رو بکشن تا شهر Metropolis و کسایی که توسط Brainiac تسخیر شدن رو نجات بدن. اینجاست که این گروه از ظاهر از هم پاشیده باید باهم متحد بشن و دشمن بزرگتری رو شکست بدن.

به گزارش راهنماتو، در کنار اشکالاتی که خیلی‌ها به این بازی موقع عرضش گرفتن، یه سری دیگه هم متوجه یه سری اشکال و ایرادهایی هم در بطن بازی و داستانش شدن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به سوتیهایی که فقط طرفدارای دوآتیشه این گروه خلافکار میشن بندازیم.

10-چرا همه توی زندان آرکام زندانی شدن؟!

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

با اینکه خیلی‌ها بهش به چشم یه زندان نگاه میکنن، آرکام در واقع یک بیمارستان روانیه. بنابراین همه جنایتکارای گاتهام رو اونجا نمیفرستن. اما اول بازی همه رو ما توی این زندان میبینیم، البته میتونه دلیلش این باشه که این بازی ادامه سری بتمن آرکامه. هرچند ممکنه کینگ شارک از زندان دیگهای به اسم Belle Reve منتقل شده باشه، اما این چیزی رو که بقیه توی آرکام هستن رو توضیح نمیده. تنها حضور Harley Quinn که اینجا باشه میتونه منطقی باشه ولی خب اگر قراره سهتا جنایتکار دیگه رو به اینجا منتقل کنن که بعد استخدامشون کنن چرا هارلی رو جایی که اون سهتا بودن نمیبرن تا اینکه بخوان همچین ریسکی رو بکنن؟!

9-رفتار متفاوت Harley Quinn

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

این یه نکته کوچیکه که خیلی زیاد به چشم نمیاد و جوری نیستش که ساختار داستان رو به هم بزنه، ولی عجیبه. بین این بازی و وقایع بازی Batman: Arkham Knight پنج سال فاصله است، پس مشکلی نداره که Harley نظرات مختلفی رو درباره عشق زندگیش داشته باشه، اما Harley هیچوقت با جوکر دعوا نکرده. با این حال، اینجا مثل همیشه عمل میکنه و خوشحاله که از Mister J خلاص شده، حتی اگر در بازیهای قبلی چندبار پیگیر انتقام مرگش شده باشه.

8-مشکلات حقوقی و مالی برگشتن Batman

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

با توجه به اینکه این همون بتمن از سری آرکامه، چندتا نکته عجیب درباره ظاهر اون وجود داره. همه متوجه هویت اون توی Arkham Knight شدن، بنابراین بروس مرگ خودش رو جعل کرد و با استفاده از سموم ترس مترسک به کارش ادامه داد تا جنایتکارا باور کنن که یه روح خفاشی همیشه دنبالشونه یه یکی که از بتمن هم ترسناکتره. با این حال، بروس دوباره بتمن داستانه با اینکه هویتش هم فاش شده. این قضیه اینکه دیگه کسی پیگیر کارایی که اون به اسم عدالت انجام داده نیستش رو یکم غیرمنطقی جلوه میده. حالا درسته که خرج کاراش رو احتمالا بنیاد وین میده ولی بازم اگر هر حرف از عدالت باشه خود بتمن داره آشکارا قانونشکنی میکنه.

7-شوک دادن به پنگوئن بیچاره

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

خب، الان داریم به جزئیات ریز می‌پردازیم، اما در حقیقت بازی یک صحنه خندهدار داره که وقتی پنگوئن داره فرار میکنه، گروه از آماندا والر میخوان که بنده‌خدا رو به برق وصل کنه و یه شوک درست و حسابی بهش بدن. با اینکه والر میدونه که اولین شوک پنگوئن رو از هوش برده ولی همچنان به عنوان رییس گروه به حرفشون گوش میده و چندباری به پنگوئن شوک وارد میکنه.

آماندا میدونه که پنگوئن یه فراانسان نیستش، پس عجیبه که بر اساس درخواست Suicide Squad بهش شوک میده چون که بر اساس اون چیپ‌هایی که خود والر توی سرشون قرار داده میتونه متوجه این بشه که طرف مقابل بیهوشه یا بهوشه ولی اینکه بخواد با تموم اون خشکی و جدیتش به حرف زیردستیاش گوش بده یکم عجیب و غیرمنطقی به نظر میاد.

6- Waller اصلا حواسش به این نیستش که گروه چه حرفهایی باهم میزنن

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

کاملا منطقیه که با توجه به شناختی که ما تونستیم از Waller داشته باشیم، و میدونیم که اون دوست نداره وقتش رو با خلافکارای سطح پایینی که توی Suicide Squad هستن تلف کنه ولی بازم اینکه خیلی راحت بهشون اجازه بده که آزادانه باهم صحبت کنن خیلی غیرطبیعیه. حالا منطقی هستش که یک دوبار حواسش بهشون نباشه ولی اینکه به کل بخواد بیخیال شنود زیردستیاش باشه کاملا در خلاف شخصیت کنترل‌گری هستش که اون داره. اونم تازه وقتی که یکی از اهدافی که گروه دارن اینه که هر چی سریع‌تر از دست بمب‌های که توی سرشون کار گذاشته شده خلاص بشن!

5- Wonder Woman کوچک‌ترین اهمیتی به حال گروه نمیده

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

Brainiac در این بازی قدرت کنترل Wonder Woman رو نتونست به دست بگیره، و اون هم با استفاده از این فرصت تلاش میکنه که دوستاش رو نجات بده. اون نمخواد که از جنایتکارا کمک بگیره، که البته منطقیه، اما واقعا براش جالب نیستش که چرا یه گروه از خلافکارای خطرناک دارن به دولت کمک میکنن تا بتونن با این بحران فضایی مبارزه کنن؟

بعد تازه شخصیتی که Wonder Woman ما اون رو باهاش میشناسیم جوری هستش که سعی میکنه به همه هر چقدرهم بد باشن کمک کنه تا بتونن جون خودشون رو نجات بدن ولی اینجا تنها تمرکز Wonder Woman روی نجات Justice League هستش و اهمیتی به اینکه مثلا یکی از ابرقهرمان‌های روی زمینه نمیده.

4- سوپرمن و فلش تلاشی برای کشتن Suicide Squad نمیکنن!

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

حالا با اینکه این تنها نکته تعجب‌برانگیز بازی نیستش ولی قطعا جزو نکاتیه که خیلی سریع به چشم میان، برای همین هم باید توی لیست مواردی بزاریمش که بازی سعی نمیکنه توضیحش بده. سوپرمن و فلش جفتشون به تنهایی میتونن در مقابل کسی که سد راهشون بشه خطرناک باشن خدا به خیر کنه وقتی که تبدیل به شخصیت‌های شروری میشن.

ما توی بازی حتی فلش رو میبینیم که اونقدر سریع Lex Luthor رو میکشه که ما حتی لحظه بیرون کشیدن قلب Luthor رو نمیتونیم به چشم ببینیم بعد همین قضیه خیلی تو چشمه که چرا کسی که همچین قدرتی داره این گروه رو در کسی از ثانیه کله‌پا نکرده! حتی سوپرمن هم اونطور که باید اون حس یه تهدید اساسی رو بهمون نمیده. خیرسرش قوی‌ترین موجود روی زمین هم هستش.

3- حلقه Green Lantern بدون صاحب میشه

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

حلقه Green Lantern از اراده کاربر انرژیشو میگیره. اگه کاربر اراده نداشته باشه، حلقه به درستی کار نمیکنه یا اصلاً کار نمیکنه. کینگ شارک ولی به طور مختصر میتونه از حلقه استفاده کنه تازه اونم به اندازه‌ی کافی بزرگتر نمیشد تا خودش رو اندازه انگشت اون کنه و اون به طور موقت یه شاهزاده سبز میشه.

بعد یه جا میبینیم که کینگ شارک با قدرت حلقه یهویی به گروه حمله میکنه که خودش جای سؤال داره که اگر روی نیروش کنترل نداره پس اصلا چجوری ازش داره استفاده میکنه یا چرا همون لحظه ساخته‌هاش ناپدید نمیشن.

2- Poison Ivy

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

ایوی در اینجا همون داستان Groot رو دنبال میکنه؛ اینکه اون میمیره و یه نسخه کوچیکتر از باقی‌مونده‌هاش به وجود میان. حالا با توجه به قدرت‌هاش این کاملاً منطقیه، اما بازهم یه سری ایراداتی وجود دارن.

مشکل اصلی اینجا ولی سنی هستش که تو بازی داره، اینطوری که اگر 5 سال از بازی قبلی میگذره پس اون باید حداقل 5 سال داشته باشه ولی چیزی که ما توی بازی میبینیم اون رو کوچیکتر از یه بچه 5ساله نشون میده. حتی جوان‌تر از آنچه در بازی است. بعد تازه یه نکته‌ای که روش خیلی قبلا مانور دادن اینه که اگر پویزن آیوی هستش پس باید بتونه مثل گیاها تا یه سطح از درون خودش رو کنترل کنه پس چرا خودش از شر اون بمب‌ها خلاص نمیشه؟!

1- گاز وحشت مترسک روی گروه کاملا بی‌تاثیره

plotholes-in-suicide-squad-you-didnt-notice

توی یه جایی از بازی گروه توی غارخفاشی گیر میفتن و یهویی گاز وحشت مترسک رو استشمام میکنن. حالا نقشه نوآورانه هارلی این هستش که خودشون رو بیشتر در معرش گاز قرار بدن چرا که اون برای سال‌ها توی آرکام این گاز رو مطالعه کرده و روش کارش رو میدونه ولی خب اگر همچین چیزی واقعا درسته اون چطوری خودش رو توی زندان در مقابل این گاز مقاوم کرده یا حتی بقیه اعضای گروه که تازه باهاش اومدن از راز مقاومت در برابر گاز وحشت در جریانن؟!

بازی کوچیکترین تلاشی برای توضیح این مسئله نمیکنه و خیلی جزیی از کنارش رد میشه انگار که اصلا چیز مهمی توی بازی نبوده که بخواد توجهتون رو به خودش جلب کنه!

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها